Page 47 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 47

TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 45

J	rozwijanie umiejętności rysowania postaci
J	doskonalenie sprawności ruchowej.

      Pomoce: obrazki przedstawiające różne czynności, buźki, piłka, kredki, tamburyn.
Przebieg zajęć:
1.	 Dzieci siedzą w kole. N. wiesza na tablicy obrazki przedstawiające różne czynności. Dzieci opowiadają o uczuciach prze-

   żywanych podczas wykonywania tych czynności i dobierają odpowiednią minkę (buźkę).
2.	 Zabawa w kole z piłką. Chętne dziecko rzuca piłkę do koleżanki lub kolegi i wypowiada nazwę emocji. Wybrane dziecko

   naśladuje mimiką daną emocję i rzuca piłkę do następnego dziecka, podając nazwę kolejnej emocji.
3.	 Zabawa ruchowa „To ja”. Dzieci swobodnie biegają po sali w rytm tamburyna. Na głośny sygnał zatrzymują się

   i przyjmują dowolną pozę.
4.	 Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 31. Dzieci rysują wesołą minkę przy obrazkach przedstawiających zajęcia, które wyko-

   nują najlepiej. Następnie rysują grzyby zgodnie z rytmem.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
x	 Chodzenie stopa przed stopą po wyznaczonej trasie.

TYDZIEŃ 4   Lecą liście kolorowe*

PONIEDZIAŁEK   temat: Na wycieczce.

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Słuchanie i omówienie wiersza Powietrze Urszuli Piotrowskiej, oglądanie ilustra-
cji – KP1, s. 32–33. Zabawa integracyjna „Taniec liści”. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Kalkowanie dowolnych liści. Za-
bawa „Gdzie jest liść?”. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 33, ćw. 3. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał”.
  obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 5, 8; IV 3, 7, 12, 14, 18, 19
Zajęcia główne:   ▶  1. Wycieczka – „Zbieramy dary jesieni”. Realizacja I etapu projektu – wybór tematu. Omówienie zasad
bezpieczeństwa obowiązujących podczas wycieczki. Obserwacja przyrody jesienią – spacer po najbliższej okolicy. Zebranie
i segregowanie materiału przyrodniczego. Przejście do II etapu projektu – ustalenie kolejnych działań.  ▶  2. Zajęcia tech-
niczne – „Wiatrowskaz”. Zapoznanie z tematem pracy i demonstracja wykonania na podstawie zdjęcia w KP1, s. 32. Łącze-
nie materiałów przez dzieci.
  obszary z podstawy programowej: III 2, 5, 7; IV 1, 2, 5, 11, 12, 16, 18, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z wiatrowskazem. Wyszukiwanie poznanych gatunków drzew, zebranie okazów do kącika
przyrody. Zabawa bieżna „Berek kucany”.
  obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2, 18, 19

*	 T emat jest realizowany metodą projektów badawczych. Został wybrany wspólnie z N. z uwzględnieniem zainteresowań
    dzieci. Metoda ta umożliwia dzieciom samodzielne działanie, N. pełni rolę wspierającą. Realizacja projektu przebiega
    w trzech etapach z wyeksponowaniem wydarzenia kulminacyjnego. Więcej informacji o metodzie projektów w pracy
    z dziećmi w wieku przedszkolnym N. znajdzie w książce: J. H. Helm i L. G. Katz, Mali badacze. Metoda projektu w edu-
    kacji elementarnej, Wydawnictwa CODN, Warszawa 2003.
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52