Page 35 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 35
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 33
PIĄTEK temat: Dni tygodnia.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenie rozmachowe mięśni rąk „Kto potrafi?”. Wykonanie ćwiczeń w KP1,
s. 19. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 21. Zabawa „Jak to było?” – ćwiczenia w używaniu
określeń stosunków przestrzennych. Zabawa na czworakach „Slalom w tunelu”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; IV 2, 14, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Tygodniowa wyliczanka, wiersz Maciejki Mazan.
Słuchanie utworu. Omówienie treści. Zabawa ruchowa „Dni tygodnia”. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 20. ▶ 2. Zajęcia
ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw II.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 7, 8; IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 12, 16
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Gąski, gąski do domu”. Zabawy na wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawy w pia-
skownicy – poznawanie właściwości piasku.
obszary z podstawy programowej: I 4, 5, 6; IV 11, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Ćwiczenie rozmachowe mięśni rąk „Kto potrafi?”. Kreślenie w powietrzu dużych, płynnych, swobodnych ruchów w kształ-
cie kół, fal, ósemek itp. Naśladowanie ruchów N. lub chętnego dziecka.
x Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 19. Łączenie przedmiotów z cyfrą. Nalepianie zabawek po prawej i po lewej stronie.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 21. Uzupełnianie tabeli typu sudoku. Skreślanie elementu, który nie pasuje do pozostałych.
x Zabawa „Jak to było?”. Chętne dziecko obserwuje przez chwilę układ przedmiotów znajdujących się naprzeciwko. Na-
stępnie odwraca się tyłem do nich. W tym czasie N. (albo chętne dziecko) przestawia przedmioty. Dziecko musi wskazać,
co się zmieniło, używając określeń, np.: wyżej, niżej, po prawej stronie, po lewej stronie – ćwiczenia w używaniu określeń
stosunków przestrzennych.
x Zabawa na czworakach „Slalom w tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych.
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
Temat: Tygodniowa wyliczanka, wiersz Maciejki Mazan.
Cele:
J wprowadzenie i utrwalenie pojęcia tydzień
J poznanie nazw dni tygodnia i ich zapisu graficznego
J poznanie i stosowanie określeń: wczoraj, dzisiaj, jutro
J rozwijanie wyobraźni
J wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi
J doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: sylweta Trampolinka, kartoniki z nazwami dni tygodnia, napis tydzień, piłka, KP1.
Przebieg zajęć:
1. Przywitanie się z Trampolinkiem.
2. Słuchanie wiersza Tygodniowa wyliczanka Maciejki Mazan.