Page 9 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 9
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 7
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Piątek PORY DNIA Aktywność poranna y „Gdzie jest Trampolinek?” – chodzenie pod f rozróżnia kierunki (IV 14)
i popołudniowa dyktando f przestrzega reguł gry (III 5)
I 5, 7, 9; III 5; IV 5, 8, f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
12, 14, 15 y gra planszowa – aktywność w zespole f stara się regulować swój oddech (I 9)
y ćwiczenia poranne – Zestaw I f klasyfikuje przedmioty (IV 12)
Zajęcia główne y ćwiczenia oddechowe „Piórko” – regulo- f myśli logicznie (IV 5)
I 5, 8; III 8, 9; IV 2, 4, f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
5, 16, 19 wanie siły i długości wydechu f przelicza elementy (IV 15)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 11 f porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f wypowiada się na temat obrazków (IV 2, 5)
I 5; III 5 f posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
„Latawce”
Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „W przed- czasu (IV 16)
szkolu”, zabawa dydaktyczna f odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu
y omówienie obrazków, określanie pory dnia
y zagadki ruchowe z przedmiotami i obrazkami (IV 4)
y zabawa ruchowa w kole „Trampolinek” f wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 10
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, (IV 19)
Zestaw I f uczestniczy chętnie w rozmowach (III 8, 9)
y zabawa z elementem rywalizacji „Przecią- f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho
ganie liny” wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
y zabawa bieżna „Berek kucany” słownej i pokazu (I 5, 8)
tydzień 2: JA I TY TO MY
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Poniedziałek NASZA GRUPA Aktywność poranna y zabawa „Imiona” z wykorzystaniem wizy- f wie, że imiona zaczynają się wielką literą (IV 4)
i popołudniowa tówek, znaczenie wielkiej litery f odczytuje swoje imię (IV 4)
I 5, 7, 9; II 1; IV 4, 5, f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
8, 9, 11, 12 y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 12 f łączy przedmioty w pary (IV 5, 12)
Zajęcia główne y ćwiczenia poranne – Zestaw II f uczestniczy w zajęciach ruchowych (I 5)
I 7, 9; II 9; III 1, 2, 5, y wykonanie kostki z emocjami z KA, k. 2 f wykonuje pracę techniczną – kostkę (I 7;
6, 8; IV 1, 2, 3, 5, 7, y „Moje imię” – kolorowanie pierwszej litery
8, 14 IV 11)
swojego imienia f rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje na
Zajęcia w ogrodzie y zabawa równoważna „Przejście przez kładkę”
I 5, 7, 9; III 2, 5, 8 Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – podstawie schematycznych rysunków (II 1;
wiersz H. Łochockiej Ona i ja IV 9)
y swobodne wypowiedzi dzieci na temat f koloruje (I 7; IV 8)
f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
treści wiersza f wypowiada się swobodnie na temat treści utworu
y zabawa „Mój najlepszy kolega z przedszko- i obrazków (IV 2, 3, 5)
f wypowiada się z szacunkiem na temat innych
la jest…” osób (II 9; IV 2)
y odgrywanie scenek dramowych f odgrywa scenki (IV 1)
y zabawa ruchowa „Ja i ty”, reagowanie f porusza się do muzyki; reaguje na sygnał dźwię-
kowy (IV 7)
na sygnały f wyraża swoje wyobrażenia w rysunku (IV 1)
y wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 13 f rozumie znaczenie pojęć: przyjaźń, przyjaciel
Zajęcia plastyczne – „Nasza grupa” (III 1, 6)
y rysowanie kredkami autoportretu f wykonuje autoportret (III 1; IV 1, 8)
y umieszczenie prac na dużym arkuszu f zna schemat ciała (IV 14)
y zabawa z chustą animacyjną „Rzeźba” f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
y rysowanie kolorową kredą na asfalcie (III 2)
f potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)