Page 14 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 14
12 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Piątek CO ODCZUWAM? Aktywność poranna y zabawa „Głoski” – ćwiczenie w określaniu f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5, 7, 8)
i popołudniowa głosek w nagłosie f szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla nie-
I 5, 9; II 7; III 5, 7, 8;
IV 2, 12, 14 y układanie dowolnego obrazka z części go emocjonalnie (II 7)
– rozwijanie spostrzegawczości f rozróżnia głoski (IV 2)
Zajęcia główne f łączy elementy w całość (IV 12)
I 5, 8, 9; II 1; III 1; IV y ćwiczenia poranne – Zestaw III f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
1, 7, 12, 14 y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 30 f dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
y zabawa „Gdzie jest miś?” – chodzenie zgod-
Zajęcia w ogrodzie (I 9; IV 2)
I 5; III 2; IV 8 nie z instrukcją słowną f koloruje (I 7; IV 8)
y zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę po f łączy klocki w pary (IV 12)
f orientuje się w przestrzeni (IV 14)
kamieniach” f rozwija sprawność manualną (I 9)
Zabawa dydaktyczna – „To ja” f rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje (II 1)
y dopasowywanie uczuć do przedstawionych f przedstawia emocję za pomocą impresji mi-
czynności micznych (IV 1)
y zabawa z piłką w kole f reaguje na sygnał (IV 7)
y zabawa ruchowa „To ja” f dokonuje samooceny (III 1)
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 31 f zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f bierze udział w organizowanych zajęciach
Zestaw III
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
wego f czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
y chodzenie stopa przed stopą (III 2; IV 18)
tydzień 4: LECĄ LIŚCIE KOLOROWE
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Poniedziałek NA WYCIECZCE Aktywność poranna y słuchanie i omówienie wiersza Powietrze f poszerza wiedzę o zjawiskach atmosferycz-
i popołudniowa Urszuli Piotrowskiej, oglądanie ilustracji nych (IV 18)
I 5; III 2, 5, 8; IV 3, 7, – KP1, s. 32–33
12, 14, 18, 19 f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
y zabawa integracyjna „Taniec liści” f zna rolę wiatru i skutki jego działania
Zajęcia główne y ćwiczenia poranne – Zestaw IV
III 2, 5, 7; IV 1, 2, 5, y kalkowanie dowolnych liści (IV 18, 19)
11, 12, 16, 18, 19 y zabawa „Gdzie jest liść?” f odczuwa przynależność do grupy rówieśni-
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 33, ćw. 3
y zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiór- czej (III 2)
f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
ka na sygnał”
Wycieczka – „Zbieramy dary jesieni” konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
y realizacja I etapu projektu – wybór tematu f uczestniczy w zabawach muzycznych i rucho-
y omówienie zasad bezpieczeństwa obowią-
wych (I 5; IV 7)
zujących podczas wycieczki f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
y obserwacja przyrody jesienią – spacer
(III 5)
po najbliższej okolicy f dopasowuje przedmiot do jego cienia
y zebranie i segregowanie materiału przyrod-
(IV 12)
niczego f rozróżnia kierunki (IV 14)
y przejście do II etapu projektu – ustalenie f zadaje pytania (III 9)
f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
kolejnych działań
Zajęcia techniczne – „Wiatrowskaz” o otaczającym świecie (IV 2, 18, 19)
y zapoznanie z tematem pracy f umie pracować w zespole (III 2, 5, 7)
f rozwija logiczne myślenie (IV 5)
f klasyfikuje zebrany materiał przyrodniczy
(IV 12, 18)