Page 35 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 35

TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 33

PIĄTEK   temat: Dni tygodnia.

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenie rozmachowe mięśni rąk „Kto potrafi?”. Wykonanie ćwiczeń w KP1,
s. 19. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 21. Zabawa „Jak to było?” – ćwiczenia w używaniu
określeń stosunków przestrzennych. Zabawa na czworakach „Slalom w tunelu”.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 9; IV 2, 14, 15
Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Tygodniowa wyliczanka, wiersz Maciejki Mazan.
Słuchanie utworu. Omówienie treści. Zabawa ruchowa „Dni tygodnia”. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 20.  ▶  2. Zajęcia
ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw II.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 7, 8; IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 12, 16
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Gąski, gąski do domu”. Zabawy na wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawy w pia-
skownicy – poznawanie właściwości piasku.
  obszary z podstawy programowej: I 4, 5, 6; IV 11, 18

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Ćwiczenie rozmachowe mięśni rąk „Kto potrafi?”. Kreślenie w powietrzu dużych, płynnych, swobodnych ruchów w kształ-

   cie kół, fal, ósemek itp. Naśladowanie ruchów N. lub chętnego dziecka.
x	 Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 19. Łączenie przedmiotów z cyfrą. Nalepianie zabawek po prawej i po lewej stronie.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 21. Uzupełnianie tabeli typu sudoku. Skreślanie elementu, który nie pasuje do pozostałych.
x	 Zabawa „Jak to było?”. Chętne dziecko obserwuje przez chwilę układ przedmiotów znajdujących się naprzeciwko. Na-

   stępnie odwraca się tyłem do nich. W tym czasie N. (albo chętne dziecko) przestawia przedmioty. Dziecko musi wskazać,
   co się zmieniło, używając określeń, np.: wyżej, niżej, po prawej stronie, po lewej stronie – ćwiczenia w używaniu określeń
   stosunków przestrzennych.
x	 Zabawa na czworakach „Slalom w tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych.

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
Temat: Tygodniowa wyliczanka, wiersz Maciejki Mazan.
Cele:
J	wprowadzenie i utrwalenie pojęcia tydzień
J	poznanie nazw dni tygodnia i ich zapisu graficznego
J	poznanie i stosowanie określeń: wczoraj, dzisiaj, jutro
J	rozwijanie wyobraźni
J	wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi
J	doskonalenie sprawności ruchowej.

      Pomoce: sylweta Trampolinka, kartoniki z nazwami dni tygodnia, napis tydzień, piłka, KP1.
Przebieg zajęć:
1.	 Przywitanie się z Trampolinkiem.
2.	 Słuchanie wiersza Tygodniowa wyliczanka Maciejki Mazan.
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40