Page 7 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 7

PLAN PRACY
                                                              WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                             WRZESIEŃ

tydzień 1: MOJE PRZEDSZKOLE

Dzień /                           Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                            Przewidywane osiągnięcia
Temat                                 programowej                                                          dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                       do podstawy programowej

Poniedziałek  WSPOMINAMY WAKACJE  Aktywność poranna           y	zabawa integracyjna „Poznajmy się”         f	rozstaje się z rodzicami bez lęku (II 5)
                                  i popołudniowa              y	zapoznanie dzieci z pomieszczeniami        f	szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla niego
                                  I 5; II 5, 7; III 2, 5;
                                  IV 12, 14                     przedszkola oraz znaczkami identyfika-       emocjonalnie (II 7)
                                                                cyjnymi                                    f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                  Zajęcia główne              y	ćwiczenia poranne – Zestaw I               f	potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
                                  I 5; III 8; IV 2, 3, 5, 11  y	zapoznanie z Kartami pracy z pakietu       f	akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                                                                Nowa Trampolina sześciolatka
                                  Zajęcia w ogrodzie          y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 2              (III 5)
                                  I 5; III 5                  y	zabawa równoważna „Przejście po kamie-     f	zna pomieszczenia przedszkola (szkoły) (III 2;
                                                                niach”
                                                                                                             IV 14)
                                                              Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju        f	nie odchodzi samowolnie od grupy (III 2, 5)
                                                              mowy – „Spotkanie z Trampolinkiem”           f	odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                              y	wysłuchanie listu Trampolinka
                                                              y	swobodne wypowiedzi dzieci na temat          (III 2)
                                                                                                           f	dostrzega różnice między obrazkami (IV 12)
                                                                treści                                     f	dopasowuje do siebie elementy tego samego
                                                              y	zabawa ruchowa „Morze – góry”, reagowa-
                                                                                                             rodzaju (IV 12)
                                                                nie na sygnały                             f	słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
                                                              Zajęcia plastyczne – wykonanie Trampolinka   f	formułuje poprawnie dłuższe, wielozdaniowe
                                                              y	realizacja k. 1 z KA
                                                                                                             wypowiedzi (IV 2, 5)
                                                              y	zabawa „Mały – duży”                       f	wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
                                                              y	zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                                                                                             plastyczne (IV 11)
                                                                wego, omówienie zasad bezpieczeństwa       f	umie łączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
                                                                                                           f	przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas

                                                                                                             zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                                                                                                             (III 5)

Wtorek  WAKACYJNE PRZYGODY        Aktywność poranna           y	„Muszelki” – kalkowanie różnych wzorów     f	rozstaje się z rodzicami bez lęku (II 5)
                                  i popołudniowa              y	zabawa dydaktyczna „Pilot w samolocie”,    f	rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                  I 5, 7, 9; II 5; III 5;                                                  f	posługuje się określeniami kierunków (IV 14)
                                  IV 1, 11, 8, 12, 14           ćwiczenie orientacji przestrzennej         f	potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
                                  Zajęcia główne              y	ćwiczenia poranne – Zestaw I               f	rozwija sprawność manualną (I 7)
                                  I 5, 7, 8; II 2; IV 2, 4,   y	lepienie z plasteliny na dowolny temat     f	tworzy dowolne prace z plasteliny (IV 1, 11)
                                  5, 7, 8, 10, 12, 18         y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 4            f	klasyfikuje przedmioty (IV 12)
                                                              y	zabawa ruchowa „Skaczące piłeczki”         f	koloruje (I 7; IV 8)
                                  Zajęcia w ogrodzie          Przygotowanie do nauki czytania i pisania –  f	zauważa zmiany w układzie przedmiotów
                                  I 2, 5; III 5; IV 18        „Wspomnienia z wakacji”
                                                              y	rozmowa na temat wakacyjnych wyjazdów        (IV 12)
                                                              y	zagadki obrazkowe                          f	szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                              y	ćwiczenia w czytaniu globalnym             f	wypowiada się swobodnie na bliskie mu tematy
                                                              y	zabawa ruchowa „Kolory”, reagowanie
                                                                                                             (IV 2, 5)
                                                                na sygnały                                 f	układa obrazek z części (IV 12)
                                                              y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 3            f	odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
                                                              Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                                              Zestaw I                                       z przedmiotami i obrazkami (IV 4)
                                                              y	zabawa z wykorzystaniem chusty anima-      f	reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                                                                                           f	zna typowe krajobrazy Polski (IV 10, 18)
                                                                cyjnej „Złap piłkę”                        f	bierze udział w organizowanych zajęciach rucho­
                                                              y	obserwacje przyrodnicze
                                                                                                             wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                                                                                             słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                                                           f	zauważa zmiany w przyrodzie (IV 18)
                                                                                                           f	wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12