Page 13 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 13

TYDZIEŃ 3  •  To jestem ja • 11

Dzień /                            Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                               Przewidywane osiągnięcia
Temat                                  programowej                                                             dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                           do podstawy programowej

Środa  MOJA ULUBIONA ZABAWKA       Aktywność poranna           y	zabawa integracyjna „Przesyłamy pozdro-       f	odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                   i popołudniowa                wienia”                                         (III 2)
                                   I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 2,
                                   9, 8, 12, 13, 14, 15        y	kolorowanie obrazka według określonego        f	dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                                                                 kodu                                          f	umie odczytać kod (IV 9)
                                   Zajęcia główne                                                              f	koloruje (I 7; IV 8)
                                   I 5, 7, 9; IV 1, 7, 8, 11,  y	ćwiczenia poranne – Zestaw III                f	uczestniczy w zajęciach ruchowych (I 5)
                                   12, 14, 15                  y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 28–29           f	rysuje wzory po śladzie i samodzielnie (I 7, 9;
                                                               y	zabawa dydaktyczna „Piramida z kloc-
                                                                                                                 IV 8)
                                                                 ków” – ćwiczenie stosunków przestrzen-        f	zna i pisze cyfrę 1 (I 7, 9; IV 8, 15)
                                                                 nych, zręczności, porównywanie liczby ele-    f	rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                                                                 mentów                                        f	porównuje i określa grubość (szerokość) przed-
                                                               y	zabawa orientacyjno- porządkowa „Konie
                                                                 na wybiegu”                                     miotów (IV 12, 13)
                                                               Zajęcia matematyczne – „Zabawki”                f	uczestniczy w grze zespołowej (I 5; III 5)
                                                               y	zabawa „Co do czego pasuje?”                  f	klasyfikuje przedmioty (IV 12)
                                                               y	przeliczanie elementów w zbiorach, porów-     f	określa i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                                                 nywanie liczebności                           f	zna cyfrę 1 (IV 15)
                                                               y	zapoznanie z cyfrą 1 (kreślenie palcem,       f	wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                                                 układanie z drucika)
                                                               y	zabawa ruchowa „Zrób to, co ja”                 konstrukcyjnych i zabawy (IV 1, 8, 11)
                                                               y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 26–27           f	ustala położenie przedmiotów w przestrzeni
                                                               Zajęcia umuzykalniające – „Zabawy z piosenką
                                                               Dzień dobry”                                      (IV 14)
                                                               y	zabawa „Kto najlepszą pamięć ma?” –           f	śpiewa piosenki, bawi się przy muzyce (IV 7)
                                                                 zapamiętywanie ustalonych czynności           f	ma poczucie rytmu (IV 7)
                                                                 i ich odtwarzanie                             f	odtwarza ustalone ruchy (IV 1, 7)
                                                               y	utrwalenie znajomości piosenki Dzień          f	przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                 dobry, nauka zwrotek (CD)
                                                               y	wykonywanie układu ruchowego

                                   Zajęcia w ogrodzie          y	zabawa „Przeciąganie liny”
                                   I 5; III 2, 5               y	zabawy z wykorzystaniem sprzętu

                                                                 terenowego
                                                               y	zabawa ruchowa „Fruwająca piłka”

Czwartek  DZISIAJ DOBRY HUMOR MAM  Aktywność poranna           y	zabawa „Odczytywanie gestów” – ćwiczenie      f	zapamiętuje i odtwarza ruchy (IV 1)
                                   i popołudniowa                pamięci i percepcji wzrokowej                 f	nazywa prezentowane czynności (IV 2, 5)
                                   I 5; III 5; IV 1, 2, 5,                                                     f	dopasowuje elementy według określonej zasady
                                   12, 15                      y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 30–31
                                   Zajęcia główne              y	ćwiczenia poranne – Zestaw III                  (IV 5, 12)
                                   I 5; II 1, 2, 4, 6, 7;      y	gra planszowa z wykorzystaniem pionków        f	wie, gdzie można i gdzie nie można bawić się
                                   III 8; IV 1, 2, 3, 5,       y	wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 2
                                   11, 12                      y	zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-           piłką (III 5; IV 5)
                                                                                                               f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                   Zajęcia w ogrodzie            niem „Przepychanka”                           f	bierze udział w grze zespołowej (I 5; III 5)
                                   I 5, 7; IV 1, 8             Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego –  f	jest spostrzegawcze (IV 12)
                                                               Zły humorek, wiersz D. Gellner                  f	słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                               y	wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza     f	wypowiada się na temat treści utworu (IV 2, 3, 5)
                                                                                                               f	rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
                                                                 i sposobów radzenia sobie ze złością          f	dopasowuje rysunki do emocji (II 1, 4; IV 9, 12)
                                                               y	nazywanie emocji                              f	szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                               y	zabawa ruchowa „Humory”                       f	rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
                                                               y	wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 1
                                                               y	zabawa w kole z kostką (z KA, k. 2)             przyjemne (II 6)
                                                               Zajęcia plastyczne – „Co poprawia mi humor?”    f	przedstawia swoje emocje i uczucia oraz do-
                                                               y	malowanie farbami
                                                               y	zorganizowanie wystawy                          świadczenia w pracy plastycznej (II 4; IV 1, 11)
                                                               y	wypowiedzi dzieci na temat ich prac przed-    f	określa własne sposoby na radzenie sobie

                                                                 stawiających sposoby na poprawę humoru          w sytua­cjach trudnych emocjonalnie (II 7;
                                                               y	zabawa ruchowa „Złap, bo upadnie”               IV 2, 5)
                                                               y	rysowanie kredą chodnikową                    f	rysuje kredą na chodniku (I 7; IV 1, 8)
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18