Page 19 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 19

TYDZIEŃ 1 • Moje przedszkole • 17

J	bogacenie słownictwa
J	rozwijanie wyobraźni
J	doskonalenie sprawności ruchowej.

      Pomoce: ilustracja przedstawiająca Trampolinka, kredki, tamburyn, pakiety Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka.
Przebieg zajęć:
1.	 N. przedstawia dzieciom Trampolinka – bohatera pakietu. (Pokazuje go na okładce lub stronach Kart pracy). Mówi, że

   Trampolinek będzie ich towarzyszem zabaw przez cały rok.
2.	 Opisywanie postaci Trampolinka.
3.	 Zachęcanie dzieci do opowiadania o swoich wakacyjnych przygodach.
4.	 Zabawa ruchowa „Bałtyk – Tatry”. Dzieci swobodnie biegają po sali. Na hasło: Bałtyk – siadają, a na zapowiedź: Tatry –

   zatrzymują się i unoszą wysoko ręce. Zabawę powtarzamy kilka razy.
5.	 Zapoznanie z Kartami pracy z pakietu Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. N. zaprasza dzieci do obejrzenia ze-

   szytów, w których w ciągu roku przedszkolnego będą wykonywać różne ciekawe ćwiczenia. Dzieci przeglądają Karty
   pracy cz. 1. N. zwraca uwagę na okładkę ze „skrzydełkiem” i rysunki na jej wewnętrznej stronie.
   Uwaga: N. może wykorzystać tę stronę w dowolny sposób i w dowolnym czasie podczas zajęć z dziećmi. Może wielo-
   krotnie odwoływać się do niej w ciągu dwóch miesięcy korzystania z Kart pracy cz. 1. Na wewnętrznej stronie okładki
   znajdują się konturowe rysunki i litery wśród różnego rodzaju liści.
   Rysunki występują w różnej liczbie (liczby te dziecko poznaje w tej części Kart pracy):
   –	po 1: piłka, lalka, pajacyk
   –	po 2: jabłko, gruszka, kasztan, żołądź
   –	po 3: jeż, ptak, wiewiórka, grzyb.
   Litery umieszczone na tej stronie to litery wprowadzone w Kartach pracy cz. 1, czyli:
	 A, a, O, o, E, e, I, i, U, u, y (tylko mała litera), M, m, P, p.
   Propozycje wykorzystania strony:
   –	szukanie i kolorowanie wskazanych liter (wielkiej i małej)
   –	wskazywanie i kolorowanie rysunków, które występują po 1 / 2 / 3
   –	szukanie liści danego rodzaju
   –	dzielenie na sylaby nazw rysunków
   –	wskazywanie rysunków, w których nazwach występuje dana głoska.
6.	 Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 2. Dzieci rysują drogę w labiryncie i uzupełniają ilustrację nalepkami.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Trampolinek.
Cele:
J	doskonalenie sprawności manualnych
J	kształtowanie napięcia mięśniowego rąk
J	wdrażanie do staranności i dokładności
J	rozwijanie wyobraźni.

      Pomoce: klej, nożyczki, KA.
Przebieg zajęć:
1.	 Zapoznanie z tematem pracy.
2.	 Zademonstrowanie sposobu wykonania postaci Trampolinka (KA, k. 1). N. wyjmuje (wypycha) szablon z karty i skleja

   w zaznaczonym miejscu. Następnie wycina i dokleja do korpusu nogi. N. zachęca dzieci do estetycznego wykonania pracy.
3.	 Realizacja k. 1 z KA przy stolikach.
4.	 Prezentacja Trampolinków. Umieszczanie prac w wybranym miejscu w sali.

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Zabawa ruchowa „Drzewko na wietrze” z Zestawu I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
x	 Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, omówienie zasad bezpieczeństwa.
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24