Page 10 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 10
8 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Wtorek BAWIMY SIĘ RAZEM Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Kto mnie woła?” f rozpoznaje głosy osób z grupy przedszkolnej
i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Deszcz imion” – (I 9; III 2; IV 5)
Środa ROBIMY ZDJĘCIA I 5, 7, 9; III 2; IV 4, 5,
8, 9, 12 utrwalenie obrazu graficznego imienia f rozpoznaje zapis swojego imienia (IV 4)
Zajęcia główne y ćwiczenia poranne – Zestaw II f odczytuje kod (IV 9)
I 5, 8; II 1, 4, 6, 7, 8, 9; y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 16 f koloruje (I 7; IV 8)
III 1, 5, 7; IV 1, 9, 12 y zabawa ruchowa „Omijanie przeszkód” f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 17 f odnajduje brakujący element w ilustracji (IV 12)
Zajęcia w ogrodzie Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Zaba- f porównuje obrazki (IV 12)
I 5; II 3; III 2, 5; IV 2, wy w naszej sali” f rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
12, 18 y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 14–15 f dopasowuje schematyczny rysunek do scenki
Aktywność poranna y odgrywanie scenek przedstawiających róż-
i popołudniowa sytuacyjnej (II 4, 9; IV 9, 12)
I 5; II 6; III 1, 2; ne sytuacje w grupie przedszkolnej f proponuje rozwiązania konfliktu między dzieć-
IV 4, 14 y zabawa kostką z emocjami (KA, k. 2)
Zajęcia główne y zabawa ruchowa „Tańczą lale, tańczą misie”, mi (II 6, 7, 8, 9)
I 5; III 4; IV 1, 2, 4, 5, f wskazuje sposoby radzenia sobie ze smutkiem,
7, 9, 14 reagowanie na sygnały
y opracowanie Kodeksu Przedszkolaka złością (II 7)
Zajęcia w ogrodzie Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f odgrywa scenki (IV 1)
I 5; II 3; III 2, 5; Zestaw II f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
IV 14, 18 y zabawa „Trudna droga”
y obserwacje chmur na niebie – porównywa- (III 5, 7)
f zna prawa i obowiązki swoje i innych osób (III 1,
nie kształtów
y zabawa ruchowa „Rzuć woreczek” 5, 7)
f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
y zabawa w parach „Lustro”
y oglądanie albumów ze zdjęciami chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
y ćwiczenia poranne – Zestaw II cji słownej i pokazu (I 5, 8)
y zabawa dydaktyczna „Szukamy misia” – f podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk
(IV 2, 18)
ćwiczenie kierunków f odczuwa radość ze wspólnej zabawy na powie-
y zabawa „Imię do imienia” – utrwalenie ob- trzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
f odnosi się z szacunkiem do innych (III 1)
razu graficznego imienia f wie, że wszyscy ludzie odczuwają te same emo-
y zabawa ruchowa „Rzut do celu” – rzucanie cje przyjemne i nieprzyjemne (II 6)
f odczuwa przynależność do swojej rodziny (III 2)
piłkami do kosza f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Przygotowanie do nauki czytania i pisania – f posługuje się określeniami kierunków (IV 14)
„Adam robi zdjęcia” f rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
y omówienie historyjki obrazkowej w KP1, f odczytuje swoje i imię (IV 4)
f zauważa imiona rozpoczynające się tą samą
s. 18–19 literą (IV 4)
y wyróżnianie głoski w nagłosie f opowiada na podstawie historyjki obrazkowej
y budowanie modeli wyrazów: aparat, Adam (IV 2, 5)
y prezentacja litery a, A f wyróżnia głoski (IV 2)
y czytanie globalne f buduje model wyrazu (IV 2, 9)
y zabawa ruchowa „Uwaga”, wyróżnianie gło- f zna literę a, A (IV 4)
f czyta wyrazy w połączeniu z obrazkiem (IV 4)
sek w nagłosie f wskazuje literę a, A w wyrazach (IV 4)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 18–19 f używa zwrotów grzecznościowych podczas po-
Zajęcia umuzykalniające – „Witamy się śpie- witania i pożegnania (III 4)
wająco” f reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 1, 7)
y nauka piosenki Dzień dobry f śpiewa piosenkę i omawia jej treść (IV 5, 7)
y utrwalenie zwrotów grzecznościowych f zna schemat ciała (IV 14)
y ćwiczenia uwrażliwiające na sygnał f odczuwa radość ze wspólnej zabawy na powie-
y zabawa bieżna „Berek” trzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
y zabawa „Róbcie inaczej niż ja” – ćwiczenia f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
poczucia stron i orientacji w schemacie ciała
własnego i osoby stojącej naprzeciwko
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego