Page 16 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 16
14 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Czwartek POGODA JESIENIĄ Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Taniec z czapeczką” f wyraża ekspresję twórczą podczas zabawy naśla
i popołudniowa y zabawa „Jaka pogoda?” dowczej (IV 1)
I 5, 7; IV 1, 2, 8, 9, 12, y ćwiczenia poranne – Zestaw IV
16, 18 y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 43 f układa obrazek z części (IV 12)
y zabawa „Połącz kropki” – ćwiczenie spraw- f opisuje obrazek nawiązujący do pogody (IV 2,
Zajęcia główne
I 2, 5, 9; III 5; IV 2, 7, ności manualnej 9, 18)
9, 11, 12, 16, 18 y zabawa orientacyjno-porządkowa f wie, jakie zjawiska atmosferyczne występują
„Duża orbita, mała orbitka” jesienią (IV 16, 18)
Zajęcia przyrodnicze – „Jesienna pogoda” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y rozmowa na temat jesiennej pogody f porównuje obrazki i wskazuje różnice (IV 12)
y „Co to jest?” – opisywanie znaków synop- f wykonuje rysunek, łącząc kropki (I 7; IV 1, 8)
f odczytuje znaki synoptyczne (IV 9, 18)
tycznych, określanie za ich pomocą pogody f zna określone zjawiska atmosferyczne (IV 18)
y zabawa ruchowa „Kropelki” – reagowanie f reaguje na natężenie dźwięku (IV 7)
f dba o swoje zdrowie, ubiera się odpowiednio
na natężenie dźwięku
y zabawa „Jak się ubiorę?” – dopasowywanie do pogody (I 2; III 5)
f dopasuje ubiór do pogody (III 5; IV 12, 16, 18)
ubioru do pogody f rozpoznaje i nazywa odgłosy (IV 2, 7)
y słuchanie odgłosów deszczu i wiatru f wykonuje prace plastyczno-techniczne według
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 42
Zajęcia plastyczno-techniczne – „Wiatraczek” instrukcji (IV 11)
y wykonywanie k. 5 z KA – składanie i mo- f reguluje swój oddech (I 9)
f odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni
cowanie wiatraczka do patyczka
y dmuchanie na wiatraczki kami na powietrzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y opisywanie zjawisk atmosferycznych,
I 5; II 3; III 2, 5; IV 2, zabawy wiatraczkami
16, 18
y skoki na skakance
y zabawa bieżna „Berek kucany”
Piątek LUBIMY WITAMINY Aktywność poranna y „Zabawa wyrazami” – doskonalenie słuchu f wyodrębnia wyrazy w zdaniu i potrafi je poli-
i popołudniowa fonematycznego oraz analizy i syntezy słu- czyć (IV 2, 15)
I 3, 5; III 5, 7; IV 2, chowej
13, 15, 18 f rozumie podstawowe zasady prawidłowego
y rozmowa o owocach i warzywach – źródło odżywiania (I 3; III 5; IV 18)
Zajęcia główne witamin
I 1, 3, 5, 8; III 5; IV 20 f posługuje się poprawnie liczebnikami główny-
y ćwiczenia poranne – Zestaw IV mi (IV 15)
Zajęcia w ogrodzie y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 44–45
I 5; III 5, 7, 8; IV 6, 18 y zabawa dydaktyczna „Ile w garści?” – doda f umie dokonywać prostych operacji matema-
tycznych na konkretach (IV 15)
wanie i odejmowanie na konkretach
y zabawa ruchowa „Zawody z dźwiganiem” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Zajęcia kulinarne – „Koktajl warzywno- f współdziała w czasie zabawy (III 5, 7)
-owocowy” f eksperymentuje, szacuje, przewiduje (IV 13)
y poznanie sposobu na zrobienie koktajlu f wie, czym zajmuje się osoba wykonująca zawód
y zabawa ruchowa „Zrywamy owoce”
y wspólne przygotowanie koktajlu kucharki (IV 20)
y degustacja f myje ręce przed przygotowaniem i jedzeniem
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw IV posiłku (I 1, 3; III 5)
y obserwacja zachowania ptaków f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho
y zabawa skoczna „Podbijanie balonika”
wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
słownej i pokazu (I 5, 8)
f posiada podstawowe informacje na temat życia
ptaków (IV 18)
f wie, że jedno słowo może mieć wiele znaczeń
(IV 6)
f zna pojęcie klucz ptaków (IV 18)