Page 13 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 13

TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 11

Dzień /                            Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                               Przewidywane osiągnięcia
Temat                                  programowej                                                             dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                           do podstawy programowej

Środa  MAGICZNE SŁOWO PRZEPRASZAM  Aktywność poranna           y	zabawa „Znam emocje” – ćwiczenie per-         f	rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje
                                   i popołudniowa                cepcji wzrokowej                                (II 1)
                                   I 5, 7, 9; III 5, 7, 8; II
                                   1, 2; IV 2, 3, 4, 5, 8      y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 26                f	dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
                                                               y	ćwiczenia poranne – Zestaw III                  (I 9; IV 2)
                                   Zajęcia główne              y	gry planszowe w zespołach z zastosowa-
                                   I 5, 9; II 3; III 4; IV                                                     f	koloruje (I 7; IV 8)
                                   1, 7, 5, 12, 15               niem pionków                                  f	rozpoznaje literę o, O (IV 4)
                                                               y	wysłuchanie i omówienie wiersza Czary?        f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                   Zajęcia w ogrodzie                                                          f	umie współdziałać z rówieśnikami (III 5)
                                   I 5, 7; II 3; III 2, 5, 8     Agnieszki Frączek                             f	respektuje prawa i obowiązki swoje oraz in-
                                                               y	zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                                                                                                 nych osób (III 7)
                                                                 niem „Przepychanka”                           f	słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                               Zajęcia matematyczne – „Liczę i układam         f	wypowiada się na temat utworu (IV 2, 3, 5)
                                                               balony”                                         f	szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                               y	układanie ciągu balonów i określanie ich      f	zna znaczenie zwrotu przepraszam i wie,

                                                                 kolejności – używanie liczebników po-           kiedy go użyć (III 4)
                                                                 rządkowych                                    f	rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                               y	układanie i kontynuowanie rytmu               f	zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
                                                               y	zabawa ruchowa „Baloniki”                     f	używa liczebników głównych i porządkowych
                                                               y	wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 27
                                                               Zajęcia muzyczne – piosenka Przepraszam           (IV 15)
                                                               y	zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na        f	przelicza (IV 15)
                                                                 powitalnie)                                   f	myśli logicznie (IV 5)
                                                               y	wprowadzenie i omówienie piosenki             f	wykonuje układ ruchowy do piosenki
                                                                 Przepraszam – CD, 3
                                                               y	zabawa „Emocje” – rozpoznawanie                 (IV 1, 7)
                                                               y	zabawa integracyjna „Złączmy się”             f	śpiewa piosenkę (IV 7)
                                                               y	zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na        f	rozpoznaje emocje (II 1)
                                                                 pożegnanie)                                   f	czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
                                                               y	zabawa „Kto szybciej”                         f	przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                               y	zabawy z wykorzystaniem sprzętu               f	kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
                                                                 terenowego
                                                               y	rysowanie patykiem na ziemi

Czwartek  EMIL I EKRAN             Aktywność poranna           y	zabawa integracyjna „Dokończ słowo”           f	odczuwa przynależność do grupy
                                   i popołudniowa              y	kolorowanie obrazka według określonego          rówieśniczej (III 2)
                                   I 5, 7; III 2, 5; IV 1,
                                   2, 8, 9, 11                   kodu                                          f	dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                                                               y	ćwiczenia poranne – Zestaw III                f	umie odczytać kod (IV 9)
                                   Zajęcia główne              y	zabawa „Loteryjka” – rozróżnianie głosek      f	koloruje (I 7; IV 8)
                                   I 5, 7, 9; II 4; III 8;     y	budowanie w zespołach dowolnych bu-           f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                   IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9                                                      f	rozróżnia głoski (IV 2)
                                                                 dowli z klocków – ćwiczenie stosunków         f	dba o bezpieczeństwo podczas zabawy (III 5)
                                   Zajęcia w ogrodzie            przestrzennych                                f	umie pracować w zespole (III 2, 5)
                                   I 5, 7, 9; IV 8             y	zabawa orientacyjno-porządkowa                f	wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                                                 „Samochody”
                                                               Przygotowanie do nauki czytania i pisania –       konstrukcyjnych i zabawy (IV 1, 11)
                                                               „Emil patrzy w ekran”                           f	rozwija wyobraźnię przestrzenną (IV 11)
                                                               y	zapoznanie z literą e, E: omówienie ilu-      f	wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                                 stracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 28,  f	słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                 podawanie słów zawierających głoskę e,        f	wyróżnia głoskę e w nazwach (IV 2)
                                                                 budowanie modeli wyrazów ekran i Eryk         f	zna literę e, E (IV 4)
                                                               y	zabawa ruchowa „Postać z ekranu”              f	buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                               y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 29                f	czyta globalnie (IV 4)
                                                               Zajęcia plastyczne – „Moja ulubiona zabawka”    f	kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                               y	wycinanie z papieru kolorowego                f	posługuje się nożyczkami (I 7)
                                                                 i naklejanie                                  f	przedstawia swoje wyobrażenia za pomocą
                                                               y	zabawa „Samoloty”
                                                               y	rysowanie kredą chodnikową na asfalcie          impresji plastycznych (II 4; IV 1)
                                                                                                               f	kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
                                                                                                               f	rozwija sprawność manualną (I 9)
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18