Page 8 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 8

6 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień

Dzień /                   Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                             Przewidywane osiągnięcia
Temat                         programowej                                                           dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                do podstawy programowej

Środa  LUBIMY SIĘ BAWIĆ   Aktywność poranna           y	zabawa integracyjna „Podaj rękę”            f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                          i popołudniowa              y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 5             f	odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
                          I 5, 7, 9; II 2; III 2, 5;  y	ćwiczenia poranne – Zestaw I
                          IV 8, 12, 15                y	„Domino obrazkowe” – przestrzeganie           (III 2)
                                                                                                    f	porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                          Zajęcia główne                reguł gry                                   f	rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                          I 5, 7, 9; III 4; IV 2, 3,  y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 7             f	potrafi współdziałać w czasie gry (III 5)
                          5, 7, 12, 15                y	zabawa ruchowa „Potocz piłkę”               f	szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                                      Zajęcie matematyczne – „Nasze zabawki”        f	dostrzega tak samo ułożone przedmioty
                                                      y	rozmowa na temat zabawy
                                                      y	ćwiczenia w liczeniu, klasyfikowaniu,         i określa ich liczbę (IV 12, 15)
                                                                                                    f	porównuje wielkość elementów (IV 12)
                                                        porównywaniu liczebności zbiorów            f	koloruje zgodnie z poleceniem (I 7; IV 8)
                                                      y	zabawa ruchowa „Znajdź sobie parę”,         f	wypowiada się na bliskie mu tematy (IV 2, 5)
                                                                                                    f	reaguje na sygnały dźwiękowe (IV 7)
                                                        reagowanie na sygnały                       f	klasyfikuje przedmioty (IV 12)
                                                      y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 6             f	rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                                      Zajęcia umuzykalniające – „Skaczę wysoko      f	rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                      na trampolinie z Trampolinkiem”               f	porównuje kształty (IV 12)
                                                      y	powitanie – powtarzanie melodii N.          f	zna figury geometryczne (IV 12)
                                                      y	zabawa „Rozgrzewka” – ćwiczenie uwrażli­    f	odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywi-

                                                        wiające na zmiany charakteru muzyki           stości (IV 3)
                                                      y	nauka piosenki Trampolina (CD)              f	śpiewa piosenkę (IV 7)
                                                      y	ćwiczenia utrwalające tekst i melodię       f	używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
                                                                                                    f	układa kompozycje z materiałów przyrodni-
                                                        piosenki
                                                      y	zabawa „Hop! do góry” – ćwiczenie skocz-      czych według własnego pomysłu (IV 1, 11, 18)
                                                                                                    f	odczuwa zadowolenie z prezentacji własnych
                                                        ności, reakcji na zmianę rytmu
                                                      y	pożegnanie – powtarzanie melodii N.           prac (II 2)

                          Zajęcia w ogrodzie y	układanie kompozycji z materiału przyrod-
                          I 5; II 2; IV 1, 8, 11, 18 niczego

                                                      y	zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę”

Czwartek  MÓJ PRZYJACIEL  Aktywność poranna           y	oglądanie w zespołach zdjęć z wakacji       f	wypowiada się swobodnie na bliskie mu tema-
                          i popołudniowa              y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 8               ty (IV 2, 5)
                          I 5, 7; III 5, 7; IV 2, 5,  y	ćwiczenia poranne – Zestaw I
                          8, 9, 12                    y	„Loteryjka” – analiza słuchowa wyrazów      f	odczytuje kod (IV 9)
                          Zajęcia główne              y	kolorowanie obrazka według określonego      f	uzupełnia tabelkę zgodnie z zasadą (I 7; IV 8;
                          I 5, 7; II 6; III 1, 2, 6,
                          7, 8; IV 1, 2, 3, 5, 7,       kodu                                          IV 12)
                          8, 12                       y	zabawa skoczna „Na trzy w górę hop!”        f	rysuje po śladzie (I 7, 8; IV 8)
                                                      Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego  f	umie pracować w zespole (III 5, 7)
                          Zajęcia w ogrodzie          – wiersz M. Mazan Przyjaciel                  f	rozróżnia głoski (IV 2)
                          I 5, 7; II 3; III 2, 5;     y	wypowiedzi dzieci na temat utworu           f	koloruje (I 7; IV 8)
                          IV 1, 8, 18                 y	zabawa ruchowa „Pary”, reagowanie na        f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                                                    f	słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                        sygnały                                     f	wypowiada się na temat treści utworu (IV 2,
                                                      y	wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 9
                                                      Zajęcia plastyczne – „Mój przyjaciel”           3, 5)
                                                      y	malowanie farbami                           f	zna pojęcie przyjaciel (III 1, 6; IV 2)
                                                      y	wypowiedzi na temat przedstawionych         f	rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-

                                                        przyjaciół                                    przyjemne (II 6)
                                                      y	rysowanie kredą po asfalcie – swobodna      f	reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                                                                                    f	rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                                        ekspresja plastyczna                        f	jest spostrzegawcze (IV 12)
                                                      y	zabawy z wykorzystaniem sprzętu             f	koloruje (I 7; IV 8)
                                                                                                    f	wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                                        terenowego
                                                                                                      impresji plastycznych (IV 1)
                                                                                                    f	rysuje kredą (I 7)
                                                                                                    f	przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                                                    f	odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni­

                                                                                                      kami na powietrzu (II 3; III 2, 5; IV 18)
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13