Page 10 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 10

8 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień

Dzień /                      Obszary z podstawy        Sposoby realizacji                               Przewidywane osiągnięcia
Temat                            programowej                                                           dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                   do podstawy programowej

Poniedziałek                 Zajęcia w ogrodzie        y	zabawy z chustą animacyjną                    f	rysuje autoportret (III 1; IV 1)
                             I 5, 7; II 3; III 2, 5;   y	rysowanie kolorową kredą na asfalcie          f	zna schemat ciała (IV 14)
                             IV 8                                                                      f	podczas zabaw ruchowych korzysta z przybo-

                                                                                                         rów zgodnie z regułami (I 5; III 5)
                                                                                                       f	kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
                                                                                                       f	czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)

Wtorek  ADA I ALBUM          Aktywność poranna         y	zabawa w parach „Miłe słowa”                  f	odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                             i popołudniowa            y	oglądanie albumów                               (III 2)
                             I 5, 9; III 2, 5, 7;      y	ćwiczenia poranne – Zestaw II
                             IV 4, 12, 14, 19          y	układanie puzzli w małych zespołach           f	rozumie pojęcie para (IV 12)
                                                       y	zabawa dydaktyczna „Gdzie jest twoje          f	akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                             Zajęcia główne
                             I 5, 7, 8, 9; III 8;        imię?” – utrwalenie obrazu graficznego wła-     (III 5, 7)
                             IV 2, 3, 4, 5, 8, 9         snego imienia                                 f	poszerza wiedzę podczas oglądania różnych
                                                       y	zabawa ruchowa „Rzut do celu”
                             Zajęcia w ogrodzie                                                          albumów (IV 19)
                             I 5; IV 2, 12, 18         Przygotowanie do nauki czytania i pisania –     f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                       „Ada ma album”                                  f	rozwija spostrzegawczość (I 9)
                                                       y	zapoznanie z literą a, A: omówienie ilustra-  f	rozpoznaje obraz graficzny swojego imienia

                                                         cji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 14,        (IV 4)
                                                         podawanie słów zawierających głoskę a, bu-    f	wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                         dowanie modeli wyrazów album i Ada            f	słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                       y	zabawa ruchowa „Głoska a”                     f	wyróżnia głoskę a w nazwach (IV 2)
                                                       y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 15                f	zna literę a, A (IV 4)
                                                       Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,       f	buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                       Zestaw II                                       f	czyta globalnie (IV 4)
                                                                                                       f	kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                       y	zabawy ze skakanką                            f	bierze udział w organizowanych zajęciach
                                                       y	obserwacje chmur na niebie
                                                       y	zabawa równoważna „Na szlaku”                   ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                                                                         instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                                                       f	poprawnie nazywa i opisuje obserwowane
                                                                                                         rzeczy i zjawiska (IV 2, 18)
                                                                                                       f	porównuje kształty (IV 12)

Środa  KODEKS PRZEDSZKOLAKA  Aktywność poranna         y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 16                f	dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
                             i popołudniowa            y	układanie dowolnych kompozycji z figur          (I 9; IV 2)
                             I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8,
                             12, 14                      geometrycznych – rozpoznawanie i nazy-        f	koloruje (I 7; IV 8)
                                                         wanie figur                                   f	rozpoznaje literę a, A (IV 4)
                             Zajęcia główne            y	ćwiczenia poranne – Zestaw II                 f	zna podstawowe figury geometryczne (IV 12)
                             I 5, 7; II 3; III 2, 5,   y	zabawa „Jaka to głoska?”                      f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                             7; IV 1, 2, 4, 7, 8, 12,  y	zabawa dydaktyczna „Szukamy Trampolin-        f	rozróżnia kierunki (IV 14)
                             14, 15                      ka” – ćwiczenie kierunków                     f	rozwija spostrzegawczość (I 9)
                                                       y	zabawa ruchowa „Spacer między kręglami”       f	posługuje się pojęciami dotyczącymi położenia

                                                       Zajęcia społeczne – „Bawimy się grzecznie,        przedmiotów w przestrzeni (IV 2, 14)
                                                       żeby było bezpiecznie”                          f	formułuje prawidłowo instrukcje słowne (IV 2)
                                                       y	uwrażliwianie na utrzymywanie porządku        f	zauważa nieporządek w otoczeniu (IV 12)
                                                                                                       f	nazywa swoje emocje (II 1)
                                                         w sali                                        f	układa zabawki (I 7; IV 12)
                                                       y	opracowanie Kodeksu Przedszkolaka             f	poznaje i ustala zasady w grupie (III 2, 5, 7)
                                                       y	zabawa ruchowa „Nasze zabawki”                f	pisze swoje imię (I 7; IV 8)
                                                       y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 17                f	rozpoznaje obraz graficzny swojego imienia
                                                       Zajęcia umuzykalniające – piosenka To będzie
                                                       bardzo dobry dzień                                (IV 4)
                                                       y	zabawa integracyjna „Witaj, przyjacielu”      f	orientuje się w przestrzeni i na kartce papieru

                                                         z wykorzystaniem nagrania – CD, 27              (IV 8, 14)
                                                       y	wprowadzenie piosenki – CD, 1                 f	posługuje się liczebnikami (IV 15)
                                                       y	nauka układu ruchowego do refrenu pio-        f	zauważa i kontynuuje regularność (IV 12)
                                                                                                       f	rysuje (I 7; 8)
                                                         senki                                         f	śpiewa (IV 7)
                                                       y	zabawa „Przedszkolna wycieczka” z wyko-       f	wykonuje układ ruchowy do muzyki (IV 1, 7)
                                                                                                       f	czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
                                                         rzystaniem nagrania – CD, 2
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15