Page 21 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 21
TYDZIEŃ 1 • Moje przedszkole • 19
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Zabawki.
Cele:
J doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J rozwijanie spostrzegawczości
J kształtowanie umiejętności liczenia i porównywania liczebności zbiorów
J doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: obrazki w kopertach (przedstawiające np.: wiaderka, grabki, łopatki, foremki w różnej liczbie), tamburyn, KP1.
Przebieg zajęć:
1. Rozmowa na temat zabawy.
2. Układanie obrazków. N. wyznacza 4 zespoły dzieci (w każdym zespole jest ok. 5 dzieci, w zależności od tego, ile dzieci
jest w całej grupie). Każdy zespół otrzymuje 1 kopertę z obrazkiem pociętym na 8–12 części. Dzieci układają obrazki
przedstawiające zabawki.
3. Przeliczanie zabawek na obrazkach.
4. Określanie, których zabawek jest więcej, a których mniej i o ile. N. zadaje pytanie, np.: Czego jest więcej, wiaderek czy
łopatek? Chętne dziecko z zespołu odpowiada. Następnie N. pyta, np.: O ile jest więcej łopatek? Ochotnik określa o ile.
5. Zabawa ruchowa „Kolega – koleżanka”. Dzieci swobodnie biegają po sali. Na wyraźny sygnał tamburyna szukają swoje-
go kolegi albo koleżanki i zatrzymują się.
6. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 4. Wyszukiwanie różnic między obrazkami – rozwijanie spostrzegawczości.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Złap piłkę”. Rzucanie i łapanie piłki w parach.
x Zabawy w piaskownicy z wykorzystaniem zabawek ogrodowych.
N. prosi dzieci o przyniesienie na następny dzień pocztówek z miejsc odwiedzanych podczas wakacji.
ŚRODA temat: Jak było na wakacjach?
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Oglądanie w zespołach pocztówek z wakacyjnymi krajobrazami. Wykonanie ćwi-
czenia w KP1, s. 6. Ćwiczenia poranne – Zestaw I. „Kolekcja muszelek” – praca z wykorzystaniem kalki. Wykonanie ćwicze-
nia w KP1, s. 8, ćw. 1. Zabawa ruchowa „Potocz piłkę”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5; IV 5, 8, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Na plaży”. Rozwiązywanie zagadek wprowadza-
jących. Rozmowa na temat wakacyjnych wyjazdów. Opowiadanie historyjki przedstawionej na obrazkach w KP1, s. 7, ćw. 2.
Wyróżnianie głosek, dzielenie na sylaby. Zabawa ruchowa „Koło”, reagowanie na sygnały. Wykonanie ćwiczenia – KP1,
s. 7, ćw. 3. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniające – „Witaj, przyjacielu!”. Rytmiczne powitanie. Zabawa z przerwą w muzyce
z wykorzystaniem nagrania Szybko – wolno (CD, 30). Zabawa integracyjna „Witaj, przyjacielu” z wykorzystaniem nagrania
(CD, 27). Zabawa muzyczna z przerwą w muzyce „Raz, dwa, trzy!”. Rytmiczne pożegnanie.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; IV 2, 5, 7, 8, 10, 15
Zajęcia w ogrodzie: Układanie w zespołach dowolnych kompozycji z materiału przyrodniczego. Zabawa skoczna „Prze-
skocz przez kałużę”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 7; IV 1, 11