Page 8 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 8
6 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Środa LUBIMY SIĘ BAWIĆ Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Podaj rękę” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 5 f odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
I 5, 7, 9; II 2; III 2, 5; y ćwiczenia poranne – Zestaw I
IV 8, 12, 15 y „Domino obrazkowe” – przestrzeganie (III 2)
f porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
Zajęcia główne reguł gry f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
I 5, 7, 9; III 4; IV 2, 3, y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 7 f potrafi współdziałać w czasie gry (III 5)
5, 7, 12, 15 y zabawa ruchowa „Potocz piłkę” f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
Zajęcie matematyczne – „Nasze zabawki” f dostrzega tak samo ułożone przedmioty
y rozmowa na temat zabawy
y ćwiczenia w liczeniu, klasyfikowaniu, i określa ich liczbę (IV 12, 15)
f porównuje wielkość elementów (IV 12)
porównywaniu liczebności zbiorów f koloruje zgodnie z poleceniem (I 7; IV 8)
y zabawa ruchowa „Znajdź sobie parę”, f wypowiada się na bliskie mu tematy (IV 2, 5)
f reaguje na sygnały dźwiękowe (IV 7)
reagowanie na sygnały f klasyfikuje przedmioty (IV 12)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 6 f rozwija logiczne myślenie (IV 5)
Zajęcia umuzykalniające – „Skaczę wysoko f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
na trampolinie z Trampolinkiem” f porównuje kształty (IV 12)
y powitanie – powtarzanie melodii N. f zna figury geometryczne (IV 12)
y zabawa „Rozgrzewka” – ćwiczenie uwrażli f odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywi-
wiające na zmiany charakteru muzyki stości (IV 3)
y nauka piosenki Trampolina (CD) f śpiewa piosenkę (IV 7)
y ćwiczenia utrwalające tekst i melodię f używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
f układa kompozycje z materiałów przyrodni-
piosenki
y zabawa „Hop! do góry” – ćwiczenie skocz- czych według własnego pomysłu (IV 1, 11, 18)
f odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
ności, reakcji na zmianę rytmu
y pożegnanie – powtarzanie melodii N. prac (II 2)
Zajęcia w ogrodzie y układanie kompozycji z materiału przyrod-
I 5; II 2; IV 1, 8, 11, 18 niczego
y zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę”
Czwartek MÓJ PRZYJACIEL Aktywność poranna y oglądanie w zespołach zdjęć z wakacji f wypowiada się swobodnie na bliskie mu tema-
i popołudniowa y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 8 ty (IV 2, 5)
I 5, 7; III 5, 7; IV 2, 5, y ćwiczenia poranne – Zestaw I
8, 9, 12 y „Loteryjka” – analiza słuchowa wyrazów f odczytuje kod (IV 9)
Zajęcia główne y kolorowanie obrazka według określonego f uzupełnia tabelkę zgodnie z zasadą (I 7; IV 8;
I 5, 7; II 6; III 1, 2, 6,
7, 8; IV 1, 2, 3, 5, 7, kodu IV 12)
8, 12 y zabawa skoczna „Na trzy w górę hop!” f rysuje po śladzie (I 7, 8; IV 8)
Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego f umie pracować w zespole (III 5, 7)
Zajęcia w ogrodzie – wiersz M. Mazan Przyjaciel f rozróżnia głoski (IV 2)
I 5, 7; II 3; III 2, 5; y wypowiedzi dzieci na temat utworu f koloruje (I 7; IV 8)
IV 1, 8, 18 y zabawa ruchowa „Pary”, reagowanie na f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
sygnały f wypowiada się na temat treści utworu (IV 2,
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 9
Zajęcia plastyczne – „Mój przyjaciel” 3, 5)
y malowanie farbami f zna pojęcie przyjaciel (III 1, 6; IV 2)
y wypowiedzi na temat przedstawionych f rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
przyjaciół przyjemne (II 6)
y rysowanie kredą po asfalcie – swobodna f reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
f rozwiązuje zagadki (IV 5)
ekspresja plastyczna f jest spostrzegawcze (IV 12)
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu f koloruje (I 7; IV 8)
f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
terenowego
impresji plastycznych (IV 1)
f rysuje kredą (I 7)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
f odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni
kami na powietrzu (II 3; III 2, 5; IV 18)