Page 31 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 31
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 29
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 16. Kolorowanie obrazków, w których nazwach słychać głoskę a; kolorowanie w mode-
lach wyrazów kwadratów odpowiadających głosce a na czerwono. Rozpoznawanie litery a, A wśród innych liter.
x Układanie dowolnych kompozycji z figur geometrycznych – rozpoznawanie i nazywanie figur.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Jaka to głoska?”. N. pokazuje obrazki przedstawiające różne przedmioty. Dzieci mówią, jaką głoskę słychać na
początku ich nazw. Potem podają inne słowa, które zaczynają się tą samą głoską – ćwiczenie analizatora słuchowego.
x Zabawa dydaktyczna „Szukamy Trampolinka”. Jedno dziecko odwraca się na chwilę. W tym czasie ktoś chętny chowa
sylwetę Trampolinka. Następnie ochotnik kieruje swojego kolegę tak, aby doprowadzić go do celu, np.: Idź dwa kroki do
przodu, potem pięć kroków w lewo – ćwiczenie kierunków w przestrzeni, nauka prawidłowego formułowania instrukcji.
x Zabawa ruchowa „Spacer między kręglami”. Dzieci z zasłoniętymi oczami omijają kręgle rozstawione na podłodze. N.
asekuruje każde dziecko, kierując nim, i chwali za każdy dobrze wykonany ruch.
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
Temat: Bawimy się grzecznie, żeby było bezpiecznie.
Cele:
J doskonalenie umiejętności pracy w zespole
J rozwijanie komunikacji werbalnej
J kształtowanie pozytywnych postaw społecznych
J doskonalenie orientacji w przestrzeni
J rozwijanie wyobraźni
J kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji
J doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: zabawki, duży arkusz brystolu, flamastry, wizytówki, tamburyn, KP1.
Przebieg zajęć:
1. Dzieci wchodzą z N. do sali, w której jest nieporządek: zabawki są rozrzucone po całej sali.
2. N. pyta dzieci, jak się czują. Dzieci próbują określać swoje uczucia.
3. Dzieci siadają w kole. N. proponuje ułożyć zabawki na swoje miejsce. Podpowiada dzieciom, że np. misia trzeba posadzić
obok lalki, a samochód powinien być na półce. Potem robią to inne, chętne dzieci – określają miejsce odkładanej zabawki.
4. Zabawa ruchowa „Nasze zabawki”. Dzieci poruszają się swobodnie do rytmu wygrywanego przez N. na tamburynie.
Na przerwę zatrzymują się i zaczynają naśladować zabawkę, której nazwę wymienia N., np.: Miś (chodzą jak niedźwiad-
ki), Samochód (naśladują jazdę samochodem), Piłka (skaczą).
5. Rozmowa na temat zabawy w sali i korzystania ze wspólnych zabawek.
6. Opracowanie Kodeksu Przedszkolaka, zapisanie i narysowanie go na dużym arkuszu brystolu. Każde dziecko podpisuje
się na Kodeksie swoim imieniem. (Dzieci mogą też skorzystać z wizytówek).
7. Umieszczenie Kodeksu na ścianie w sali.
8. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 17. Nalepianie zgodnie z instrukcją. Rysowanie rytmu.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia umuzykalniające.
Temat: Piosenka To będzie bardzo dobry dzień.
Cele:
J nauka piosenki To będzie bardzo dobry dzień
J kształtowanie umiejętności poprawnego śpiewu
J doskonalenie pamięci
J rozwijanie poczucia rytmu
J integracja grupy.
Pomoce: bębenek, CD.