Page 27 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 27
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 25
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem ilustracji.
Temat: Poranek.
Cele:
J doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J kształtowanie logicznego myślenia
J bogacenie słownictwa
J rozwijanie wyobraźni
J doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: ilustracja przedstawiająca dziecko oglądające telewizję wieczorem (za oknem księżyc), białe kartki A4
dla każdego dziecka, kredki, KP1.
Przebieg zajęć:
1. Rozmowa na podstawie historyjki obrazkowej w KP1, s. 10. Dzieci wypowiadają się na temat czynności przedstawio-
nych na kolejnych obrazkach.
2. Zagadki ruchowe. Dzieci dzielą się na dwa zespoły. Pierwszy zespół wspólnie ustala i przedstawia ruchem, gestem to, co
dzieci robią rano. Druga grupa odgaduje, o jaką poranną czynność chodzi. Potem następuje zmiana.
3. Dzieci wypowiadają się na temat ilustracji przedstawiającej dziecko, które ogląda telewizję. Określają porę (wieczór).
4. N. wyjaśnia, że między porankiem a wieczorem jest dużo czasu. Zachęca dzieci, aby powiedziały, jak najbardziej lubią
spędzać czas.
5. Rysowanie ulubionej czynności wykonywanej w ciągu dnia.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa z elementem rywalizacji „Ciągnij linę” – ćwiczenie ogólnej sprawności fizycznej. Dzieci są podzielone na dwa
zespoły. Zespoły trzymają linę za oba końce i starają się przeciągnąć ją na swoją stronę.
x Zabawa bieżna „Berek kucany” – ćwiczenie szybkości i zwinności.
TYDZIEŃ 2 Ja i ty to my
PONIEDZIAŁEK temat: W naszej grupie.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa z wykorzystaniem wizytówek „Znajdź swoje imię”. Zabawa „Jaka to emo-
cja?” – przedstawianie i nazywanie emocji. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Zabawa „Imiona” – rozpoznawanie po głosie.
„Ślimak – pudełko” – wykonanie k. 2 z KA. Zabawa równoważna „Kto potrafi?”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 1, 8; III 5, 7; IV 2, 4, 11
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Nasze emocje”. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ilu-
stracji w KP1, s. 12–13. Odgrywanie scenek. Zabawa ruchowa „Razem jest wesoło”, reagowanie na sygnały. Wykonanie ćwiczeń
w KP1, s. 12–13. 2. Zajęcia plastyczne – „Album naszej grupy”. Wykonywanie autoportretów. Tworzenie albumu z pracami dzieci.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 1; III 1, 2, 6, 9; IV 1, 5, 14
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z chustą animacyjną. Rysowanie kolorową kredą na asfalcie.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 3; III 2, 5; IV 8