Page 12 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 12
10 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
tydzień 3: TO JESTEM JA
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Poniedziałek UŚMIECHNIĘTA BUZIA Aktywność poranna y zabawa „Spróbuj tak, jak ja” – naśladowa- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa nie ruchów f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
I 5, 7; III 5; IV 2, 8,
11, 12, 14, 15 y układanie dowolnych kompozycji z figur konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
geometrycznych f rozróżnia podstawowe figury geometryczne
Zajęcia główne
II 1, 2, 4, 6; III 8; y ćwiczenia poranne – Zestaw III (IV 12)
IV 1, 2, 3, 5, 12, 15, y kalkowanie dowolnych obrazków f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
18, 19 y dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie
(III 5)
Zajęcia w ogrodzie sylab w wyrazie f rozróżnia kierunki (IV 14)
I 2, 5, 7, 9; III 5 y zabawa ruchowa „Slalom w tunelu” f kreśli linie po śladzie (I 7; IV 8)
Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego f dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
– Zajączki na suficie, opowiadanie Urszuli f posługuje się liczebnikami (IV15)
Piotrowskiej f słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
y słuchanie i omówienie tekstu literackiego f wypowiada się na temat opowiadania (IV 2,
y opowiadanie o przeżywanych emocjach
y puszczanie zajączków 3, 5)
y zabawa integracyjna „Śmiej się” f poznaje zjawisko odbicia światła (IV 18, 19)
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 22 f rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje,
Zajęcia plastyczne – „Co wyraża buzia?”
y dorysowywanie flamastrami buzi postaci próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem
y nazywanie przedstawionej emocji (II 1)
y zabawa „Szukamy pluszaka” – ćwiczenie f przelicza takie same elementy (IV 12, 15)
f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
spostrzegawczości wzrokowej f przedstawia swoje emocje i uczucia za pomo-
y zabawy ruchowe: „Slalom”, „Celuj cą impresji plastycznej (II 4; IV 1)
f rozróżnia emocje i uczucia przyjemne
do koła” i nieprzyjemne (II 6)
f jest samodzielne w ubieraniu się i rozbieraniu
(I 2, 7)
f rozwija spostrzegawczość (I 9)
Wtorek OLEK I OSA Aktywność poranna y puszczanie baniek mydlanych f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
i popołudniowa y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 23 f reguluje oddech (I 9)
I 5, 7, 9; II 1, 2, 6; y ćwiczenia poranne – Zestaw III f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
III 5; IV 1, 2, 8, 12, y zabawa „Moje marzenie” – wypowiedzi f formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2)
14, 15 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
dzieci f rysuje portret (I 7; IV 1, 8)
Zajęcia główne y wykonanie k. 3 z KA – kończenie f orientuje się w schemacie ciała (IV 14)
I 5, 7, 8, 9; III 8; IV f liczy takie same elementy (IV 15)
2, 3, 4, 5, 8, 9 rysowania, określanie emocji f łączy elementy w pary (IV 12)
y zabawa bieżna „Po drugiej stronie” f określa emocje (II 1, 6)
Zajęcia w ogrodzie Przygotowanie do nauki czytania f rysuje (I 7; IV 8)
I 5; II 3; III 2; IV 18 i pisania – „Olek patrzy na osę” f wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
y zapoznanie z literą o, O: omówienie ilustra- f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
f wyróżnia głoskę o w nazwach (IV 2)
cji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 24, f zna literę o, O (IV 4)
podawanie słów zawierających głoskę o, f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
budowanie modeli wyrazów osa i Olek f czyta globalnie (IV 4)
y zabawa ruchowa „Piłka i piłeczka” f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9;
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 25
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, IV 8)
Zestaw III f bierze udział w organizowanych zajęciach
y obserwacja sposobu poruszania się
ptaków ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
y zabawa „Podskakujemy jak wróbelki” instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
y zabawy w piaskownicy f posiada podstawowe informacje na temat
ptaków żyjących w najbliższym otoczeniu
(IV 18)
f czerpie radość ze wspólnej zabawy na powie-
trzu (II 3; III 2; IV 18)