Page 12 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 12

10 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień

tydzień 3: TO JESTEM JA

Dzień /                        Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                              Przewidywane osiągnięcia
Temat                              programowej                                                            dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                      do podstawy programowej

Poniedziałek  RADOŚĆ I SMUTEK  Aktywność poranna           y	zabawa „Pokazuj to, co ja” – naśladowanie    f	wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                               i popołudniowa                ruchów                                         konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                               I 5, 7, 9; III 1, 3; IV 2,
                               8, 11, 12, 14, 15           y	układanie dowolnych kompozycji z figur       f	rozróżnia podstawowe figury geometryczne
                               Zajęcia główne                geometrycznych                                 (IV 12)
                               II 1, 2, 4; IV 1, 7, 8
                                                           y	ćwiczenia poranne – Zestaw III               f	rozróżnia kierunki (IV 14)
                               Zajęcia w ogrodzie          y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 24             f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                               I 2, 5, 7; III 5            y	dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab  f	wie, ile ma lat (III 1, 3)
                                                                                                          f	rysuje przedmioty w odpowiedniej liczbie,
                                                             w wyrazie
                                                           y	zabawa ruchowa „Slalom na czworakach”          zgodnie z poleceniem (I 7, 9; IV 8, 15)
                                                           Zajęcia społeczne – „Mam prawo do radości      f	dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                                                           i smutku”                                      f	liczy sylaby w wyrazie (IV 2, 15)
                                                           y	swobodne wypowiedzi dzieci na temat prze-    f	zauważa takie same kształty przedmiotów

                                                             żywanych emocji w różnych sytuacjach           i łączy je w pary (IV 12)
                                                           y	zastanawianie się nad tym, czym jest radość  f	zna określenia liczebników porządkowych
                                                           y	zabawa ruchowa „Rozśmieszacze”
                                                           y	określanie nastroju muzyki za pomocą           i kierunki: lewa – prawa (IV 14, 15)
                                                                                                          f	rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje
                                                             buziek
                                                           Zajęcia plastyczne – „Moja buźka”                (II 1)
                                                           y	tworzenie pracy plastycznej z wykorzysta-    f	szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                                                                          f	przedstawia swoje emocje i uczucia (II 4)
                                                             niem białego koła, plasteliny i krepiny      f	rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
                                                           y	zabawa „Szukamy pieska” – ćwiczenie spo-
                                                                                                            przyjemne (II 6)
                                                             strzegawczości                               f	określa nastrój muzyki (IV 7)
                                                           y	zabawy ruchowe: „Kręta ścieżka”, „Rzucanie   f	wykonuje prace plastyczne według własnych

                                                             krążka na krążek”                              pomysłów (IV 1, 8)
                                                                                                          f	jest samodzielne w ubieraniu się i rozbieraniu

                                                                                                            (I 2, 7)
                                                                                                          f	przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)

Wtorek  MOJE MARZENIE          Aktywność poranna           y	ćwiczenia oddechowe „Bańki mydlane”          f	reguluje swój oddech (I 9)
                               i popołudniowa              y	„Moje marzenie” – wypowiedzi dzieci; roz-    f	wypowiada się swobodnie na bliskie mu tema-
                               I 5, 6, 9; II 2; III 8;
                               IV 2, 5, 12, 15               wijanie wyobraźni i fantazji                   ty (IV 2, 5)
                                                           y	ćwiczenia poranne – Zestaw III               f	szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                               Zajęcia główne              y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 25             f	słucha wypowiedzi innych osób (III 8)
                               I 5, 8; III 5; IV 2, 4,     y	lepienie z plasteliny na dowolny temat       f	liczy i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                               6, 15                       y	zabawa bieżna „Biegnij! – Stój!”             f	zauważa podobnie ułożone elementy (IV 12)
                                                           Przygotowanie do nauki czytania i pisania –    f	rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                           „Łańcuszek”                                    f	lepi z plasteliny (I 6)
                                                           y	wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie     f	wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie (IV 2, 4)
                                                                                                          f	umie podać nazwę przedmiotu, która rozpo-
                                                             w nazwach obrazków
                                                           y	zabawa w kole polegająca na podawaniu          czyna się lub kończy określoną głoską (IV 2, 6)
                                                                                                          f	bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                                             wyrazów rozpoczynających się głoską, która
                                                             jest na końcu poprzedniego wyrazu              chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                                                           y	zabawa ruchowa „Piłka duża – piłka mała”,      cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                             reagowanie na sygnały                        f	bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
                                                           y	zabawa w parach „Podaj wyraz”                  (III 5)
                                                           Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,      f	posiada podstawowe informacje na temat
                                                           Zestaw III                                       ptaków żyjących w najbliższym otoczeniu
                                                                                                            (IV 18)

                               Zajęcia w ogrodzie          y	obserwacja sposobu poruszania się
                               I 5; III 5; IV 18             ptaków

                                                           y	zabawa „Podskakujemy jak wróbelki”
                                                           y	zabawa ruchowa „Pilnuj piłki”
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17