Page 13 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 13
TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 11
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Środa MAGICZNE SŁOWO PRZEPRASZAM Aktywność poranna y zabawa „Znam emocje” – ćwiczenie per- f rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje
i popołudniowa cepcji wzrokowej (II 1)
I 5, 7, 9; III 5, 7, 8; II
1, 2; IV 2, 3, 4, 5, 8 y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 26 f dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
y ćwiczenia poranne – Zestaw III (I 9; IV 2)
Zajęcia główne y gry planszowe w zespołach z zastosowa-
I 5, 9; II 3; III 4; IV f koloruje (I 7; IV 8)
1, 7, 5, 12, 15 niem pionków f rozpoznaje literę o, O (IV 4)
y wysłuchanie i omówienie wiersza Czary? f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Zajęcia w ogrodzie f umie współdziałać z rówieśnikami (III 5)
I 5, 7; II 3; III 2, 5, 8 Agnieszki Frączek f respektuje prawa i obowiązki swoje oraz in-
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
nych osób (III 7)
niem „Przepychanka” f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
Zajęcia matematyczne – „Liczę i układam f wypowiada się na temat utworu (IV 2, 3, 5)
balony” f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
y układanie ciągu balonów i określanie ich f zna znaczenie zwrotu przepraszam i wie,
kolejności – używanie liczebników po- kiedy go użyć (III 4)
rządkowych f rozwija sprawność manualną (I 9)
y układanie i kontynuowanie rytmu f zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
y zabawa ruchowa „Baloniki” f używa liczebników głównych i porządkowych
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 27
Zajęcia muzyczne – piosenka Przepraszam (IV 15)
y zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na f przelicza (IV 15)
powitalnie) f myśli logicznie (IV 5)
y wprowadzenie i omówienie piosenki f wykonuje układ ruchowy do piosenki
Przepraszam – CD, 3
y zabawa „Emocje” – rozpoznawanie (IV 1, 7)
y zabawa integracyjna „Złączmy się” f śpiewa piosenkę (IV 7)
y zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na f rozpoznaje emocje (II 1)
pożegnanie) f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
y zabawa „Kto szybciej” f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu f kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
terenowego
y rysowanie patykiem na ziemi
Czwartek EMIL I EKRAN Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Dokończ słowo” f odczuwa przynależność do grupy
i popołudniowa y kolorowanie obrazka według określonego rówieśniczej (III 2)
I 5, 7; III 2, 5; IV 1,
2, 8, 9, 11 kodu f dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
y ćwiczenia poranne – Zestaw III f umie odczytać kod (IV 9)
Zajęcia główne y zabawa „Loteryjka” – rozróżnianie głosek f koloruje (I 7; IV 8)
I 5, 7, 9; II 4; III 8; y budowanie w zespołach dowolnych bu- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9 f rozróżnia głoski (IV 2)
dowli z klocków – ćwiczenie stosunków f dba o bezpieczeństwo podczas zabawy (III 5)
Zajęcia w ogrodzie przestrzennych f umie pracować w zespole (III 2, 5)
I 5, 7, 9; IV 8 y zabawa orientacyjno-porządkowa f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
„Samochody”
Przygotowanie do nauki czytania i pisania – konstrukcyjnych i zabawy (IV 1, 11)
„Emil patrzy w ekran” f rozwija wyobraźnię przestrzenną (IV 11)
y zapoznanie z literą e, E: omówienie ilu- f wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
stracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 28, f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
podawanie słów zawierających głoskę e, f wyróżnia głoskę e w nazwach (IV 2)
budowanie modeli wyrazów ekran i Eryk f zna literę e, E (IV 4)
y zabawa ruchowa „Postać z ekranu” f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 29 f czyta globalnie (IV 4)
Zajęcia plastyczne – „Moja ulubiona zabawka” f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
y wycinanie z papieru kolorowego f posługuje się nożyczkami (I 7)
i naklejanie f przedstawia swoje wyobrażenia za pomocą
y zabawa „Samoloty”
y rysowanie kredą chodnikową na asfalcie impresji plastycznych (II 4; IV 1)
f kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
f rozwija sprawność manualną (I 9)