Page 33 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 33

TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 31

4.	 Zabawa „Przedszkolna wycieczka”. Dzieci poruszają się po całej sali ruchem swobodnym przy akompaniamencie na-
   grania wersji instrumentalnej piosenki To będzie bardzo dobry dzień (CD 2). Gdy w muzyce pojawi się melodia refrenu
   piosenki, dzieci ustawiają się do zdjęcia grupowego, tworząc jedną, zwartą grupę. Następnie N. staje przed grupą i imi-
   tuje ruchy robienia zdjęć. Gdy dzieci ponownie usłyszą melodię zwrotki, wracają do swobodnego poruszania się po sali.

5.	 Zabawa pożegnalna. Dzieci poruszają się przy rytmicznym akompaniamencie wystukiwanym przez N. na bębenku. Gdy
   N. przestaje grać, dzieci w parach dotykają się wskazaną przez N. częścią ciała, mówiąc: Do widzenia. Hasła N.: Żegnają
   się łokcie / głowy kolana / brzuchy itp.

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Zabawa w berka.
x	 Zabawa „Części ciała”. Dzieci swobodnie biegają. Na sygnał zatrzymują się i dotykają części ciała, o których mówi N.,

   a potem chętne dziecko – ćwiczenie poczucia stron i orientacji w schemacie ciała własnego i osób stojących naprzeciwko.
x	 Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.

CZWARTEK	   temat: Jedna piłka.

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Moje stopy” – ćwiczenia w rozpoznawaniu układu stóp: lewa – prawa.
Kalkowanie dowolnych wzorów. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Ustalenie obowiązków dyżurnych. Ćwiczenie oddechowe
„Piłeczki”. Zabawa z elementami równowagi „Stopy witają się”.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 8, 12, 14
Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – „Zabawa z piłką”. Kształtowanie pojęcia liczby 1 (m.in. wskazywanie
zbioru jednoelementowego). Poznanie obrazu graficznego liczby 1 (kreślenie cyfry palcem, układanie jej z drucika). Zaba-
wa ruchowa „Jeden raz”. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 18.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Znaczek dyżurnego”. Projek-
towanie znaczków i wspólne wybieranie projektów z danego rodzaju.
  obszary z podstawy programowej: I 7; II 3; III 2, 7; IV 1, 8, 15
Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie patykiem na ziemi. Zabawa „Złap piłkę”.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 3; III 2, 5; IV 1

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Zabawa „Moje stopy”. Dzieci obrysowują flamastrem na grubym arkuszu papieru swoje stopy i wycinają oba obrysy. N.

   podpisuje wycięte szablony imieniem dziecka. Obrysy stóp zostają rozrzucone po całej sali podpisami do dołu. Na sy-
   gnał: Start! dzieci biegają po sali i szukają szablonów swoich stóp. Po znalezieniu odwracają je napisem do góry, układają
   prawidłowo (lewa – prawa) i stają na nich. Ćwiczenie w rozpoznawaniu układu stóp: lewa – prawa.
x	 Kalkowanie dowolnych wzorów.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Ustalenie obowiązków dyżurnych.
x	 Ćwiczenie oddechowe „Piłeczki”. Dmuchanie na małe kulki wykonane z kolorowej bibuły. Regulowanie siły wydechu.
x	 Zabawa z elementami równowagi „Stopy witają się” z Zestawu II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Zabawa z piłką.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38