Page 16 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 16

14 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień

Dzień /                    Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                             Przewidywane osiągnięcia
Temat                          programowej                                                           dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                 do podstawy programowej

Czwartek  POGODA JESIENIĄ  Aktywność poranna           y	zabawa integracyjna „Taniec z czapeczką”    f	wyraża ekspresję twórczą podczas zabawy naśla­
                           i popołudniowa              y	zabawa „Jaka pogoda?”                         dowczej (IV 1)
                           I 5, 7; IV 1, 2, 8, 9, 12,  y	ćwiczenia poranne – Zestaw IV
                           16, 18                      y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 43            f	układa obrazek z części (IV 12)
                                                       y	zabawa „Połącz kropki” – ćwiczenie spraw-   f	opisuje obrazek nawiązujący do pogody (IV 2,
                           Zajęcia główne
                           I 2, 5, 9; III 5; IV 2, 7,    ności manualnej                               9, 18)
                           9, 11, 12, 16, 18           y	zabawa orientacyjno-porządkowa              f	wie, jakie zjawiska atmosferyczne występują

                                                         „Duża orbita, mała orbitka”                   jesienią (IV 16, 18)
                                                       Zajęcia przyrodnicze – „Jesienna pogoda”      f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                       y	rozmowa na temat jesiennej pogody           f	porównuje obrazki i wskazuje różnice (IV 12)
                                                       y	„Co to jest?” – opisywanie znaków synop-    f	wykonuje rysunek, łącząc kropki (I 7; IV 1, 8)
                                                                                                     f	odczytuje znaki synoptyczne (IV 9, 18)
                                                         tycznych, określanie za ich pomocą pogody   f	zna określone zjawiska atmosferyczne (IV 18)
                                                       y	zabawa ruchowa „Kropelki” – reagowanie      f	reaguje na natężenie dźwięku (IV 7)
                                                                                                     f	dba o swoje zdrowie, ubiera się odpowiednio
                                                         na natężenie dźwięku
                                                       y	zabawa „Jak się ubiorę?” – dopasowywanie      do pogody (I 2; III 5)
                                                                                                     f	dopasuje ubiór do pogody (III 5; IV 12, 16, 18)
                                                         ubioru do pogody                            f	rozpoznaje i nazywa odgłosy (IV 2, 7)
                                                       y	słuchanie odgłosów deszczu i wiatru         f	wykonuje prace plastyczno-techniczne według
                                                       y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 42
                                                       Zajęcia plastyczno-techniczne – „Wiatraczek”    instrukcji (IV 11)
                                                       y	wykonywanie k. 5 z KA – składanie i mo-     f	reguluje swój oddech (I 9)
                                                                                                     f	odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni­
                                                         cowanie wiatraczka do patyczka
                                                       y	dmuchanie na wiatraczki                       kami na powietrzu (II 3; III 2, 5; IV 18)

                           Zajęcia w ogrodzie          y	opisywanie zjawisk atmosferycznych,
                           I 5; II 3; III 2, 5; IV 2,    zabawy wiatraczkami
                           16, 18
                                                       y	skoki na skakance
                                                       y	zabawa bieżna „Berek kucany”

Piątek  LUBIMY WITAMINY    Aktywność poranna           y	„Zabawa wyrazami” – doskonalenie słuchu     f	wyodrębnia wyrazy w zdaniu i potrafi je poli-
                           i popołudniowa                fonematycznego oraz analizy i syntezy słu-    czyć (IV 2, 15)
                           I 3, 5; III 5, 7; IV 2,       chowej
                           13, 15, 18                                                                f	rozumie podstawowe zasady prawidłowego
                                                       y	rozmowa o owocach i warzywach – źródło        odży­wiania (I 3; III 5; IV 18)
                           Zajęcia główne                witamin
                           I 1, 3, 5, 8; III 5; IV 20                                                f	posługuje się poprawnie liczebnikami główny-
                                                       y	ćwiczenia poranne – Zestaw IV                 mi (IV 15)
                           Zajęcia w ogrodzie          y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 44–45
                           I 5; III 5, 7, 8; IV 6, 18  y	zabawa dydaktyczna „Ile w garści?” – doda­  f	umie dokonywać prostych operacji matema-
                                                                                                       tycznych na konkretach (IV 15)
                                                         wanie i odejmowanie na konkretach
                                                       y	zabawa ruchowa „Zawody z dźwiganiem”        f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                       Zajęcia kulinarne – „Koktajl warzywno-        f	współdziała w czasie zabawy (III 5, 7)
                                                       -owocowy”                                     f	eksperymentuje, szacuje, przewiduje (IV 13)
                                                       y	poznanie sposobu na zrobienie koktajlu      f	wie, czym zajmuje się osoba wykonująca zawód
                                                       y	zabawa ruchowa „Zrywamy owoce”
                                                       y	wspólne przygotowanie koktajlu                kucharki (IV 20)
                                                       y	degustacja                                  f	myje ręce przed przygotowaniem i jedzeniem
                                                       Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                                       Zestaw IV                                       posiłku (I 1, 3; III 5)
                                                       y	obserwacja zachowania ptaków                f	bierze udział w organizowanych zajęciach rucho­
                                                       y	zabawa skoczna „Podbijanie balonika”
                                                                                                       wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                                                                                       słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                                                     f	posiada podstawowe informacje na temat życia
                                                                                                       ptaków (IV 18)
                                                                                                     f	wie, że jedno słowo może mieć wiele znaczeń
                                                                                                       (IV 6)
                                                                                                     f	zna pojęcie klucz ptaków (IV 18)
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21