Page 19 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 19
TYDZIEŃ 1 • Moje przedszkole • 17
J bogacenie słownictwa
J rozwijanie wyobraźni
J doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: ilustracja przedstawiająca Trampolinka, kredki, tamburyn, pakiety Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka.
Przebieg zajęć:
1. N. przedstawia dzieciom Trampolinka – bohatera pakietu. (Pokazuje go na okładce lub stronach Kart pracy). Mówi, że
Trampolinek będzie ich towarzyszem zabaw przez cały rok.
2. Opisywanie postaci Trampolinka.
3. Zachęcanie dzieci do opowiadania o swoich wakacyjnych przygodach.
4. Zabawa ruchowa „Bałtyk – Tatry”. Dzieci swobodnie biegają po sali. Na hasło: Bałtyk – siadają, a na zapowiedź: Tatry –
zatrzymują się i unoszą wysoko ręce. Zabawę powtarzamy kilka razy.
5. Zapoznanie z Kartami pracy z pakietu Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. N. zaprasza dzieci do obejrzenia ze-
szytów, w których w ciągu roku przedszkolnego będą wykonywać różne ciekawe ćwiczenia. Dzieci przeglądają Karty
pracy cz. 1. N. zwraca uwagę na okładkę ze „skrzydełkiem” i rysunki na jej wewnętrznej stronie.
Uwaga: N. może wykorzystać tę stronę w dowolny sposób i w dowolnym czasie podczas zajęć z dziećmi. Może wielo-
krotnie odwoływać się do niej w ciągu dwóch miesięcy korzystania z Kart pracy cz. 1. Na wewnętrznej stronie okładki
znajdują się konturowe rysunki i litery wśród różnego rodzaju liści.
Rysunki występują w różnej liczbie (liczby te dziecko poznaje w tej części Kart pracy):
– po 1: piłka, lalka, pajacyk
– po 2: jabłko, gruszka, kasztan, żołądź
– po 3: jeż, ptak, wiewiórka, grzyb.
Litery umieszczone na tej stronie to litery wprowadzone w Kartach pracy cz. 1, czyli:
A, a, O, o, E, e, I, i, U, u, y (tylko mała litera), M, m, P, p.
Propozycje wykorzystania strony:
– szukanie i kolorowanie wskazanych liter (wielkiej i małej)
– wskazywanie i kolorowanie rysunków, które występują po 1 / 2 / 3
– szukanie liści danego rodzaju
– dzielenie na sylaby nazw rysunków
– wskazywanie rysunków, w których nazwach występuje dana głoska.
6. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 2. Dzieci rysują drogę w labiryncie i uzupełniają ilustrację nalepkami.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Trampolinek.
Cele:
J doskonalenie sprawności manualnych
J kształtowanie napięcia mięśniowego rąk
J wdrażanie do staranności i dokładności
J rozwijanie wyobraźni.
Pomoce: klej, nożyczki, KA.
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie z tematem pracy.
2. Zademonstrowanie sposobu wykonania postaci Trampolinka (KA, k. 1). N. wyjmuje (wypycha) szablon z karty i skleja
w zaznaczonym miejscu. Następnie wycina i dokleja do korpusu nogi. N. zachęca dzieci do estetycznego wykonania pracy.
3. Realizacja k. 1 z KA przy stolikach.
4. Prezentacja Trampolinków. Umieszczanie prac w wybranym miejscu w sali.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa „Drzewko na wietrze” z Zestawu I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, omówienie zasad bezpieczeństwa.