Page 8 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 8
6 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Środa JAK BYŁO NA WAKACJACH? Aktywność poranna y oglądanie w zespołach pocztówek z waka- f wypowiada się swobodnie na temat pocztówek
i popołudniowa cyjnymi krajobrazami (IV 2, 10)
I 5, 7, 9; III 5; IV 5,
8, 12 y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 6 f rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
y ćwiczenia poranne – Zestaw I f uczestniczy w zajęciach i zabawach ruchowych
Zajęcia główne y „Kolekcja muszelek” – praca z wykorzysta-
I 5, 7; IV 2, 5, 7, 8, (I 5)
10, 15 niem kalki f rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 8, ćw. 1 f myśli logicznie (IV 5)
y zabawa ruchowa „Potocz piłkę” f dopasowuje elementy (IV 12)
Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f umie współdziałać w zabawie (III 5)
„Na plaży” f rozumie pojęcie para (IV 12)
y rozwiązywanie zagadek wprowadzających f rozwiązuje zagadki (IV 5)
y rozmowa na temat wakacyjnych f opowiada, gdzie spędziło wakacje (IV 2, 10)
f myśli logicznie (IV 5)
wyjazdów f rozróżnia głoski (IV 2)
y opowiadanie historyjki przedstawionej f dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
f liczy sylaby w wyrazach (IV 15)
na obrazkach – KP1, s. 7, ćw. 2 f kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
y wyróżnianie głosek, dzielenie na sylaby f reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
y zabawa ruchowa „Koło” f śpiewa i porusza się do rytmu muzyki (IV 7)
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 7, ćw. 3 f układa kompozycje z materiałów przyrodni-
Zajęcia umuzykalniające – „Witaj,
przyjacielu!” czych według własnego pomysłu (IV 1, 11)
y rytmiczne powitanie f bawi się zgodnie z innymi dziećmi (III 2, 7)
y zabawa z przerwą w muzyce z wykorzysta-
niem nagrania Szybko – wolno – CD, 30
y zabawa integracyjna „Witaj, przyjacielu”
z wykorzystaniem nagrania – CD, 27
y zabawa muzyczna z przerwą w muzyce
„Raz, dwa, trzy!”
y rytmiczne pożegnanie
Zajęcia w ogrodzie y układanie dowolnych kompozycji z mate-
I 5; III 2, 7; IV 1, 11 riału przyrodniczego
y zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę”
Czwartek DOBRZE JEST MIEĆ PRZYJACIÓŁ Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Omiń przeszkody”, f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa ćwiczenie orientacji przestrzennej f rozróżnia kierunki w przestrzeni (IV 14)
I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; f umie współdziałać w zabawie (III 5, 7)
IV 2, 8, 11, 14 y budowanie z klocków na dowolny temat – f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
rozwijanie wyobraźni przestrzennej
Zajęcia główne (III 2)
I 9, 7; II 6; III 1, 5, 6, y ćwiczenia poranne – Zestaw I f rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
8; IV 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9 y „Loteryjka” – analiza słuchowa wyrazów f wznosi budowle z klocków (IV 11)
y kolorowanie dowolnego obrazka – dosko- f dokonuje analizy i syntezy głoskowej (IV 2)
Zajęcia w ogrodzie f koloruje (I 7; IV 8)
I 5, 7; III 5; IV 8 nalenie precyzji ruchów f rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
y zabawa skoczna „Zrzuć woreczek” f słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego f wypowiada się na temat utworu i własnych
– Jak Basia i Panna Kitka poszły do przedszkola,
opowiadanie Maciejki Mazan doświadczeń (IV 2, 3, 5)
y słuchanie i omówienie utworu f rozumie wartość przyjaźni (III 6)
y wypowiadanie się na temat przyjaciół f szanuje inne osoby (III 1)
y zabawa ruchowa „Przyjaciel” – reagowanie f rozróżnia emocje i uczucia przyjemne
na sygnały i nieprzyjemne (II 6)
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 8, ćw. 2 f reaguje na sygnał (III 5; IV 7)
Zajęcia plastyczne – „Razem z przyjacielem” f potrafi odczytać kod (IV 9)
y rysowanie kredkami f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
y omówienie prac
y rysowanie kredą po asfalcie impresji plastycznych (IV 1)
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu f kreśli dowolne wzory (I 7; IV 8)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
terenowego