Page 36 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 36
34 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
Tygodniowa wyliczanka Razem ze mną chciała udział Razem ze mną zbudowała
wziąć w zawodach. zamek z błota.
Po niedzieli przyszedł do mnie A po środzie przyszedł do mnie Po sobocie przyszła kolej
poniedziałek. w gości czwartek na niedzielę.
Chciał po parku ze mną przebiec i przeczytał mi z książeczki Poszłyśmy na basen i na
się kawałek. parę kartek. karuzelę!
A po poniedziałku przyszedł A po czwartku przyszedł do mnie A jak zechcę się po parku
do mnie wtorek. w gości piątek. przejść kawałek,
Chciał się bawić, więc zabawek Razem ze mną narysował po niedzieli przyjdzie do mnie
przyniósł worek. pięć kaczątek. poniedziałek…
A po wtorku zaraz przyszła A po piątku przyszła do mnie
do mnie środa. też sobota. Maciejka Mazan
3. Wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza. N. zadaje pytania, np.: Kto przyszedł do bohatera wiersza? Co razem robili? Co
chciał robić poniedziałek? Z kim bohater wiersza poszedł na basen i na karuzelę? Co wy zwykle robicie w sobotę lub niedzielę?
4. Zapoznanie dzieci z nazwami dni tygodnia i układanie kartoników w odpowiedniej kolejności. Po ułożeniu wszystkich
N. umieszcza napis tydzień. Globalne czytanie wyrazów.
5. Opowiadanie przez chętne dzieci treści obrazków, które przedstawiają zajęcia Trampolinka w kolejnych dniach tygo-
dnia – KP1, s. 20.
6. Zabawa ruchowa „Dni tygodnia”. Dzieci ustawione są w kole. N. kolejno rzuca piłkę do dzieci, mówiąc nazwę dnia
tygodnia. Na słowo niedziela nikt nie łapie piłki.
7. Zabawa „Jaki to dzień?”. N. wypowiada nazwę jakiegoś dnia tygodnia i pyta dzieci, jaki dzień był wczoraj i jaki dzień będzie jutro.
8. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 20. Rysownie na temat: Kogo Trampolinek spotkał w niedzielę w parku?
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Gąski, gąski do domu”.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
x Zabawy w piaskownicy – poznawanie właściwości piasku, rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
TYDZIEŃ 3 To jestem ja
PONIEDZIAŁEK temat: Uśmiechnięta buzia.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Spróbuj tak, jak ja” – naśladowanie ruchów. Układanie dowolnych kom-
pozycji z figur geometrycznych. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Kalkowanie dowolnych obrazków. Dzielenie wyrazów na
sylaby, liczenie sylab w wyrazie. Zabawa ruchowa „Slalom w tunelu”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 2, 8, 11, 12, 14, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Zajączki na suficie, opowiadanie Urszuli Pio-
trowskiej. Słuchanie tekstu literackiego. Omówienie utworu. Opowiadanie o przeżywanych emocjach. Puszczanie zajączków.