Page 22 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 22

gó - ry  na wy - pra - w !                          Po na - u - k i za - ba - w !
                                                    Ska - cz no - gi i czu - pry - na!
20 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień

          Tram- po - li - na, tram - po - li - na!

      Hop! wy - so - ko, a       do nie - ba! Te - go w a - nie nam  po - trze - ba!

Trampolina, trampolina!			            Trampolina, trampolina!
Od niej wszystko się zaczyna!		       Skaczą nogi i czupryna!
Hop! do góry na wyprawę!			           Hop! wysoko, aż do nieba!
Po naukę i zabawę!				                Tego właśnie nam potrzeba!

   W dalszej kolejności dzieci uczą się pierwszej zwrotki oraz refrenu piosenki. Wyraźnie wypowiadają jej słowa.
4.	 Zabawa z piosenką Trampolina. Dzieci poruszają się po kole przy akompaniamencie nagrania instrumentalnej wersji

   piosenki Trampolina. Gdy usłyszą melodię początku refrenu, zatrzymują się. Osoba, którą wskaże N., wypowiada
   rytmicznie tekst refrenu pierwszej zwrotki: Trampolina, trampolina! Skaczą nogi i czupryna! Pozostałe dzieci wykonują
   dwa rytmiczne klaśnięcia, najpierw po słowach: Trampolina, trampolina!, a następnie po zdaniu: Skaczą nogi i czupry-
   na! W kolejnym refrenie N. wskazuje inne dziecko.
5.	 Zabawa „Hop! do góry”. Każde z dzieci otrzymuje szarfę, którą kładzie na podłodze i formuje z niej okrąg.
   N. gra na bębenku równe wartości rytmiczne w umiarkowanym tempie. Dzieci poruszają się między szarfami
   po całej sali. Gdy N. zacznie grać skoczne rytmy, dzieci wskakują do szarf i podskakują obunóż, imitując skoki na trampo­
   linie.
6.	 Pożegnanie. Dzieci stoją w kole wspólnie z N., który improwizuje głosem melodie do tekstów pożegnalnych, np.:
   Do widzenia, dzieci. Dzieci powtarzają melodie na słowach: Do widzenia, pani.

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Układanie dowolnych kompozycji z różnorodnego materiału przyrodniczego.
x	 Zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Uwaga: Przed zakończeniem zajęć N. prosi o przyniesienie na następny dzień zdjęć z wakacji.

Czwartek    temat: Mój przyjaciel

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Oglądanie w zespołach zdjęć z wakacji. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 8.
Ćwiczenia poranne – Zestaw I. „Loteryjka” – analiza słuchowa wyrazów. Kolorowanie obrazka według określonego kodu.
Zabawa skoczna „Na trzy w górę hop!”.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5, 7; IV 2, 5, 8, 9, 12
Zajęcia główne:  ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wiersz M. Mazan Przyjaciel. Wypowiedzi dzieci
na określony temat. Zabawa ruchowa „Pary” – reagowanie na sygnały. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 9.  ▶  2. Zajęcia
plastyczne – „Mój przyjaciel”, malowanie farbami.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 6; III 1, 2, 6, 7, 8; IV 1, 2, 3, 5, 7, 8, 12
Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie kredą po asfalcie – swobodna ekspresja plastyczna. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu
terenowego. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 3; III 2, 5; IV 1, 8, 18

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Oglądanie w zespołach zdjęć z wakacji. Rozmowa na temat wakacyjnych wyjazdów i odwiedzanych podczas wakacji

   miejsc. Chętne dzieci opowiadają swoje wakacyjne przygody, opisują odwiedzane miejsca.
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27