Page 15 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 15
TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 13
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Poniedziałek Zajęcia główne y demonstracja wykonania na podstawie f rozpoznaje i nazywa poszczególne pory roku,
zdjęcia w KP1, s. 32 dostrzega ich cykliczność (IV 16, 18)
Zajęcia w ogrodzie
I 5; III 5; IV 2, 18, 19 y łączenie materiałów przez dzieci f określa cechy danej pory roku (IV 2, 18)
y zabawy z wiatrowskazem f wykonuje pracę techniczną według pokazu i go-
y wyszukiwanie poznanych gatunków drzew,
towego wzoru (IV 1, 11)
zebranie okazów do kącika przyrody f potrafi określić kierunek i siłę wiatru (IV 18, 19)
y zabawa bieżna „Berek kucany” f rozpoznaje i nazywa pospolite gatunki drzew
(IV 2, 18)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Wtorek DWA LIŚCIE Aktywność poranna y odrysowywanie szablonów liści f rysuje określony kształt liścia (I 7; IV 8, 18)
i popołudniowa y praca „Mój listek” – kolorowanie obrazka f umie odczytać kod (IV 9)
I 5, 7, 9; IV 8, 9, 12, f koloruje pola na wskazany kolor (I 7, 9; IV 8, 12)
15, 18 zgodnie z kodem f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f rozpoznaje i nazywa niektóre dary jesieni
Zajęcia główne y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 35
I 5, 7, 8, 9; IV 2, 8, y „Liść” – wylepianie plasteliną (IV 18)
12, 15, 18 y zabawa na czworakach „Pająk i pająk f klasyfikuje przedmioty i materiał przyrodniczy
Zajęcia w ogrodzie akrobata” (IV 12, 18)
I 5; III 5; IV 18 Zajęcia matematyczne – „Liczymy liście” f rozwija sprawność manualną (I 9)
y kształtowanie pojęcia liczby 2 – m.in. wska- f wypowiada się na określony temat (IV 2)
f poszerza wiedzę o otoczeniu przyrodniczym
zywanie zbioru dwuelementowego
y poznanie obrazu graficznego liczby 2 (IV 18)
f umie przeliczać elementy zbioru (IV 15)
– kreślenie cyfry palcem, układanie jej f posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
z drucika
y zabawa ruchowa „Pary”, reagowanie na kowymi (IV 15)
sygnały f zna cyfrę 2 (IV 15)
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 34 f wskazuje zbiór dwuelementowy (IV 15)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
Zestaw IV f rozumie pojęcie para (IV 12)
y obserwacje „Szukamy Pani Jesieni” – f pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
dostrzeganie zmian zachodzących f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
w przyrodzie
y zabawy w piaskownicy chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
y zabawa ruchowa „Kasztan” cji słownej i pokazu (I 5, 8)
f dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Środa W PARKU Aktywność poranna y zabawa „Wyrazy w zdaniu” – ćwiczenia f wyodrębnia wyrazy w zdaniu i potrafi je policzyć
i popołudniowa analizy i syntezy słuchowej (IV 2, 15)
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8,
9, 15 y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 36 f rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f zauważa dwa takie same rysunki (IV 12)
Zajęcia główne y układanie liścia ze sznurka f doskonali umiejętność przeliczania (IV 15)
I 5; III 8; IV 1, 2, 3, y zabawa „Imiona” – dzielenie na sylaby f umie odczytać kod (IV 9)
5, 7, 15 y zabawa skoczna „Zrzuć woreczek” f koloruje (I 7; IV 8)
Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego f utrwala poznane cyfry i litery (IV 4, 15)
– Nie wszystko złoto, co się świeci, opowiadanie f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Dominika Rutkowskiego f rozwija sprawność manualną (I 9)
y słuchanie i omówienie opowiadania f dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
y zabawa ruchowa „Wiatr i wiaterek” f wyróżnia głoskę w nagłosie (IV 2)
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 37 – histo- f słucha uważnie czytanego tekstu
ryjka obrazkowa (III 8; IV 3)
Zajęcia umuzykalniające – „Jesienny taniec” f wypowiada się na temat opowiadania (IV 2, 3, 5)
y zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na f reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
f imituje ruchem wiatr (IV 1)
powitalnie) f ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazko-
y zabawa „Pada deszcz, wieje wiatr” z wyko-
wej (IV 5)
rzystaniem grzechotek i trójkątów f numeruje obrazki (IV 15)
f wykonuje układ ruchowy do muzyki (IV 1, 7)