Page 27 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 27

TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 25

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem ilustracji.
Temat: Poranek.
Cele:
J	doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J	kształtowanie logicznego myślenia
J	bogacenie słownictwa
J	rozwijanie wyobraźni
J	doskonalenie sprawności ruchowej.

      Pomoce: ilustracja przedstawiająca dziecko oglądające telewizję wieczorem (za oknem księżyc), białe kartki A4
      dla każdego dziecka, kredki, KP1.
Przebieg zajęć:
1.	 Rozmowa na podstawie historyjki obrazkowej w KP1, s. 10. Dzieci wypowiadają się na temat czynności przedstawio-
   nych na kolejnych obrazkach.
2.	 Zagadki ruchowe. Dzieci dzielą się na dwa zespoły. Pierwszy zespół wspólnie ustala i przedstawia ruchem, gestem to, co
   dzieci robią rano. Druga grupa odgaduje, o jaką poranną czynność chodzi. Potem następuje zmiana.
3.	 Dzieci wypowiadają się na temat ilustracji przedstawiającej dziecko, które ogląda telewizję. Określają porę (wieczór).
4.	 N. wyjaśnia, że między porankiem a wieczorem jest dużo czasu. Zachęca dzieci, aby powiedziały, jak najbardziej lubią
   spędzać czas.
5.	 Rysowanie ulubionej czynności wykonywanej w ciągu dnia.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Zabawa z elementem rywalizacji „Ciągnij linę” – ćwiczenie ogólnej sprawności fizycznej. Dzieci są podzielone na dwa
   zespoły. Zespoły trzymają linę za oba końce i starają się przeciągnąć ją na swoją stronę.

x	 Zabawa bieżna „Berek kucany” – ćwiczenie szybkości i zwinności.

TYDZIEŃ 2   Ja i ty to my

PONIEDZIAŁEK   temat: W naszej grupie.

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa z wykorzystaniem wizytówek „Znajdź swoje imię”. Zabawa „Jaka to emo-
cja?” – przedstawianie i nazywanie emocji. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Zabawa „Imiona” – rozpoznawanie po głosie.
„Ślimak – pudełko” – wykonanie k. 2 z KA. Zabawa równoważna „Kto potrafi?”.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 1, 8; III 5, 7; IV 2, 4, 11
Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Nasze emocje”. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ilu-
stracji w KP1, s. 12–13. Odgrywanie scenek. Zabawa ruchowa „Razem jest wesoło”, reagowanie na sygnały. Wykonanie ćwiczeń
w KP1, s. 12–13. 2. Zajęcia plastyczne – „Album naszej grupy”. Wykonywanie autoportretów. Tworzenie albumu z pracami dzieci.
  obszary z podstawy programowej: I 5; II 1; III 1, 2, 6, 9; IV 1, 5, 14
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z chustą animacyjną. Rysowanie kolorową kredą na asfalcie.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 3; III 2, 5; IV 8
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32