Page 8 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 8

6 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień

Dzień /                                Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                                 Przewidywane osiągnięcia
Temat                                      programowej                                                               dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                                 do podstawy programowej

Środa  JAK BYŁO NA WAKACJACH?          Aktywność poranna           y	oglądanie w zespołach pocztówek z waka-         f	wypowiada się swobodnie na temat pocztówek
                                       i popołudniowa                cyjnymi krajobrazami                              (IV 2, 10)
                                       I 5, 7, 9; III 5; IV 5,
                                       8, 12                       y	wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 6                 f	rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
                                                                   y	ćwiczenia poranne – Zestaw I                    f	uczestniczy w zajęciach i zabawach ruchowych
                                       Zajęcia główne              y	„Kolekcja muszelek” – praca z wykorzysta-
                                       I 5, 7; IV 2, 5, 7, 8,                                                          (I 5)
                                       10, 15                        niem kalki                                      f	rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                                                                   y	wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 8, ćw. 1          f	myśli logicznie (IV 5)
                                                                   y	zabawa ruchowa „Potocz piłkę”                   f	dopasowuje elementy (IV 12)
                                                                   Przygotowanie do nauki czytania i pisania –       f	umie współdziałać w zabawie (III 5)
                                                                   „Na plaży”                                        f	rozumie pojęcie para (IV 12)
                                                                   y	rozwiązywanie zagadek wprowadzających           f	rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                                                   y	rozmowa na temat wakacyjnych                    f	opowiada, gdzie spędziło wakacje (IV 2, 10)
                                                                                                                     f	myśli logicznie (IV 5)
                                                                     wyjazdów                                        f	rozróżnia głoski (IV 2)
                                                                   y	opowiadanie historyjki przedstawionej           f	dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                                                                                                                     f	liczy sylaby w wyrazach (IV 15)
                                                                     na obrazkach – KP1, s. 7, ćw. 2                 f	kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
                                                                   y	wyróżnianie głosek, dzielenie na sylaby         f	reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                                                   y	zabawa ruchowa „Koło”                           f	śpiewa i porusza się do rytmu muzyki (IV 7)
                                                                   y	wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 7, ćw. 3          f	układa kompozycje z materiałów przyrodni-
                                                                   Zajęcia umuzykalniające – „Witaj,
                                                                   przyjacielu!”                                       czych według własnego pomysłu (IV 1, 11)
                                                                   y	rytmiczne powitanie                             f	bawi się zgodnie z innymi dziećmi (III 2, 7)
                                                                   y	zabawa z przerwą w muzyce z wykorzysta-

                                                                     niem nagrania Szybko – wolno – CD, 30
                                                                   y	zabawa integracyjna „Witaj, przyjacielu”

                                                                     z wykorzystaniem nagrania – CD, 27
                                                                   y	zabawa muzyczna z przerwą w muzyce

                                                                     „Raz, dwa, trzy!”
                                                                   y	rytmiczne pożegnanie

                                       Zajęcia w ogrodzie          y	układanie dowolnych kompozycji z mate-
                                       I 5; III 2, 7; IV 1, 11       riału przyrodniczego

                                                                   y	zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę”

Czwartek  DOBRZE JEST MIEĆ PRZYJACIÓŁ  Aktywność poranna           y	zabawa dydaktyczna „Omiń przeszkody”,           f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                       i popołudniowa                ćwiczenie orientacji przestrzennej              f	rozróżnia kierunki w przestrzeni (IV 14)
                                       I 5, 7, 9; III 2, 5, 7;                                                       f	umie współdziałać w zabawie (III 5, 7)
                                       IV 2, 8, 11, 14             y	budowanie z klocków na dowolny temat –          f	odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                                     rozwijanie wyobraźni przestrzennej
                                       Zajęcia główne                                                                  (III 2)
                                       I 9, 7; II 6; III 1, 5, 6,  y	ćwiczenia poranne – Zestaw I                    f	rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                                       8; IV 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9   y	„Loteryjka” – analiza słuchowa wyrazów          f	wznosi budowle z klocków (IV 11)
                                                                   y	kolorowanie dowolnego obrazka – dosko-          f	dokonuje analizy i syntezy głoskowej (IV 2)
                                       Zajęcia w ogrodzie                                                            f	koloruje (I 7; IV 8)
                                       I 5, 7; III 5; IV 8           nalenie precyzji ruchów                         f	rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                                                                   y	zabawa skoczna „Zrzuć woreczek”                 f	słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
                                                                   Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego      f	wypowiada się na temat utworu i własnych
                                                                   – Jak Basia i Panna Kitka poszły do przedszkola,
                                                                   opowiadanie Maciejki Mazan                          doświadczeń (IV 2, 3, 5)
                                                                   y	słuchanie i omówienie utworu                    f	rozumie wartość przyjaźni (III 6)
                                                                   y	wypowiadanie się na temat przyjaciół            f	szanuje inne osoby (III 1)
                                                                   y	zabawa ruchowa „Przyjaciel” – reagowanie        f	rozróżnia emocje i uczucia przyjemne

                                                                     na sygnały                                        i nieprzyjemne (II 6)
                                                                   y	wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 8, ćw. 2          f	reaguje na sygnał (III 5; IV 7)
                                                                   Zajęcia plastyczne – „Razem z przyjacielem”       f	potrafi odczytać kod (IV 9)
                                                                   y	rysowanie kredkami                              f	wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                                                   y	omówienie prac
                                                                   y	rysowanie kredą po asfalcie                       impresji plastycznych (IV 1)
                                                                   y	zabawy z wykorzystaniem sprzętu                 f	kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
                                                                                                                     f	przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                     terenowego
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13