Page 29 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 29

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my • 27

Środa    temat: Robimy zdjęcia

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa w parach „Lustro”. Oglądanie albumów ze zdjęciami. Ćwiczenia poran-
ne – Zestaw II. Zabawa dydaktyczna „Szukamy misia” – ćwiczenie kierunków. Zabawa „Imię do imienia” – utrwalenie ob-
razu graficznego swojego imienia. Zabawa ruchowa „Rzut do celu” – rzucanie piłkami do kosza.
  Obszary z podstawy programowej: I 5; II 6; III 1, 2; IV 4, 14
Zajęcia główne:  ▶ 1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Adam robi zdjęcia”. Zapoznanie z literą a, A.
Zabawa ruchowa „Uwaga”. Wykonywanie ćwiczeń w KP1 s. 18–19.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – „Witamy się śpie-
wająco”. Nauka piosenki Dzień dobry. Utrwalenie zwrotów grzecznościowych na powitanie i pożegnanie. Ćwiczenia roz-
wijające wrażliwość na sygnał dźwiękowy.
  Obszary z podstawy programowej: I 5; III 4; IV 1, 2, 4, 5, 7, 9, 14
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa bieżna „Berek”. Zabawa „Róbcie inaczej niż ja” – ćwiczenia poczucia stron i orientacji w sche-
macie ciała. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
  Obszary z podstawy programowej: I 5; II 3; III 2, 5; IV 14, 18

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Zabawa w parach „Lustro”. Dzieci siadają w parach naprzeciwko siebie. Jedno z nich jest lustrem, które pokazuje tylko to,

   co jest dobre i piękne w człowieku. Lusterko mówi: Jestem lustrem. Powiem ci, co widzę. Opowiada, np.: Widzę miłego
   chłopca, ładny uśmiech, wesołe oczy. N. przypomina dzieciom, że mówimy tylko dobre rzeczy, aby nie sprawić koledze
   lub koleżance przykrości – uaktywnienie pozytywnego myślenia o innych.
x	 Oglądanie zdjęć i albumów przyniesionych przez dzieci z domu.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Zabawa dydaktyczna „Szukamy misia”. Odszukiwanie przedmiotów ukrytych w sali, np. pluszowego misia. Poruszanie
   się według wskazówek kolegi, np.: Idź dwa kroki do przodu, potem pięć kroków w lewo. – ćwiczenie kierunków w prze-
   strzeni, nauka prawidłowego formułowania instrukcji.
x	 Zabawa „Imię do imienia”. Z rozsypanych wizytówek z imionami dzieci wybierają swoją i stają obok dziecka, którego
   imię zaczyna się tą samą literą – utrwalenie obrazu graficznego imienia, doskonalenie analizy wzrokowej.
x	 Zabawa ruchowa „Rzut do celu” – rzucanie piłkami do kosza.

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Temat: Adam robi zdjęcia.
Cele:
J	zapoznanie z literą a, A
J	doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J	rozwijanie spostrzegawczości
J	kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej
J	bogacenie słownictwa
J	rozwijanie wyobraźni
J	doskonalenie sprawności ruchowej.

       Pomoce: napisy (aparat, Adam), KP1, KA.
Przebieg zajęć:
1.	 Omówienie historyjki obrazkowej o przygodzie Trampolinka – KP1, s. 18–19. Chętne dzieci czytają teksty na obraz-

   kach. Zachęcanie do poznawania liter i wzmacnianie motywacji do czytania.
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34