Page 31 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 31

TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 29

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 16. Kolorowanie obrazków, w których nazwach słychać głoskę a; kolorowanie w mode-

   lach wyrazów kwadratów odpowiadających głosce a na czerwono. Rozpoznawanie litery a, A wśród innych liter.
x	 Układanie dowolnych kompozycji z figur geometrycznych – rozpoznawanie i nazywanie figur.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Zabawa „Jaka to głoska?”. N. pokazuje obrazki przedstawiające różne przedmioty. Dzieci mówią, jaką głoskę słychać na

   początku ich nazw. Potem podają inne słowa, które zaczynają się tą samą głoską – ćwiczenie analizatora słuchowego.
x	 Zabawa dydaktyczna „Szukamy Trampolinka”. Jedno dziecko odwraca się na chwilę. W tym czasie ktoś chętny chowa

   sylwetę Trampolinka. Następnie ochotnik kieruje swojego kolegę tak, aby doprowadzić go do celu, np.: Idź dwa kroki do
   przodu, potem pięć kroków w lewo – ćwiczenie kierunków w przestrzeni, nauka prawidłowego formułowania instrukcji.
x	 Zabawa ruchowa „Spacer między kręglami”. Dzieci z zasłoniętymi oczami omijają kręgle rozstawione na podłodze. N.
   asekuruje każde dziecko, kierując nim, i chwali za każdy dobrze wykonany ruch.

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
Temat: Bawimy się grzecznie, żeby było bezpiecznie.
Cele:
J	doskonalenie umiejętności pracy w zespole
J	rozwijanie komunikacji werbalnej
J	kształtowanie pozytywnych postaw społecznych
J	doskonalenie orientacji w przestrzeni
J	rozwijanie wyobraźni
J	kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji
J	doskonalenie sprawności ruchowej.

      Pomoce: zabawki, duży arkusz brystolu, flamastry, wizytówki, tamburyn, KP1.
Przebieg zajęć:
1.	 Dzieci wchodzą z N. do sali, w której jest nieporządek: zabawki są rozrzucone po całej sali.
2.	 N. pyta dzieci, jak się czują. Dzieci próbują określać swoje uczucia.
3.	 Dzieci siadają w kole. N. proponuje ułożyć zabawki na swoje miejsce. Podpowiada dzieciom, że np. misia trzeba posadzić

   obok lalki, a samochód powinien być na półce. Potem robią to inne, chętne dzieci – określają miejsce odkładanej zabawki.
4.	 Zabawa ruchowa „Nasze zabawki”. Dzieci poruszają się swobodnie do rytmu wygrywanego przez N. na tamburynie.

   Na przerwę zatrzymują się i zaczynają naśladować zabawkę, której nazwę wymienia N., np.: Miś (chodzą jak niedźwiad-
   ki), Samochód (naśladują jazdę samochodem), Piłka (skaczą).
5.	 Rozmowa na temat zabawy w sali i korzystania ze wspólnych zabawek.
6.	 Opracowanie Kodeksu Przedszkolaka, zapisanie i narysowanie go na dużym arkuszu brystolu. Każde dziecko podpisuje
   się na Kodeksie swoim imieniem. (Dzieci mogą też skorzystać z wizytówek).
7.	 Umieszczenie Kodeksu na ścianie w sali.
8.	 Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 17. Nalepianie zgodnie z instrukcją. Rysowanie rytmu.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia umuzykalniające.
Temat: Piosenka To będzie bardzo dobry dzień.
Cele:
J	nauka piosenki To będzie bardzo dobry dzień
J	kształtowanie umiejętności poprawnego śpiewu
J	doskonalenie pamięci
J	rozwijanie poczucia rytmu
J	integracja grupy.

      Pomoce: bębenek, CD.
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36