Page 36 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 36

34 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień

    Tygodniowa wyliczanka        Razem ze mną chciała udział      Razem ze mną zbudowała
                                 wziąć w zawodach.                zamek z błota.
Po niedzieli przyszedł do mnie   A po środzie przyszedł do mnie   Po sobocie przyszła kolej
poniedziałek.                    w gości czwartek                 na niedzielę.
Chciał po parku ze mną przebiec  i przeczytał mi z książeczki     Poszłyśmy na basen i na
się kawałek.                     parę kartek.                     karuzelę!
A po poniedziałku przyszedł      A po czwartku przyszedł do mnie  A jak zechcę się po parku
do mnie wtorek.                  w gości piątek.                  przejść kawałek,
Chciał się bawić, więc zabawek   Razem ze mną narysował           po niedzieli przyjdzie do mnie
przyniósł worek.                 pięć kaczątek.                   poniedziałek…
A po wtorku zaraz przyszła       A po piątku przyszła do mnie     		
do mnie środa.                   też sobota.                      	 Maciejka Mazan

3.	 Wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza. N. zadaje pytania, np.: Kto przyszedł do bohatera wiersza? Co razem robili? Co
   chciał robić poniedziałek? Z kim bohater wiersza poszedł na basen i na karuzelę? Co wy zwykle robicie w sobotę lub niedzielę?

4.	 Zapoznanie dzieci z nazwami dni tygodnia i układanie kartoników w odpowiedniej kolejności. Po ułożeniu wszystkich
   N. umieszcza napis tydzień. Globalne czytanie wyrazów.

5.	 Opowiadanie przez chętne dzieci treści obrazków, które przedstawiają zajęcia Trampolinka w kolejnych dniach tygo-
   dnia – KP1, s. 20.

6.	 Zabawa ruchowa „Dni tygodnia”. Dzieci ustawione są w kole. N. kolejno rzuca piłkę do dzieci, mówiąc nazwę dnia
   tygodnia. Na słowo niedziela nikt nie łapie piłki.

7.	 Zabawa „Jaki to dzień?”. N. wypowiada nazwę jakiegoś dnia tygodnia i pyta dzieci, jaki dzień był wczoraj i jaki dzień będzie jutro.
8.	 Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 20. Rysownie na temat: Kogo Trampolinek spotkał w niedzielę w parku?
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Zabawa „Gąski, gąski do domu”.
x	 Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
x	 Zabawy w piaskownicy – poznawanie właściwości piasku, rozwijanie umiejętności pracy w zespole.

TYDZIEŃ 3   To jestem ja

PONIEDZIAŁEK    temat: Uśmiechnięta buzia.

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Spróbuj tak, jak ja” – naśladowanie ruchów. Układanie dowolnych kom-
pozycji z figur geometrycznych. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Kalkowanie dowolnych obrazków. Dzielenie wyrazów na
sylaby, liczenie sylab w wyrazie. Zabawa ruchowa „Slalom w tunelu”.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 2, 8, 11, 12, 14, 15
Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Zajączki na suficie, opowiadanie Urszuli Pio-
trowskiej. Słuchanie tekstu literackiego. Omówienie utworu. Opowiadanie o przeżywanych emocjach. Puszczanie zajączków.
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41