Page 25 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 25

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my • 23

J	bogacenie słownictwa
J	rozwijanie wyobraźni
J	rozwijanie sprawności ruchowej.

       Pomoce: ilustracje (np.: 1. – dziecko w domu ubiera się, mama podaje bluzkę, 2. – dzieci bawią się w przedszkolu,
       3. – dziecko w domu ogląda książkę z bajkami, za oknem jest księżyc, w pokoju jest zapalona lampa), podpisy, opaska
       na głowę z regulowanym obwodem z główką Trampolinka, chustka, tamburyn, KP1.
Przebieg zajęć:
1.	 Rozmowa na podstawie ilustracji. Dzieci wypowiadają się na temat ilustracji i układają je we właściwej kolejności.
2.	 Dzieci określają porę dnia do obrazków: do pierwszego obrazka (dziecko ubiera się, mama podaje bluzkę) – rano, dzieci
   mówią, co jeszcze robią rano; do drugiego obrazka (dzieci bawią się w przedszkolu) – po południu, dzieci wymieniają
   czynności, które wykonują po południu; do trzeciego obrazka (dziecko ogląda bajkę) – wieczór, dzieci mówią, co jeszcze
   robią wieczorem.
3.	 Zagadki ruchowe. Dzieci podzielone na 2 zespoły. Pierwszy zespół wspólnie ustala i przedstawia ruchem, gestem,
   co dzieci robią rano. Reszta dzieci próbuje odgadnąć o jaką czynność poranną chodzi. Drugi zespół przedstawia, co robią
   dzieci wieczorem. Potem może nastąpić zmiana.
4.	 Zabawa w kole. Jedno dziecko jest Trampolinkiem, wkłada na głowę przygotowaną opaskę i wchodzi do środka koła,
   ma oczy zasłonięte chustką. Dzieci krążą w kole, a na głośny sygnał tamburyna, zatrzymują się. Trampolinek podchodzi
   do kogoś i wybiera z koła jedno dziecko, które wciela się w rolę Trampolinka.
5.	 Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 10. Rozmowa z dziećmi na temat obrazków, opowiadanie – co Kuba robi rano.
   Wypowiedzi dzieci na temat ich porannych zajęć, czy są podobne do planu dnia Kuby, czym się różnią.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Zabawa z elementem rywalizacji „Przeciąganie liny” – ćwiczenie ogólnej sprawności fizycznej.
x	 Zabawa bieżna „Berek kucany” – ćwiczenie szybkości i zwinności.

TYDZIEŃ 2   Ja i ty to my

Poniedziałek    temat: Nasza grupa

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Imiona” z wykorzystaniem wizytówek, znaczenie wielkiej litery. Wyko-
nywanie ćwiczeń w KP1, s. 12. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Wykonanie kostki z emocjami z KA, k. 2. „Moje imię” –
kolorowanie pierwszej litery swojego imienia. Zabawa równoważna „Przejście przez kładkę”.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 1; IV 4, 5, 8, 9, 11, 12
Zajęcia główne:  ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wiersz H. Łochockiej Ona i ja. Swobodne
wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza. Zabawa ruchowa „Ja i ty”, reagowanie na sygnały. Wykonywanie ćwiczenia
w KP1, s. 13.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Nasza grupa”, praca zbiorowa. Rysowanie kredkami autoportretu.
  Obszary z podstawy programowej: I 7, 9; II 9; III 1, 2, 5, 6, 8; IV 1, 2, 3, 5, 7, 8, 14
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z chustą animacyjną „Rzeźba”. Rysowanie kolorową kredą na asfalcie.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5, 8
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30