Page 24 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 24

22 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień

Przebieg zajęć:
1.	 Zapoznanie dzieci z tematem pracy. N. demonstruje na tablicy postać i nazywa poszczególne części ciała.
2.	 Dzieci siadają przy stolikach, a N. zachęca je do estetycznego wykonania pracy.
3.	 Dzieci opowiadają o swoich przyjaciołach na podstawie wykonanych prac.

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Rysowanie kredą po asfalcie – swobodna ekspresja plastyczna.
x	 Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

Piątek    temat: Pory dnia

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: „Gdzie jest Trampol­inek?” – chodzenie pod dyktando. Gra planszowa – aktyw-
ność w zespole. Ćwiczenia poranne – Zestaw I. Ćwiczenia oddechowe „Piórko” – regulowanie siły i długości wydechu.
Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 11. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Latawce”.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5; IV 5, 8, 12, 14, 15
Zajęcia główne:  ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „W przedszkolu”, zabawa dydaktyczna. Zabawa ruchowa
„Trampolinek”. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 10.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw I.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 8, 9; IV 2, 4, 5, 16, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z elementem rywalizacji „Przeciąganie liny”. Zabawa bieżna „Berek kucany”.
  Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 „Gdzie jest Trampolinek?” – chodzenie pod dyktando. N. rozkłada na podłodze duże klocki w odległości 1 kroku

   i chowa pod jednym z nich sylwetę Trampolinka. Chętne dziecko musi znaleźć Trampolinka schowanego pod klockiem,
   idąc zgodnie z instrukcją słowną N.: Idź dwa kroki w prawo, a potem prosto i znów w prawo, ale tym razem zrób trzy
   kroki. Sprawdź, czy pod klockiem ukrył się Trampolinek. Następnie zabawę zaczynamy od początku, tylko instrukcję, jak
   iść, wypowiada dziecko.
x	 Gra planszowa z wykorzystaniem pionków, nauka rywalizacji i bycia aktywnym w zespole.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Ćwiczenia oddechowe „Piórko” – dmuchanie na kolorowe piórka, regulowanie siły i długości wydechu.
x	 Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 11.Wybieranie przedmiotów, z których korzystają dzieci podczas zajęć plastycznych.
   Rysowanie po śladzie przedszkola, przeliczanie doniczek z kwiatami w oknach przedszkola, wskazywanie, gdzie jest ich
   najwięcej, a gdzie najmniej.
x	 Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Latawce” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem ilustracji.
Temat: „W przedszkolu” – zabawa dydaktyczna.
Cele:
J	doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J	rozwijanie spostrzegawczości
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29