Page 10 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 10

8 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień

Dzień /                   Obszary z podstawy            Sposoby realizacji                                Przewidywane osiągnięcia
Temat                         programowej                                                                dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                     do podstawy programowej

Wtorek  BAWIMY SIĘ RAZEM  Aktywność poranna             y	zabawa integracyjna „Kto mnie woła?”           f	rozpoznaje głosy osób z grupy przedszkolnej
                          i popołudniowa                y	zabawa dydaktyczna „Deszcz imion” –              (I 9; III 2; IV 5)
Środa  ROBIMY ZDJĘCIA     I 5, 7, 9; III 2; IV 4, 5,
                          8, 9, 12                        utrwalenie obrazu graficznego imienia          f	rozpoznaje zapis swojego imienia (IV 4)
                          Zajęcia główne                y	ćwiczenia poranne – Zestaw II                  f	odczytuje kod (IV 9)
                          I 5, 8; II 1, 4, 6, 7, 8, 9;  y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 16               f	koloruje (I 7; IV 8)
                          III 1, 5, 7; IV 1, 9, 12      y	zabawa ruchowa „Omijanie przeszkód”            f	rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                        y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 17               f	odnajduje brakujący element w ilustracji (IV 12)
                          Zajęcia w ogrodzie            Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Zaba-     f	porównuje obrazki (IV 12)
                          I 5; II 3; III 2, 5; IV 2,    wy w naszej sali”                                f	rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
                          12, 18                        y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 14–15            f	dopasowuje schematyczny rysunek do scenki
                          Aktywność poranna             y	odgrywanie scenek przedstawiających róż-
                          i popołudniowa                                                                   sytuacyjnej (II 4, 9; IV 9, 12)
                          I 5; II 6; III 1, 2;            ne sytuacje w grupie przedszkolnej             f	proponuje rozwiązania konfliktu między dzieć-
                          IV 4, 14                      y	zabawa kostką z emocjami (KA, k. 2)
                          Zajęcia główne                y	zabawa ruchowa „Tańczą lale, tańczą misie”,      mi (II 6, 7, 8, 9)
                          I 5; III 4; IV 1, 2, 4, 5,                                                     f	wskazuje sposoby radzenia sobie ze smutkiem,
                          7, 9, 14                        reagowanie na sygnały
                                                        y	opracowanie Kodeksu Przedszkolaka                złością (II 7)
                          Zajęcia w ogrodzie            Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,        f	odgrywa scenki (IV 1)
                          I 5; II 3; III 2, 5;          Zestaw II                                        f	akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                          IV 14, 18                     y	zabawa „Trudna droga”
                                                        y	obserwacje chmur na niebie – porównywa-          (III 5, 7)
                                                                                                         f	zna prawa i obowiązki swoje i innych osób (III 1,
                                                          nie kształtów
                                                        y	zabawa ruchowa „Rzuć woreczek”                   5, 7)
                                                                                                         f	bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                                        y	zabawa w parach „Lustro”
                                                        y	oglądanie albumów ze zdjęciami                   chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                                                        y	ćwiczenia poranne – Zestaw II                    cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                        y	zabawa dydaktyczna „Szukamy misia” –           f	podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
                                                                                                           (IV 2, 18)
                                                          ćwiczenie kierunków                            f	odczuwa radość ze wspólnej zabawy na powie-
                                                        y	zabawa „Imię do imienia” – utrwalenie ob-        trzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
                                                                                                         f	odnosi się z szacunkiem do innych (III 1)
                                                          razu graficznego imienia                       f	wie, że wszyscy ludzie odczuwają te same emo-
                                                        y	zabawa ruchowa „Rzut do celu” – rzucanie         cje przyjemne i nieprzyjemne (II 6)
                                                                                                         f	odczuwa przynależność do swojej rodziny (III 2)
                                                          piłkami do kosza                               f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                        Przygotowanie do nauki czytania i pisania –      f	posługuje się określeniami kierunków (IV 14)
                                                        „Adam robi zdjęcia”                              f	rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                                                        y	omówienie historyjki obrazkowej w KP1,         f	odczytuje swoje i imię (IV 4)
                                                                                                         f	zauważa imiona rozpoczynające się tą samą
                                                          s. 18–19                                         literą (IV 4)
                                                        y	wyróżnianie głoski w nagłosie                  f	opowiada na podstawie historyjki obrazkowej
                                                        y	budowanie modeli wyrazów: aparat, Adam           (IV 2, 5)
                                                        y	prezentacja litery a, A                        f	wyróżnia głoski (IV 2)
                                                        y	czytanie globalne                              f	buduje model wyrazu (IV 2, 9)
                                                        y	zabawa ruchowa „Uwaga”, wyróżnianie gło-       f	zna literę a, A (IV 4)
                                                                                                         f	czyta wyrazy w połączeniu z obrazkiem (IV 4)
                                                          sek w nagłosie                                 f	wskazuje literę a, A w wyrazach (IV 4)
                                                        y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 18–19            f	używa zwrotów grzecznościowych podczas po-
                                                        Zajęcia umuzykalniające – „Witamy się śpie-        witania i pożegnania (III 4)
                                                        wająco”                                          f	reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 1, 7)
                                                        y	nauka piosenki Dzień dobry                     f	śpiewa piosenkę i omawia jej treść (IV 5, 7)
                                                        y	utrwalenie zwrotów grzecznościowych            f	zna schemat ciała (IV 14)
                                                        y	ćwiczenia uwrażliwiające na sygnał             f	odczuwa radość ze wspólnej zabawy na powie-
                                                        y	zabawa bieżna „Berek”                            trzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
                                                        y	zabawa „Róbcie inaczej niż ja” – ćwiczenia     f	przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)

                                                          poczucia stron i orientacji w schemacie ciała
                                                          własnego i osoby stojącej naprzeciwko
                                                        y	zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15