Page 37 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 37

TYDZIEŃ 3  •  To jestem ja • 35

Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja sposobu poruszania się ptaków. Zabawa „Podskakujemy jak wróbelki”. Zabawa ruchowa
„Pilnuj piłki”.
  Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Ćwiczenia oddechowe „Bańki mydlane”– dmuchanie baniek mydlanych.
x	 „Moje marzenie” – wypowiedzi dzieci rozwijające wyobraźnię i fantazję.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 25. Liczenie piłek i zaznaczanie pajacyków, które mają ich najwięcej i najmniej.

   Porównywanie ułożenia klocków z ustawieniem narysowanych dzieci.
x	 Lepienie z plasteliny na temat dowolny.
x	 Zabawa bieżna „Biegnij! – Stój!” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Temat: „Łańcuszek – wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie.
Cele:
J	doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J	rozwijanie spostrzegawczości
J	rozwijanie percepcji słuchowej
J	bogacenie słownictwa
J	rozwijanie wyobraźni
J	rozwijanie sprawności ruchowej.

       Pomoce: obrazki przedstawiające różne przedmioty, tamburyn, KA.
Przebieg zajęć:
1.	 N. wiesza na tablicy obrazki przedstawiające różne przedmioty. Dzieci wyróżniają głoski w nagłosie i wygłosie w kolej-

   nych nazwach obrazków. Można wykorzystać karty 38–39 z KA.
2.	 Dzieci siedzą w kole, N. mówi dowolny wyraz. Pierwsze dziecko określa głoskę w wygłosie w wyrazie podanym przez

   N. i mówi inny wyraz, który rozpoczyna się tą głoską. Potem kolejne dziecko, tak, żeby wszystkie dzieci mogły brać
   udział w zabawie.
3.	 Zabawa ruchowa „Piłka duża – piłka mała”. Dzieci skaczą wysoko, gdy N. powie: Duża piłka, a gdy powie: Mała piłka,
   dzieci skaczą nisko.
4.	 Zabawa „Powiedz wyraz”. Dzieci dobierają się parami i wydają sobie na zmianę polecenia, np. Powiedz wyraz, w którym
   słyszysz na początku głoskę s.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Obserwacja sposobu poruszania się ptaków.
x	 Zabawa „Podskakujemy jak wróbelek”. W staniu lub w przysiadzie podskoki obunóż w przód – wzmacnianie mięśni nóg.
x	 Zabawa ruchowa „Pilnuj piłki”. Dzieci stają w kręgu, trzymając się za ręce. Odbijają piłkę nogami w dowolnym kierun-

   ku. Każdy stojący w kręgu uważa, aby piłka nie wypadła poza krąg. Jeżeli piłka wypadnie pomiędzy nogami, jedno lub
   dwoje dzieci odpada z zabawy – ćwiczenie refleksu i koncentracji uwagi.
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42