Page 14 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 14
12 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Piątek OTO JA Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Wycieczka” – ćwicze- f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5, 7, 8)
i popołudniowa nie w wybrzmiewaniu głosek w nagłosie f rozróżnia głoski (IV 2)
I 5, 7, 8, 9; III 1; IV 1, f jest spostrzegawcze (IV 12)
2, 5, 8, 12, 15, 18 y układanie dowolnego obrazka z części – f myśli logicznie (IV 5, 12)
rozwijanie spostrzegawczości f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Zajęcia główne f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
I 5, 7, 9; III 1; IV 2, y ćwiczenia poranne – Zestaw III f rozumie pojęcie para (IV 12)
5, 8 y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 33 f rysuje swoje ulubione owoce (III 1; IV 1, 18)
y lepienie z plasteliny na dowolny temat f liczy i dodaje elementy (IV 15)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa skoczna „Kto wyżej” f rozwija sprawność manualną (I 9)
I 5, 8; IV 18 Zabawa dydaktyczna – „Oto ja” f zna schemat ciała (IV 14)
y opisywanie swojego wyglądu f opisuje swój wygląd (III 1; IV 2, 5)
y zabawa ruchowa „Figurki” f rysuje i koloruje zgodnie z poleceniem słownym
y rysowanie zgodnie z opisem i kolorowanie
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, (I 7, 9; IV 5, 8)
Zestaw III f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho
y wyszukiwanie poznanych gatunków drzew,
wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
zebranie darów jesieni do kącika przyrody słownej i pokazu (I 5, 8)
y chodzenie stopa za stopą po wyznaczonej f dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18)
trasie
tydzień 4: LECĄ LIŚCIE KOLOROWE
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Poniedziałek DARY JESIENI Aktywność poranna y w kąciku przyrody – układanie materiału f zna gatunki drzew w najbliższym otoczeniu
i popołudniowa przyrodniczego zebranego poprzedniego dnia (II 11; IV 18)
I 5, 9; II 11; IV 1, 11,
12, 18 y ćwiczenia oddechowe – dmuchanie listków f klasyfikuje i układa materiał przyrodniczy
Zajęcia główne z kolorowej bibuły (II 11; IV 11, 12, 18)
I 5; IV 1, 2, 5, 12,
15, 18 y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f reguluje siłę i długość wydechu (I 9)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 35 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Zajęcia w ogrodzie y wykonywanie ludzików z kasztanów f dostrzega różne wielkości trójkątów i układa je
I 5, 7; III 5; IV 1, 8
i żołędzi według polecenia (IV 12)
y zabawa bieżna „Ogonki” f tworzy prace techniczne z materiału przyrodni
Zajęcia matematyczne – „Korale Pani Jesieni”
y rozmowa na temat darów jesieni czego (IV 1, 11, 18)
y układanie materiału przyrodniczego według f zauważa i kontynuuje regularność w układzie
określonego rytmu elementów (IV 12)
y przeliczanie elementów i określanie miejsca f liczy elementy (IV 15)
f używa określeń liczebników głównych i porząd-
danego elementu
y zabawa ruchowa „Sznur korali” – reagowa- kowych (IV 2, 15)
f porównuje długość szeregów (IV 12)
nie na sygnały, porównywanie długości f rozwiązuje zagadki tekstowe (IV 5)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 34 f rysuje rozwiązanie zagadki (IV 1, 5)
Zajęcia plastyczne – „Jesienny liść”, wydzie- f rozwija sprawność manualną (I 9)
ranka z kolorowego papieru f wyraża ekspresję twórczą podczas prac plastycz-
y rwanie papieru kolorowego na małe kawałki
y przyklejanie kawałków papieru kolorowego nych (IV 1, 8)
f wie, z czego składa się drzewo (IV 18)
na szablon liścia f współdziała z rówieśnikami podczas zabawy
y umieszczanie wykonanych liści na karto-
(III 5)
nowy pień drzewa f rysuje kredą (I 7)
y zabawa na zjeżdżalni f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
y rysowanie kredą na chodniku
y zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”