Page 7 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 7
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
WRZESIEŃ
tydzień 1: MOJE PRZEDSZKOLE
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Poniedziałek WSPOMINAMY WAKACJE Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Poznajmy się” f rozstaje się z rodzicami bez lęku (II 5)
i popołudniowa y zapoznanie dzieci z pomieszczeniami f szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla niego
I 5; II 5, 7; III 2, 5;
IV 12, 14 przedszkola oraz znaczkami identyfika- emocjonalnie (II 7)
cyjnymi f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Zajęcia główne y ćwiczenia poranne – Zestaw I f potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
I 5; III 8; IV 2, 3, 5, 11 y zapoznanie z Kartami pracy z pakietu f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
Nowa Trampolina sześciolatka
Zajęcia w ogrodzie y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 2 (III 5)
I 5; III 5 y zabawa równoważna „Przejście po kamie- f zna pomieszczenia przedszkola (szkoły) (III 2;
niach”
IV 14)
Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju f nie odchodzi samowolnie od grupy (III 2, 5)
mowy – „Spotkanie z Trampolinkiem” f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
y wysłuchanie listu Trampolinka
y swobodne wypowiedzi dzieci na temat (III 2)
f dostrzega różnice między obrazkami (IV 12)
treści f dopasowuje do siebie elementy tego samego
y zabawa ruchowa „Morze – góry”, reagowa-
rodzaju (IV 12)
nie na sygnały f słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
Zajęcia plastyczne – wykonanie Trampolinka f formułuje poprawnie dłuższe, wielozdaniowe
y realizacja k. 1 z KA
wypowiedzi (IV 2, 5)
y zabawa „Mały – duży” f wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
plastyczne (IV 11)
wego, omówienie zasad bezpieczeństwa f umie łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
(III 5)
Wtorek WAKACYJNE PRZYGODY Aktywność poranna y „Muszelki” – kalkowanie różnych wzorów f rozstaje się z rodzicami bez lęku (II 5)
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Pilot w samolocie”, f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
I 5, 7, 9; II 5; III 5; f posługuje się określeniami kierunków (IV 14)
IV 1, 11, 8, 12, 14 ćwiczenie orientacji przestrzennej f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
Zajęcia główne y ćwiczenia poranne – Zestaw I f rozwija sprawność manualną (I 7)
I 5, 7, 8; II 2; IV 2, 4, y lepienie z plasteliny na dowolny temat f tworzy dowolne prace z plasteliny (IV 1, 11)
5, 7, 8, 10, 12, 18 y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 4 f klasyfikuje przedmioty (IV 12)
y zabawa ruchowa „Skaczące piłeczki” f koloruje (I 7; IV 8)
Zajęcia w ogrodzie Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f zauważa zmiany w układzie przedmiotów
I 2, 5; III 5; IV 18 „Wspomnienia z wakacji”
y rozmowa na temat wakacyjnych wyjazdów (IV 12)
y zagadki obrazkowe f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
y ćwiczenia w czytaniu globalnym f wypowiada się swobodnie na bliskie mu tematy
y zabawa ruchowa „Kolory”, reagowanie
(IV 2, 5)
na sygnały f układa obrazek z części (IV 12)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 3 f odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw I z przedmiotami i obrazkami (IV 4)
y zabawa z wykorzystaniem chusty anima- f reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
f zna typowe krajobrazy Polski (IV 10, 18)
cyjnej „Złap piłkę” f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho
y obserwacje przyrodnicze
wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
słownej i pokazu (I 5, 8)
f zauważa zmiany w przyrodzie (IV 18)
f wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)