Page 14 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 14

12 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień

Dzień /                     Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                              Przewidywane osiągnięcia
Temat                           programowej                                                            dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                   do podstawy programowej

Piątek  OTO JA              Aktywność poranna           y	zabawa integracyjna „Wycieczka” – ćwicze-    f	potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5, 7, 8)
                            i popołudniowa                nie w wybrzmiewaniu głosek w nagłosie        f	rozróżnia głoski (IV 2)
                            I 5, 7, 8, 9; III 1; IV 1,                                                 f	jest spostrzegawcze (IV 12)
                            2, 5, 8, 12, 15, 18         y	układanie dowolnego obrazka z części –       f	myśli logicznie (IV 5, 12)
                                                          rozwijanie spostrzegawczości                 f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                            Zajęcia główne                                                             f	rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                            I 5, 7, 9; III 1; IV 2,     y	ćwiczenia poranne – Zestaw III               f	rozumie pojęcie para (IV 12)
                            5, 8                        y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 33             f	rysuje swoje ulubione owoce (III 1; IV 1, 18)
                                                        y	lepienie z plasteliny na dowolny temat       f	liczy i dodaje elementy (IV 15)
                            Zajęcia w ogrodzie          y	zabawa skoczna „Kto wyżej”                   f	rozwija sprawność manualną (I 9)
                            I 5, 8; IV 18               Zabawa dydaktyczna – „Oto ja”                  f	zna schemat ciała (IV 14)
                                                        y	opisywanie swojego wyglądu                   f	opisuje swój wygląd (III 1; IV 2, 5)
                                                        y	zabawa ruchowa „Figurki”                     f	rysuje i koloruje zgodnie z poleceniem słownym
                                                        y	rysowanie zgodnie z opisem i kolorowanie
                                                        Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,        (I 7, 9; IV 5, 8)
                                                        Zestaw III                                     f	bierze udział w organizowanych zajęciach rucho­
                                                        y	wyszukiwanie poznanych gatunków drzew,
                                                                                                         wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                                          zebranie darów jesieni do kącika przyrody      słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                        y	chodzenie stopa za stopą po wyznaczonej      f	dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)

                                                          trasie

tydzień 4: LECĄ LIŚCIE KOLOROWE

Dzień /                     Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                              Przewidywane osiągnięcia
Temat                           programowej                                                            dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                   do podstawy programowej

Poniedziałek  DARY JESIENI  Aktywność poranna           y	w kąciku przyrody – układanie materiału      f	zna gatunki drzew w najbliższym otoczeniu
                            i popołudniowa                przyrodniczego zebranego poprzedniego dnia     (II 11; IV 18)
                            I 5, 9; II 11; IV 1, 11,
                            12, 18                      y	ćwiczenia oddechowe – dmuchanie listków      f	klasyfikuje i układa materiał przyrodniczy
                            Zajęcia główne                z kolorowej bibuły                             (II 11; IV 11, 12, 18)
                            I 5; IV 1, 2, 5, 12,
                            15, 18                      y	ćwiczenia poranne – Zestaw IV                f	reguluje siłę i długość wydechu (I 9)
                                                        y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 35             f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                            Zajęcia w ogrodzie          y	wykonywanie ludzików z kasztanów             f	dostrzega różne wielkości trójkątów i układa je
                            I 5, 7; III 5; IV 1, 8
                                                          i żołędzi                                      według polecenia (IV 12)
                                                        y	zabawa bieżna „Ogonki”                       f	tworzy prace techniczne z materiału przyrodni­
                                                        Zajęcia matematyczne – „Korale Pani Jesieni”
                                                        y	rozmowa na temat darów jesieni                 czego (IV 1, 11, 18)
                                                        y	układanie materiału przyrodniczego według    f	zauważa i kontynuuje regularność w układzie

                                                          określonego rytmu                              elementów (IV 12)
                                                        y	przeliczanie elementów i określanie miejsca  f	liczy elementy (IV 15)
                                                                                                       f	używa określeń liczebników głównych i porząd-
                                                          danego elementu
                                                        y	zabawa ruchowa „Sznur korali” – reagowa-       kowych (IV 2, 15)
                                                                                                       f	porównuje długość szeregów (IV 12)
                                                          nie na sygnały, porównywanie długości        f	rozwiązuje zagadki tekstowe (IV 5)
                                                        y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 34             f	rysuje rozwiązanie zagadki (IV 1, 5)
                                                        Zajęcia plastyczne – „Jesienny liść”, wydzie-  f	rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                        ranka z kolorowego papieru                     f	wyraża ekspresję twórczą podczas prac plastycz-
                                                        y	rwanie papieru kolorowego na małe kawałki
                                                        y	przyklejanie kawałków papieru kolorowego       nych (IV 1, 8)
                                                                                                       f	wie, z czego składa się drzewo (IV 18)
                                                          na szablon liścia                            f	współdziała z rówieśnikami podczas zabawy
                                                        y	umieszczanie wykonanych liści na karto-
                                                                                                         (III 5)
                                                          nowy pień drzewa                             f	rysuje kredą (I 7)
                                                        y	zabawa na zjeżdżalni                         f	przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                        y	rysowanie kredą na chodniku
                                                        y	zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19