Page 11 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 11
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 9
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Czwartek DYŻURNY Aktywność poranna y zabawa „Moje stopy” – ćwiczenia w rozpo f zna schemat ciała (IV 14)
i popołudniowa znawaniu układu stóp: lewa – prawa f posługuje się nożyczkami (I 7)
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, 14, f zna stronę lewą i prawą (IV 14)
12, 15 y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 20 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Zajęcia główne y ćwiczenia poranne – Zestaw II f rysuje wzory po śladzie i samodzielnie (I 7, 9;
I 5, 7; III 2, 5, 6, 7; y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 21
IV 1, 8 y ćwiczenia oddechowe – „Piłeczka” IV 8)
y zabawa równoważna „Złap równowagę f zna i pisze po śladzie literę a, A (I 7, 9; IV 4, 8)
Zajęcia w ogrodzie f liczy i podaje poprawnie liczbę przedmiotów
I 5; III 2, 5, 6, 7 i skocz”
Zabawa dydaktyczna – „Dyżurny” (IV 15)
y omówienie obrazków f posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
y rozmowa na temat czynności dyżurnych
y zabawa pantomimiczna „Co robię?” kowymi (IV 15)
y ustalanie i zapisanie obowiązków dyżurnych f jest spostrzegawcze (IV 12)
Zajęcia plastyczne – „Znaczek dyżurnego” f dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
y ustalenie liczby i rodzajów dyżurów w grupie
y projektowanie znaczków dyżurnych (IV 2)
y wybór znaczków i wręczenie ich dyżurnym f klasyfikuje przedmioty według podanych kry-
y zabawa pantomimiczna
y zabawa ruchowa „Skakanka” teriów (IV 12)
y zabawa „Spadająca kometa” – ćwiczenie f zna obowiązki dyżurnego (III 5)
f chętnie podejmuje zadania dyżurnego (III 2, 5)
poczucia panowania nad ruchami przez f pomaga przy wykonywaniu czynności przygo-
rzuty skierowane do celu
towawczych do zajęć i zabaw (I 7; III 2)
f bierze udział w zabawach naśladowczych
(IV 1)
f umie pracować w zespole (III 2, 6, 7)
f wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
(III 5, 6)
f wykonuje prace plastyczne (IV 1, 8)
f respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych
osób (III 6, 7)
Piątek TYDZIEŃ Aktywność poranna y ćwiczenia rozmachowe mięśni rąk „Rysuje f rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
i popołudniowa ręką” – kreślenie w powietrzu f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
I 5, 9; III 2; IV 1, 8, 18
y zabawa integracyjna „Kolorowa karuzela” (III 2)
Zajęcia główne y ćwiczenia poranne – Zestaw II f stosuje się do zasad gry (III 5)
I 5, 8; IV 2, 4, 12, 16 y wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 22 f przelicza kropki na kostce do gry (IV 15)
y „Co się zmieniło?” – ćwiczenia w używaniu f naśladuje odgłosy zwierząt (I 9; IV 1, 18)
Zajęcia w ogrodzie f posługuje się określeniami służącymi do wyra-
I 4, 5, 6, 8; IV 11, 18 określeń stosunków przestrzennych
y zabawa równoważna „Przejście po moście żania stosunków przestrzennych (IV 2, 14)
f czyta globalnie wyrazy (IV 4)
linowym” f dostrzega rytm w powtarzających się dniach
Zajęcia matematyczne – „Tydzień”
y utrwalenie nazw dni tygodnia, czytanie tygodnia (IV 16)
f posługuje się określeniami czasu; nazywa i wy-
globalne
y przyporządkowywanie liczebników mienia w kolejności dni tygodnia (IV 2, 16)
f zauważa i kontynuuje regularność w układzie
do kolejnych dni tygodnia
y zabawa ruchowa „Wróć na miejsce” przedmiotów (IV 12)
y wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 23 f bierze udział w organizowanych zajęciach rucho
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw II wych; wykonuje ćwiczenia według instrukcji
y zabawa skoczna „Szczur” słownej i pokazu (I 5, 8)
y zabawa „Most” – ćwiczenie orientacji f wie o konieczności przebywania na świeżym
powietrzu (I 4, IV 18)
i zręczności f zna właściwości piasku i wykorzystuje je do
y „Tunele” – poznawanie właściwości piasku, tworzenia prac przestrzennych (I 6; IV 11)
rozwijanie umiejętności pracy w zespole