Page 21 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 21

TYDZIEŃ 1  •  Moje przedszkole • 19

J	doskonalenie umiejętności liczenia elementów i porównywania liczebności zbiorów
J	rozwijanie sprawności ruchowej.

       Pomoce: różne zabawki (po kilka z każdego rodzaju: misiów, lalek, samochodów, piłek, klocków), obręcze,
       tamburyn, KP1.
Przebieg zajęć:
1.	 Rozmowa z dziećmi na temat zabawy.
2.	 Segregowanie zabawek i umieszczanie ich w odpowiednich obręczach.
3.	 Przeliczanie zabawek w obręczach.
4.	 Określanie, w której obręczy jest więcej zabawek, a w którym mniej, i o ile.
5.	 Zabawa ruchowa „Znajdź sobie parę”. Dzieci swobodnie biegają po sali, a na głośny sygnał tamburyna, szukają pary
   i zatrzymują się.
6.	 Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 6. Rysowanie po śladzie figur, łączenie liniami tych samych figur, łączenie budowli
   z klocków z elementami, z których zostały zbudowane.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia umuzykalniające.
Temat: Skaczę wysoko na trampolinie z Trampolinkiem.
Cele:
J	nauka piosenki Trampolina
J	uwrażliwienie na zmianę charakteru muzyki
J	rozwijanie poczucia rytmu
J	kształtowanie spostrzegawczości
J	rozwijanie głosu.
       Pomoce: nagranie piosenki Trampolina (CD), dowolne nagranie muzyki o zmiennym charakterze (marsz, bieg,
       podskoki), szarfy, bębenek, papierowa postać Trampolinka z KA.
Przebieg zajęć:
1.	 Powitanie. Dzieci stoją w kole wspólnie z N., który improwizuje głosem melodie do tekstów powitalnych, np.: Dzień
   dobry, dzieci. Dzieci powtarzają melodie na słowach: Dzień dobry, pani.
2.	 Zabawa „Rozgrzewka”. Dzieci poruszają się zgodnie z charakterem słyszanej muzyki (nagranie muzyki do masze-­
   rowania, biegu oraz poskoków). Kiedy usłyszą muzykę marszową, wtedy idą po kole, wysoko unosząc kolana, nie
   tupiąc, z rękami na biodrach. Gdy usłyszą muzykę dostosowaną w rytmie do biegania, poruszają się parami po całej
   sali na palcach. Gdy muzyka będzie zachęcała do podskoków, podskakują z nogi na nogę (każde samodzielnie,
   po całej sali).
3.	 Zapoznanie z piosenką Trampolina. N. prezentuje dzieciom nagranie piosenki Trampolina (CD). Następnie omawia
   z dziećmi treść piosenki, wykorzystując postać Trampolinka. Może ona zadawać pytania lub pomagać dzieciom
   odpowiadać na te, które zadaje N., np.: Do czego służy trampolina? Jakie pory roku pojawiają się w piosence?

Trampolina                                 słowa: M. Strzałkowska
                                           muzyka: M. Melnicka-Sypko

Tram - po - li - na, tram - po - li - na!  Od niej wszy-stko si za - czy - na!  Hop! do

gó - ry     na wy - pra - w !              Po na - u - k i za - ba - w !

Tram- po - li - na, tram - po - li - na!   Ska - cz no - gi i czu - pry - na!
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26