Page 12 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 12

10 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień

tydzień 3: TO JESTEM JA

Dzień /                           Obszary z podstawy       Sposoby realizacji                               Przewidywane osiągnięcia
Temat                                 programowej                                                          dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                       do podstawy programowej

Poniedziałek  UŚMIECHNIĘTA BUZIA  Aktywność poranna        y	zabawa „Spróbuj tak, jak ja” – naśladowa-     f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                  i popołudniowa             nie ruchów                                    f	wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                  I 5, 7; III 5; IV 2, 8,
                                  11, 12, 14, 15           y	układanie dowolnych kompozycji z figur          konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                                                             geometrycznych                                f	rozróżnia podstawowe figury geometryczne
                                  Zajęcia główne
                                  II 1, 2, 4, 6; III 8;    y	ćwiczenia poranne – Zestaw III                  (IV 12)
                                  IV 1, 2, 3, 5, 12, 15,   y	kalkowanie dowolnych obrazków                 f	akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                                  18, 19                   y	dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie
                                                                                                             (III 5)
                                  Zajęcia w ogrodzie         sylab w wyrazie                               f	rozróżnia kierunki (IV 14)
                                  I 2, 5, 7, 9; III 5      y	zabawa ruchowa „Slalom w tunelu”              f	kreśli linie po śladzie (I 7; IV 8)
                                                           Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego    f	dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                                                           – Zajączki na suficie, opowiadanie Urszuli      f	posługuje się liczebnikami (IV15)
                                                           Piotrowskiej                                    f	słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
                                                           y	słuchanie i omówienie tekstu literackiego     f	wypowiada się na temat opowiadania (IV 2,
                                                           y	opowiadanie o przeżywanych emocjach
                                                           y	puszczanie zajączków                            3, 5)
                                                           y	zabawa integracyjna „Śmiej się”               f	poznaje zjawisko odbicia światła (IV 18, 19)
                                                           y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 22                f	rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje,
                                                           Zajęcia plastyczne – „Co wyraża buzia?”
                                                           y	dorysowywanie flamastrami buzi postaci          próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem
                                                           y	nazywanie przedstawionej emocji                 (II 1)
                                                           y	zabawa „Szukamy pluszaka” – ćwiczenie         f	przelicza takie same elementy (IV 12, 15)
                                                                                                           f	szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                             spostrzegawczości wzrokowej                   f	przedstawia swoje emocje i uczucia za pomo-
                                                           y	zabawy ruchowe: „Slalom”, „Celuj                cą impresji plastycznej (II 4; IV 1)
                                                                                                           f	rozróżnia emocje i uczucia przyjemne
                                                             do koła”                                        i nieprzyjemne (II 6)
                                                                                                           f	jest samodzielne w ubieraniu się i rozbieraniu
                                                                                                             (I 2, 7)
                                                                                                           f	rozwija spostrzegawczość (I 9)

Wtorek  OLEK I OSA                Aktywność poranna        y	puszczanie baniek mydlanych                   f	potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
                                  i popołudniowa           y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 23                f	reguluje oddech (I 9)
                                  I 5, 7, 9; II 1, 2, 6;   y	ćwiczenia poranne – Zestaw III                f	szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                  III 5; IV 1, 2, 8, 12,   y	zabawa „Moje marzenie” – wypowiedzi           f	formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2)
                                  14, 15                                                                   f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                             dzieci                                        f	rysuje portret (I 7; IV 1, 8)
                                  Zajęcia główne           y	wykonanie k. 3 z KA – kończenie               f	orientuje się w schemacie ciała (IV 14)
                                  I 5, 7, 8, 9; III 8; IV                                                  f	liczy takie same elementy (IV 15)
                                  2, 3, 4, 5, 8, 9           rysowania, określanie emocji                  f	łączy elementy w pary (IV 12)
                                                           y	zabawa bieżna „Po drugiej stronie”            f	określa emocje (II 1, 6)
                                  Zajęcia w ogrodzie       Przygotowanie do nauki czytania                 f	rysuje (I 7; IV 8)
                                  I 5; II 3; III 2; IV 18  i pisania – „Olek patrzy na osę”                f	wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                           y	zapoznanie z literą o, O: omówienie ilustra-  f	słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                                                           f	wyróżnia głoskę o w nazwach (IV 2)
                                                             cji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 24,      f	zna literę o, O (IV 4)
                                                             podawanie słów zawierających głoskę o,        f	buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                             budowanie modeli wyrazów osa i Olek           f	czyta globalnie (IV 4)
                                                           y	zabawa ruchowa „Piłka i piłeczka”             f	kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9;
                                                           y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 25
                                                           Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,         IV 8)
                                                           Zestaw III                                      f	bierze udział w organizowanych zajęciach
                                                           y	obserwacja sposobu poruszania się
                                                             ptaków                                          ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                           y	zabawa „Podskakujemy jak wróbelki”              instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                           y	zabawy w piaskownicy                          f	posiada podstawowe informacje na temat
                                                                                                             ptaków żyjących w najbliższym otoczeniu
                                                                                                             (IV 18)
                                                                                                           f	czerpie radość ze wspólnej zabawy na powie-
                                                                                                             trzu (II 3; III 2; IV 18)
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17