Page 14 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 14

12 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień

Dzień /                     Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                             Przewidywane osiągnięcia
Temat                           programowej                                                           dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                  do podstawy programowej

Piątek  CO ODCZUWAM?        Aktywność poranna           y	zabawa „Głoski” – ćwiczenie w określaniu    f	potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5, 7, 8)
                            i popołudniowa                głosek w nagłosie                           f	szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla nie-
                            I 5, 9; II 7; III 5, 7, 8;
                            IV 2, 12, 14                y	układanie dowolnego obrazka z części          go emocjonalnie (II 7)
                                                          – rozwijanie spostrzegawczości              f	rozróżnia głoski (IV 2)
                            Zajęcia główne                                                            f	łączy elementy w całość (IV 12)
                            I 5, 8, 9; II 1; III 1; IV  y	ćwiczenia poranne – Zestaw III              f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                            1, 7, 12, 14                y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 30              f	dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
                                                        y	zabawa „Gdzie jest miś?” – chodzenie zgod-
                            Zajęcia w ogrodzie                                                          (I 9; IV 2)
                            I 5; III 2; IV 8              nie z instrukcją słowną                     f	koloruje (I 7; IV 8)
                                                        y	zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę po    f	łączy klocki w pary (IV 12)
                                                                                                      f	orientuje się w przestrzeni (IV 14)
                                                          kamieniach”                                 f	rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                        Zabawa dydaktyczna – „To ja”                  f	rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje (II 1)
                                                        y	dopasowywanie uczuć do przedstawionych      f	przedstawia emocję za pomocą impresji mi-

                                                          czynności                                     micznych (IV 1)
                                                        y	zabawa z piłką w kole                       f	reaguje na sygnał (IV 7)
                                                        y	zabawa ruchowa „To ja”                      f	dokonuje samooceny (III 1)
                                                        y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 31              f	zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
                                                        Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,     f	bierze udział w organizowanych zajęciach
                                                        Zestaw III
                                                        y	zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-       ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                                                                        instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                          wego                                        f	czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
                                                        y	chodzenie stopa przed stopą                   (III 2; IV 18)

tydzień 4: LECĄ LIŚCIE KOLOROWE

Dzień /                     Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                             Przewidywane osiągnięcia
Temat                           programowej                                                           dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                  do podstawy programowej

Poniedziałek  NA WYCIECZCE  Aktywność poranna           y	słuchanie i omówienie wiersza Powietrze     f	poszerza wiedzę o zjawiskach atmosferycz-
                            i popołudniowa                Urszuli Piotrowskiej, oglądanie ilustracji    nych (IV 18)
                            I 5; III 2, 5, 8; IV 3, 7,    – KP1, s. 32–33
                            12, 14, 18, 19                                                            f	słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                        y	zabawa integracyjna „Taniec liści”          f	zna rolę wiatru i skutki jego działania
                            Zajęcia główne              y	ćwiczenia poranne – Zestaw IV
                            III 2, 5, 7; IV 1, 2, 5,    y	kalkowanie dowolnych liści                    (IV 18, 19)
                            11, 12, 16, 18, 19          y	zabawa „Gdzie jest liść?”                   f	odczuwa przynależność do grupy rówieśni-
                                                        y	wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 33, ćw. 3
                                                        y	zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiór-        czej (III 2)
                                                                                                      f	wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                                          ka na sygnał”
                                                        Wycieczka – „Zbieramy dary jesieni”             konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                                                        y	realizacja I etapu projektu – wybór tematu  f	uczestniczy w zabawach muzycznych i rucho-
                                                        y	omówienie zasad bezpieczeństwa obowią-
                                                                                                        wych (I 5; IV 7)
                                                          zujących podczas wycieczki                  f	akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                                                        y	obserwacja przyrody jesienią – spacer
                                                                                                        (III 5)
                                                          po najbliższej okolicy                      f	dopasowuje przedmiot do jego cienia
                                                        y	zebranie i segregowanie materiału przyrod-
                                                                                                        (IV 12)
                                                          niczego                                     f	rozróżnia kierunki (IV 14)
                                                        y	przejście do II etapu projektu – ustalenie  f	zadaje pytania (III 9)
                                                                                                      f	poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                                                          kolejnych działań
                                                        Zajęcia techniczne – „Wiatrowskaz”              o otaczającym świecie (IV 2, 18, 19)
                                                        y	zapoznanie z tematem pracy                  f	umie pracować w zespole (III 2, 5, 7)
                                                                                                      f	rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                                                                                      f	klasyfikuje zebrany materiał przyrodniczy

                                                                                                        (IV 12, 18)
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19