Page 12 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 12
10 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
tydzień 3: TO JESTEM JA
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Poniedziałek RADOŚĆ I SMUTEK Aktywność poranna y zabawa „Pokazuj to, co ja” – naśladowanie f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
i popołudniowa ruchów konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
I 5, 7, 9; III 1, 3; IV 2,
8, 11, 12, 14, 15 y układanie dowolnych kompozycji z figur f rozróżnia podstawowe figury geometryczne
Zajęcia główne geometrycznych (IV 12)
II 1, 2, 4; IV 1, 7, 8
y ćwiczenia poranne – Zestaw III f rozróżnia kierunki (IV 14)
Zajęcia w ogrodzie y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 24 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
I 2, 5, 7; III 5 y dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab f wie, ile ma lat (III 1, 3)
f rysuje przedmioty w odpowiedniej liczbie,
w wyrazie
y zabawa ruchowa „Slalom na czworakach” zgodnie z poleceniem (I 7, 9; IV 8, 15)
Zajęcia społeczne – „Mam prawo do radości f dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
i smutku” f liczy sylaby w wyrazie (IV 2, 15)
y swobodne wypowiedzi dzieci na temat prze- f zauważa takie same kształty przedmiotów
żywanych emocji w różnych sytuacjach i łączy je w pary (IV 12)
y zastanawianie się nad tym, czym jest radość f zna określenia liczebników porządkowych
y zabawa ruchowa „Rozśmieszacze”
y określanie nastroju muzyki za pomocą i kierunki: lewa – prawa (IV 14, 15)
f rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje
buziek
Zajęcia plastyczne – „Moja buźka” (II 1)
y tworzenie pracy plastycznej z wykorzysta- f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
f przedstawia swoje emocje i uczucia (II 4)
niem białego koła, plasteliny i krepiny f rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
y zabawa „Szukamy pieska” – ćwiczenie spo-
przyjemne (II 6)
strzegawczości f określa nastrój muzyki (IV 7)
y zabawy ruchowe: „Kręta ścieżka”, „Rzucanie f wykonuje prace plastyczne według własnych
krążka na krążek” pomysłów (IV 1, 8)
f jest samodzielne w ubieraniu się i rozbieraniu
(I 2, 7)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Wtorek MOJE MARZENIE Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Bańki mydlane” f reguluje swój oddech (I 9)
i popołudniowa y „Moje marzenie” – wypowiedzi dzieci; roz- f wypowiada się swobodnie na bliskie mu tema-
I 5, 6, 9; II 2; III 8;
IV 2, 5, 12, 15 wijanie wyobraźni i fantazji ty (IV 2, 5)
y ćwiczenia poranne – Zestaw III f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
Zajęcia główne y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 25 f słucha wypowiedzi innych osób (III 8)
I 5, 8; III 5; IV 2, 4, y lepienie z plasteliny na dowolny temat f liczy i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
6, 15 y zabawa bieżna „Biegnij! – Stój!” f zauważa podobnie ułożone elementy (IV 12)
Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f rozwija sprawność manualną (I 9)
„Łańcuszek” f lepi z plasteliny (I 6)
y wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie f wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie (IV 2, 4)
f umie podać nazwę przedmiotu, która rozpo-
w nazwach obrazków
y zabawa w kole polegająca na podawaniu czyna się lub kończy określoną głoską (IV 2, 6)
f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
wyrazów rozpoczynających się głoską, która
jest na końcu poprzedniego wyrazu chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
y zabawa ruchowa „Piłka duża – piłka mała”, cji słownej i pokazu (I 5, 8)
reagowanie na sygnały f bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
y zabawa w parach „Podaj wyraz” (III 5)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f posiada podstawowe informacje na temat
Zestaw III ptaków żyjących w najbliższym otoczeniu
(IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y obserwacja sposobu poruszania się
I 5; III 5; IV 18 ptaków
y zabawa „Podskakujemy jak wróbelki”
y zabawa ruchowa „Pilnuj piłki”