Page 33 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 33

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my • 31

3.	 Zabawa pantomimiczna „Co robię?” – naśladowanie ruchem codziennych czynności wykonywanych w przedszkolu.
4.	 Wspólne ustalanie i zapisanie na arkuszu papieru obowiązków dyżurnego. Dyżurny wybierany jest na jeden tydzień. Za

   prawidłowo wykonane obowiązki pod koniec tygodnia dyżurny otrzymuje pochwałę w obecności grupy. Jeśli dyżurny
   zaniedba swoje obowiązki, pochwały nie otrzymuje. Dyżurny wybierany jest przez całą grupę. Jeżeli dyżurny jest nie-
   obecny, N. wyznacza jego zastępcę.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: „Znaczek dyżurnego” – projektowanie.
Cele:
J	rozwijanie sprawności manualnych
J	rozwijanie zdolności plastycznych
J	rozwijanie staranności i dokładności
J	rozwijanie wyobraźni.

       Pomoce: koła z papieru o średnicy 10 cm dla każdego dziecka, kolorowe mazaki, sznurek długości około 3 m.
Przebieg zajęć:
1.	 Zapoznanie dzieci z tematem pracy. N. demonstruje sposób ich wykonania.
2.	 Dzieci siadają przy stolikach i są podzielone na tyle zespołów, ile ustalono dyżurów w grupie. Projektowanie znaczków dyżurnego.
3.	 Dzieci wybierają po jednej propozycji znaczka dla każdego dyżuru, uzasadniają swoją decyzję.
4.	 N. przygotowuje do znaczka zawieszkę ze sznurka i wręcza dyżurnym.
5.	 Zabawa pantomimiczna – chętne dziecko ruchem i mimiką odgrywa scenkę ilustrującą czynności wykonywane przez

   jednego z dyżurnych. Pozostali zgadują.

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Zabawa ruchowa „Skakanka” – dzieci wykonują dowolne skoki na skakance.
x	 Zabawa „Spadająca kometa”. N. przygotowuje kometę. Na środku chusteczki należy położyć małą piłeczkę i związać gumką –

   powstaje zabawka przypominająca kometę z ogonem. Dzieci stają w kole. Jedna osoba wchodzi do środka. Stojący w kole
   szybko rzucają do siebie kometę tak, aby nie mogła jej złapać osoba w kole. Gdy kometa zostanie złapana, do koła wchodzi
   osoba, która rzuciła ją ostatnia – ćwiczenie poczucia panowania nad ruchami przez rzuty skierowane do celu.

Piątek    temat: Tydzień

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: „Rysuje ręką” – kreślenie w powietrzu. Zabawa integracyjna „Kolorowa karuze-
la”. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 22. „Co się zmieniło?” – ćwiczenia w używaniu okre-
śleń stosunków przestrzennych. Zabawa równoważna „Przejście po moście linowym”.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 2; IV 1, 8, 18
Zajęcia główne:  ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Tydzień”. Przyporządkowanie liczebników porządkowych do poszczegól­
nych dni tygodnia. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 23. Zabawa ruchowa „Wróć na miejsce”.  ▶  2. Zajęcia ruchowe –
ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; IV 2, 4, 12, 16
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa skoczna „Szczur”. Zabawa „Most” – ćwiczenie orientacji i zręczności. „Tunele” – poznawanie
właściwości piasku, rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
  Obszary z podstawy programowej: I 4, 5, 6, 8; IV 11, 18

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 „Rysuje ręką”. Kreślenie w powietrzu dużych, płynnych, swobodnych ruchów w kształcie kół, fal, ósemek itp., naślado-

   wanie ruchów N. lub wyznaczonego dziecka – ćwiczenia rozmachowe mięśni rąk.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38