Page 11 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 11

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my • 9

Dzień /            Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                               Przewidywane osiągnięcia
Temat                  programowej                                                             dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                           do podstawy programowej

Czwartek  DYŻURNY  Aktywność poranna           y	zabawa „Moje stopy” – ćwiczenia w rozpo­      f	zna schemat ciała (IV 14)
                   i popołudniowa                znawaniu układu stóp: lewa – prawa            f	posługuje się nożyczkami (I 7)
                   I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, 14,                                                  f	zna stronę lewą i prawą (IV 14)
                   12, 15                      y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 20              f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                   Zajęcia główne              y	ćwiczenia poranne – Zestaw II                 f	rysuje wzory po śladzie i samodzielnie (I 7, 9;
                   I 5, 7; III 2, 5, 6, 7;     y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 21
                   IV 1, 8                     y	ćwiczenia oddechowe – „Piłeczka”                IV 8)
                                               y	zabawa równoważna „Złap równowagę             f	zna i pisze po śladzie literę a, A (I 7, 9; IV 4, 8)
                   Zajęcia w ogrodzie                                                          f	liczy i podaje poprawnie liczbę przedmiotów
                   I 5; III 2, 5, 6, 7           i skocz”
                                               Zabawa dydaktyczna – „Dyżurny”                    (IV 15)
                                               y	omówienie obrazków                            f	posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
                                               y	rozmowa na temat czynności dyżurnych
                                               y	zabawa pantomimiczna „Co robię?”                kowymi (IV 15)
                                               y	ustalanie i zapisanie obowiązków dyżurnych    f	jest spostrzegawcze (IV 12)
                                               Zajęcia plastyczne – „Znaczek dyżurnego”        f	dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
                                               y	ustalenie liczby i rodzajów dyżurów w grupie
                                               y	projektowanie znaczków dyżurnych                (IV 2)
                                               y	wybór znaczków i wręczenie ich dyżurnym       f	klasyfikuje przedmioty według podanych kry-
                                               y	zabawa pantomimiczna
                                               y	zabawa ruchowa „Skakanka”                       teriów (IV 12)
                                               y	zabawa „Spadająca kometa” – ćwiczenie         f	zna obowiązki dyżurnego (III 5)
                                                                                               f	chętnie podejmuje zadania dyżurnego (III 2, 5)
                                                 poczucia panowania nad ruchami przez          f	pomaga przy wykonywaniu czynności przygo-
                                                 rzuty skierowane do celu
                                                                                                 towawczych do zajęć i zabaw (I 7; III 2)
                                                                                               f	bierze udział w zabawach naśladowczych

                                                                                                 (IV 1)
                                                                                               f	umie pracować w zespole (III 2, 6, 7)
                                                                                               f	wykonuje zadania zgodnie z poleceniem

                                                                                                 (III 5, 6)
                                                                                               f	wykonuje prace plastyczne (IV 1, 8)
                                                                                               f	respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych

                                                                                                 osób (III 6, 7)

Piątek  TYDZIEŃ    Aktywność poranna           y	ćwiczenia rozmachowe mięśni rąk „Rysuje       f	rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                   i popołudniowa                ręką” – kreślenie w powietrzu                 f	odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                   I 5, 9; III 2; IV 1, 8, 18
                                               y	zabawa integracyjna „Kolorowa karuzela”         (III 2)
                   Zajęcia główne              y	ćwiczenia poranne – Zestaw II                 f	stosuje się do zasad gry (III 5)
                   I 5, 8; IV 2, 4, 12, 16     y	wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 22            f	przelicza kropki na kostce do gry (IV 15)
                                               y	„Co się zmieniło?” – ćwiczenia w używaniu     f	naśladuje odgłosy zwierząt (I 9; IV 1, 18)
                   Zajęcia w ogrodzie                                                          f	posługuje się określeniami służącymi do wyra-
                   I 4, 5, 6, 8; IV 11, 18       określeń stosunków przestrzennych
                                               y	zabawa równoważna „Przejście po moście          żania stosunków przestrzennych (IV 2, 14)
                                                                                               f	czyta globalnie wyrazy (IV 4)
                                                 linowym”                                      f	dostrzega rytm w powtarzających się dniach
                                               Zajęcia matematyczne – „Tydzień”
                                               y	utrwalenie nazw dni tygodnia, czytanie          tygodnia (IV 16)
                                                                                               f	posługuje się określeniami czasu; nazywa i wy-
                                                 globalne
                                               y	przyporządkowywanie liczebników                 mienia w kolejności dni tygodnia (IV 2, 16)
                                                                                               f	zauważa i kontynuuje regularność w układzie
                                                 do kolejnych dni tygodnia
                                               y	zabawa ruchowa „Wróć na miejsce”                przedmiotów (IV 12)
                                               y	wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 23            f	bierze udział w organizowanych zajęciach rucho­
                                               Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                               Zestaw II                                         wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
                                               y	zabawa skoczna „Szczur”                         słownej i pokazu (I 5, 8)
                                               y	zabawa „Most” – ćwiczenie orientacji          f	wie o konieczności przebywania na świeżym
                                                                                                 powietrzu (I 4, IV 18)
                                                 i zręczności                                  f	zna właściwości piasku i wykorzystuje je do
                                               y	„Tunele” – poznawanie właściwości piasku,       tworzenia prac przestrzennych (I 6; IV 11)

                                                 rozwijanie umiejętności pracy w zespole
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16