Page 9 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 9

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my • 7

Dzień /                    Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                                Przewidywane osiągnięcia
Temat                          programowej                                                              dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                    do podstawy programowej

Piątek  PORY DNIA          Aktywność poranna           y	„Gdzie jest Trampolinek?” – chodzenie pod      f	rozróżnia kierunki (IV 14)
                           i popołudniowa                dyktando                                       f	przestrzega reguł gry (III 5)
                           I 5, 7, 9; III 5; IV 5, 8,                                                   f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                           12, 14, 15                  y	gra planszowa – aktywność w zespole            f	stara się regulować swój oddech (I 9)
                                                       y	ćwiczenia poranne – Zestaw I                   f	klasyfikuje przedmioty (IV 12)
                           Zajęcia główne              y	ćwiczenia oddechowe „Piórko” – regulo-         f	myśli logicznie (IV 5)
                           I 5, 8; III 8, 9; IV 2, 4,                                                   f	rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                           5, 16, 19                     wanie siły i długości wydechu                  f	przelicza elementy (IV 15)
                                                       y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 11               f	porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                           Zajęcia w ogrodzie          y	zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa         f	wypowiada się na temat obrazków (IV 2, 5)
                           I 5; III 5                                                                   f	posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
                                                         „Latawce”
                                                       Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „W przed-    czasu (IV 16)
                                                       szkolu”, zabawa dydaktyczna                      f	odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
                                                       y	omówienie obrazków, określanie pory dnia
                                                       y	zagadki ruchowe                                  z przedmiotami i obrazkami (IV 4)
                                                       y	zabawa ruchowa w kole „Trampolinek”            f	wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk
                                                       y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 10
                                                       Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,          (IV 19)
                                                       Zestaw I                                         f	uczestniczy chętnie w rozmowach (III 8, 9)
                                                       y	zabawa z elementem rywalizacji „Przecią-       f	bierze udział w organizowanych zajęciach rucho­

                                                         ganie liny”                                      wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                                       y	zabawa bieżna „Berek kucany”                     słownej i pokazu (I 5, 8)

tydzień 2: JA I TY TO MY

Dzień /                    Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                                Przewidywane osiągnięcia
Temat                          programowej                                                              dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                    do podstawy programowej

Poniedziałek  NASZA GRUPA  Aktywność poranna           y	zabawa „Imiona” z wykorzystaniem wizy-         f	wie, że imiona zaczynają się wielką literą (IV 4)
                           i popołudniowa                tówek, znaczenie wielkiej litery               f	odczytuje swoje imię (IV 4)
                           I 5, 7, 9; II 1; IV 4, 5,                                                    f	rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                           8, 9, 11, 12                y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 12               f	łączy przedmioty w pary (IV 5, 12)
                           Zajęcia główne              y	ćwiczenia poranne – Zestaw II                  f	uczestniczy w zajęciach ruchowych (I 5)
                           I 7, 9; II 9; III 1, 2, 5,  y	wykonanie kostki z emocjami z KA, k. 2         f	wykonuje pracę techniczną – kostkę (I 7;
                           6, 8; IV 1, 2, 3, 5, 7,     y	„Moje imię” – kolorowanie pierwszej litery
                           8, 14                                                                          IV 11)
                                                         swojego imienia                                f	rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje na
                           Zajęcia w ogrodzie          y	zabawa równoważna „Przejście przez kładkę”
                           I 5, 7, 9; III 2, 5, 8      Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego –     podstawie schematycznych rysunków (II 1;
                                                       wiersz H. Łochockiej Ona i ja                      IV 9)
                                                       y	swobodne wypowiedzi dzieci na temat            f	koloruje (I 7; IV 8)
                                                                                                        f	słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                         treści wiersza                                 f	wypowiada się swobodnie na temat treści utworu
                                                       y	zabawa „Mój najlepszy kolega z przedszko-        i obrazków (IV 2, 3, 5)
                                                                                                        f	wypowiada się z szacunkiem na temat innych
                                                         la jest…”                                        osób (II 9; IV 2)
                                                       y	odgrywanie scenek dramowych                    f	odgrywa scenki (IV 1)
                                                       y	zabawa ruchowa „Ja i ty”, reagowanie           f	porusza się do muzyki; reaguje na sygnał dźwię-
                                                                                                          kowy (IV 7)
                                                         na sygnały                                     f	wyraża swoje wyobrażenia w rysunku (IV 1)
                                                       y	wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 13             f	rozumie znaczenie pojęć: przyjaźń, przyjaciel
                                                       Zajęcia plastyczne – „Nasza grupa”                 (III 1, 6)
                                                       y	rysowanie kredkami autoportretu                f	wykonuje autoportret (III 1; IV 1, 8)
                                                       y	umieszczenie prac na dużym arkuszu             f	zna schemat ciała (IV 14)
                                                       y	zabawa z chustą animacyjną „Rzeźba”            f	odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                       y	rysowanie kolorową kredą na asfalcie             (III 2)
                                                                                                        f	potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14