Page 31 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 31

1. Lu - bię, kie - dy mo - ja gru - pa sto - i w krę - gu przed śnia - da - niem,

                                                                     TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my • 29

że - by dzień się dla nas za - czął         naj - we - sel - szym po - wi - ta - niem.            Dzień

do - bry,  dzień do - bry,                  wi - ta - my,            wi - ta - my                       i

czo łem,   i hej,                 i cześć!                           Ja po dam        ci rę - kę           ty

rę - kę    mi po - dasz           i u - śmiech po - da - my                     też.

1. Lubię, kiedy moja grupa       Ref.: D zień dobry, dzień dobry,     2 Lubię, kiedy nasza pani
  stoi w kręgu przed śniadaniem,        witamy, witamy                     ciągle nowe ma pomysły,
  żeby dzień się dla nas zaczął         i czołem, i hej, i cześć!          bo ciekawe, co się zdarzy,
  najweselszym powitaniem.              Ja podam ci rękę,                  na zajęcia dzieci przyszły.
                                        ty rękę mi podasz
                                        i uśmiech podamy też.        Ref.: D zień dobry. . .

   Następnie N. omawia z dziećmi treść piosenki: Kto i z kim wita się w piosence? Jakimi zwrotami witają się dzieci?
   Następnie dzieci uczą się refrenu piosenki. Po opanowaniu tekstu i melodii dzieci stają parami na obwodzie koła
   (bokiem do środka koła) i wykonują określone gesty i gestodźwięki.
   Dzień dobry – podanie dłoni partnerowi z pary; dzień dobry – zwrócenie się do dziecka z tyłu (z pary obok) i podanie prawej
   dłoni; witamy, witamy – ukłony do kolegów po drugiej stronie koła; i czołem – salut do czoła, jak w wojsku; i hej – machanie
   ręką; i cześć! – przybicie piątki z osobą w parze. Ja podam ci rękę – podanie dłoni partnerowi z pary; ty rękę mi podasz –
   podanie (dodanie) lewej dłoni, ręce są skrzyżowane; i uśmiech podamy też – wykonanie obrotu w parze z rękami na krzyż.
4.	 Zabawa „Kto pierwszy?”. Każde dziecko otrzymuje szarfę. Przekłada ją przez lewe ramię i staje z drugą osobą w parze.
   Przy akompaniamencie muzyki (nagranie wersji instrumentalnej piosenki Dzień dobry – CD) dzieci poruszają się po całej
   sali, trzymając się z osobą w parze za rękę. Gdy N. przerywa muzykę, dzieci zatrzymują się i w jak najkrótszym czasie
   starają się zamienić szarfą ze swoim kolegą w parze (zdejmują swoją szarfę, podają koledze i przekładają przez ramię
   nową szarfę). Para, która będzie ostatnia, odchodzi na bok i siada w loży sędziowskiej, obserwując dalszy przebieg
   zabawy i wychwytując pary, które najwolniej zamienią się szarfami.
5.	 Pożegnanie. Dzieci stoją parami i śpiewają piosenkę pożegnalną opartą na melodii popularnej Wlazł kotek, wykonując
   przy tym wskazane gesty.

                                                                                      słowa: Klaudia Borys
                                                                                      melodia popularna

Do wi - dze - nia, do wi - dze - nia, e- gnam was.  Po - e - gnaj si ze mn , bo ju czas.

Do widzenia, do widzenia – podanie prawej dłoni koledze z pary; żegnam was – zwrócenie się w stronę pozostałych dzieci
i pomachanie do nich prawą ręką. Pożegnaj się ze mną – podanie rąk koledze z pary i wykonanie sześcioma krokami
kółeczka w parze; bo już czas – wskazanie palcem wskazującym na nadgarstek, imitując pokazywanie zegarka.

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Zabawa bieżna „Berek”.
x	 Zabawa „Róbcie inaczej niż ja”. Dzieci stają w półkolu. N. mówi: Jeżeli ja podniosę ręce do góry – wszystkie dzieci kładą

   ręce na stopach. Jeżeli ja wyprostuję ręce na boki – wy zginacie je w łokciach. Jeżeli położę ręce na głowę – wszyscy robią to
   samo. Kto się pomyli, odchodzi z zabawy – ćwiczenie poczucia stron i orientacji w schemacie ciała własnego i osób
   stojących naprzeciwko.
x	 Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36