Page 18 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 18
16 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z zakresu wspomagania mowy.
Temat: Spotkanie z Trampolinkiem.
Cele:
J doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J kształtowanie życzliwego stosunku do innych
J bogacenie słownictwa
J rozwijanie wyobraźni
J rozwijanie sprawności ruchowej.
Pomoce: ilustracja Trampolinka z KP1 lub postać Trampolinka z KA, kartki, kredki, tamburyn.
Przebieg zajęć:
1. N. przedstawia dzieciom Trampolinka – bohatera pakietu.
2. Słuchanie listu Trampolinka do dzieci.
Dzień dobry, Dzieci!
Witam Was serdecznie i muszę powiedzieć, że bardzo chciałbym zostać z Wami w przedszkolu. Wakacje spędziłem nad
morzem. Ach, jak tam było pięknie. Codziennie pluskałem się w wodzie, nawet nauczyłem się trochę pływać. Budowałem
zamki z piasku i grałem w piłkę. Było tam dużo dzieci i zawsze miałem się z kim bawić. Nigdy się nie nudziłem, zawsze
w towarzystwie było bardzo wesoło. Ale wakacje się skończyły. Wszystkie dzieci pojechały do domu. Plaża zrobiła się
pusta, a ja zostałem sam. Zrobiło mi się smutno i postanowiłem, że też będę przedszkolakiem. Bardzo chciałbym zostać
Waszym przyjacielem.
Trampolinek
3. Rozmowa na temat wysłuchanego listu.
4. Zachęcanie dzieci do opowiadania o swoich wakacyjnych przygodach.
5. Zabawa ruchowa „Morze – góry”. Dzieci swobodnie biegają po sali. Na zapowiedź morze – robią przysiad podparty,
a na zapowiedź góry – wspinają się na palce. Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.
6. Dzieci przy stolikach rysują kredkami ilustrację przedstawiającą Trampolinka na wakacjach nad morzem.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Trampolinek.
Cele:
J rozwijanie sprawności manualnych
J rozwijanie napięcia mięśniowego rąk
J rozwijanie staranności i dokładności
J rozwijanie wyobraźni.
Pomoce: KA.
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie z tematem pracy – KA, k. 1.
2. Zademonstrowanie sposobu wykonania postaci Trampolinka.
3. Zachęcanie dzieci do estetycznego wykonania pracy. Chętne dzieci mogą podpisać swoim imieniem podkładki, na których
znajduje się Trampolinek.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Mały – duży” z Zestawu I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, omówienie zasad bezpieczeństwa.