Page 13 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 13
TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 11
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Środa MOJA ULUBIONA ZABAWKA Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Przesyłamy pozdro- f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
i popołudniowa wienia” (III 2)
I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 2,
9, 8, 12, 13, 14, 15 y kolorowanie obrazka według określonego f dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
kodu f umie odczytać kod (IV 9)
Zajęcia główne f koloruje (I 7; IV 8)
I 5, 7, 9; IV 1, 7, 8, 11, y ćwiczenia poranne – Zestaw III f uczestniczy w zajęciach ruchowych (I 5)
12, 14, 15 y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 28–29 f rysuje wzory po śladzie i samodzielnie (I 7, 9;
y zabawa dydaktyczna „Piramida z kloc-
IV 8)
ków” – ćwiczenie stosunków przestrzen- f zna i pisze cyfrę 1 (I 7, 9; IV 8, 15)
nych, zręczności, porównywanie liczby ele- f rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
mentów f porównuje i określa grubość (szerokość) przed-
y zabawa orientacyjno- porządkowa „Konie
na wybiegu” miotów (IV 12, 13)
Zajęcia matematyczne – „Zabawki” f uczestniczy w grze zespołowej (I 5; III 5)
y zabawa „Co do czego pasuje?” f klasyfikuje przedmioty (IV 12)
y przeliczanie elementów w zbiorach, porów- f określa i porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
nywanie liczebności f zna cyfrę 1 (IV 15)
y zapoznanie z cyfrą 1 (kreślenie palcem, f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
układanie z drucika)
y zabawa ruchowa „Zrób to, co ja” konstrukcyjnych i zabawy (IV 1, 8, 11)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 26–27 f ustala położenie przedmiotów w przestrzeni
Zajęcia umuzykalniające – „Zabawy z piosenką
Dzień dobry” (IV 14)
y zabawa „Kto najlepszą pamięć ma?” – f śpiewa piosenki, bawi się przy muzyce (IV 7)
zapamiętywanie ustalonych czynności f ma poczucie rytmu (IV 7)
i ich odtwarzanie f odtwarza ustalone ruchy (IV 1, 7)
y utrwalenie znajomości piosenki Dzień f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
dobry, nauka zwrotek (CD)
y wykonywanie układu ruchowego
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Przeciąganie liny”
I 5; III 2, 5 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu
terenowego
y zabawa ruchowa „Fruwająca piłka”
Czwartek DZISIAJ DOBRY HUMOR MAM Aktywność poranna y zabawa „Odczytywanie gestów” – ćwiczenie f zapamiętuje i odtwarza ruchy (IV 1)
i popołudniowa pamięci i percepcji wzrokowej f nazywa prezentowane czynności (IV 2, 5)
I 5; III 5; IV 1, 2, 5, f dopasowuje elementy według określonej zasady
12, 15 y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 30–31
Zajęcia główne y ćwiczenia poranne – Zestaw III (IV 5, 12)
I 5; II 1, 2, 4, 6, 7; y gra planszowa z wykorzystaniem pionków f wie, gdzie można i gdzie nie można bawić się
III 8; IV 1, 2, 3, 5, y wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 2
11, 12 y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga- piłką (III 5; IV 5)
f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Zajęcia w ogrodzie niem „Przepychanka” f bierze udział w grze zespołowej (I 5; III 5)
I 5, 7; IV 1, 8 Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – f jest spostrzegawcze (IV 12)
Zły humorek, wiersz D. Gellner f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
y wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza f wypowiada się na temat treści utworu (IV 2, 3, 5)
f rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
i sposobów radzenia sobie ze złością f dopasowuje rysunki do emocji (II 1, 4; IV 9, 12)
y nazywanie emocji f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
y zabawa ruchowa „Humory” f rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
y wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 1
y zabawa w kole z kostką (z KA, k. 2) przyjemne (II 6)
Zajęcia plastyczne – „Co poprawia mi humor?” f przedstawia swoje emocje i uczucia oraz do-
y malowanie farbami
y zorganizowanie wystawy świadczenia w pracy plastycznej (II 4; IV 1, 11)
y wypowiedzi dzieci na temat ich prac przed- f określa własne sposoby na radzenie sobie
stawiających sposoby na poprawę humoru w sytuacjach trudnych emocjonalnie (II 7;
y zabawa ruchowa „Złap, bo upadnie” IV 2, 5)
y rysowanie kredą chodnikową f rysuje kredą na chodniku (I 7; IV 1, 8)