Page 15 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 15

TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 13

Dzień /             Obszary z podstawy        Sposoby realizacji                                 Przewidywane osiągnięcia
Temat                   programowej                                                             dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                            do podstawy programowej

Poniedziałek        Zajęcia główne            y	demonstracja wykonania na podstawie             f	rozpoznaje i nazywa poszczególne pory roku,
                                                zdjęcia w KP1, s. 32                              dostrzega ich cykliczność (IV 16, 18)
                    Zajęcia w ogrodzie
                    I 5; III 5; IV 2, 18, 19  y	łączenie materiałów przez dzieci                f	określa cechy danej pory roku (IV 2, 18)
                                              y	zabawy z wiatrowskazem                          f	wykonuje pracę techniczną według pokazu i go-
                                              y	wyszukiwanie poznanych gatunków drzew,
                                                                                                  towego wzoru (IV 1, 11)
                                                zebranie okazów do kącika przyrody              f	potrafi określić kierunek i siłę wiatru (IV 18, 19)
                                              y	zabawa bieżna „Berek kucany”                    f	rozpoznaje i nazywa pospolite gatunki drzew

                                                                                                  (IV 2, 18)
                                                                                                f	przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)

Wtorek  DWA LIŚCIE  Aktywność poranna         y	odrysowywanie szablonów liści                   f	rysuje określony kształt liścia (I 7; IV 8, 18)
                    i popołudniowa            y	praca „Mój listek” – kolorowanie obrazka        f	umie odczytać kod (IV 9)
                    I 5, 7, 9; IV 8, 9, 12,                                                     f	koloruje pola na wskazany kolor (I 7, 9; IV 8, 12)
                    15, 18                      zgodnie z kodem                                 f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                              y	ćwiczenia poranne – Zestaw IV                   f	rozpoznaje i nazywa niektóre dary jesieni
                    Zajęcia główne            y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 35
                    I 5, 7, 8, 9; IV 2, 8,    y	„Liść” – wylepianie plasteliną                    (IV 18)
                    12, 15, 18                y	zabawa na czworakach „Pająk i pająk             f	klasyfikuje przedmioty i materiał przyrodniczy

                    Zajęcia w ogrodzie          akrobata”                                         (IV 12, 18)
                    I 5; III 5; IV 18         Zajęcia matematyczne – „Liczymy liście”           f	rozwija sprawność manualną (I 9)
                                              y	kształtowanie pojęcia liczby 2 – m.in. wska-    f	wypowiada się na określony temat (IV 2)
                                                                                                f	poszerza wiedzę o otoczeniu przyrodniczym
                                                zywanie zbioru dwuelementowego
                                              y	poznanie obrazu graficznego liczby 2              (IV 18)
                                                                                                f	umie przeliczać elementy zbioru (IV 15)
                                                – kreślenie cyfry palcem, układanie jej         f	posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
                                                z drucika
                                              y	zabawa ruchowa „Pary”, reagowanie na              kowymi (IV 15)
                                                sygnały                                         f	zna cyfrę 2 (IV 15)
                                              y	wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 34                f	wskazuje zbiór dwuelementowy (IV 15)
                                              Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,         f	rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                                              Zestaw IV                                         f	rozumie pojęcie para (IV 12)
                                              y	obserwacje „Szukamy Pani Jesieni” –             f	pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
                                                dostrzeganie zmian zachodzących                 f	bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                                w przyrodzie
                                              y	zabawy w piaskownicy                              chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                                              y	zabawa ruchowa „Kasztan”                          cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                                                f	dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
                                                                                                f	przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)

Środa  W PARKU      Aktywność poranna         y	zabawa „Wyrazy w zdaniu” – ćwiczenia            f	wyodrębnia wyrazy w zdaniu i potrafi je policzyć
                    i popołudniowa              analizy i syntezy słuchowej                       (IV 2, 15)
                    I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8,
                    9, 15                     y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 36                  f	rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
                                              y	ćwiczenia poranne – Zestaw IV                   f	zauważa dwa takie same rysunki (IV 12)
                    Zajęcia główne            y	układanie liścia ze sznurka                     f	doskonali umiejętność przeliczania (IV 15)
                    I 5; III 8; IV 1, 2, 3,   y	zabawa „Imiona” – dzielenie na sylaby           f	umie odczytać kod (IV 9)
                    5, 7, 15                  y	zabawa skoczna „Zrzuć woreczek”                 f	koloruje (I 7; IV 8)
                                              Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego      f	utrwala poznane cyfry i litery (IV 4, 15)
                                              – Nie wszystko złoto, co się świeci, opowiadanie  f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                              Dominika Rutkowskiego                             f	rozwija sprawność manualną (I 9)
                                              y	słuchanie i omówienie opowiadania               f	dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                                              y	zabawa ruchowa „Wiatr i wiaterek”               f	wyróżnia głoskę w nagłosie (IV 2)
                                              y	wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 37 – histo-       f	słucha uważnie czytanego tekstu

                                                ryjka obrazkowa                                   (III 8; IV 3)
                                              Zajęcia umuzykalniające – „Jesienny taniec”       f	wypowiada się na temat opowiadania (IV 2, 3, 5)
                                              y	zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na          f	reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                                                                                f	imituje ruchem wiatr (IV 1)
                                                powitalnie)                                     f	ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazko-
                                              y	zabawa „Pada deszcz, wieje wiatr” z wyko-
                                                                                                  wej (IV 5)
                                                rzystaniem grzechotek i trójkątów               f	numeruje obrazki (IV 15)
                                                                                                f	wykonuje układ ruchowy do muzyki (IV 1, 7)
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20