Page 40 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 40

38 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Zabawa „Przeciąganie liny”. Dzieci w parach stają w rozkroku plecami do siebie. Między nogami, na podłodze, kładą
   linę tak, aby jej końce były na wysokości rąk. Dzieci wykonują skłon i chwytają za końce liny. Następnie przeciągają ją,
   każde na swoją stronę. Wygrywa ten, kto pierwszy przeciągnie linę – ćwiczenie sprawności rąk.

x	 Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
x	 Zabawa ruchowa „Fruwająca piłka”. Dzieci ustawiają się w dużym kole. Jedno z nich wchodzi do środka koła i rzuca do

   wybranej osoby lekką piłkę. Dzieci szybko przerzucają piłkę między sobą tak, aby osoba w środku nie mogła jej złapać
   – ćwiczenie dużej motoryki.

Czwartek   temat: Dzisiaj dobry humor mam

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Odczytywanie gestów” – ćwiczenie pamięci i percepcji wzrokowej.
Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 30–31. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Gra planszowa z wykorzystaniem pionków. Wy-
konywanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 2. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka”.
  Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 2, 5, 12, 15
Zajęcia główne:  ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Zły humorek, wiersz D. Gellner. Wypowiedzi
dzieci na temat treści wiersza i sposobów radzenia sobie ze złością. Nazywanie emocji. Zabawa ruchowa „Humory”.
Wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 1. Zabawa w kole z kostką z emocjami (z KA, k. 2).  ▶  2. Zajęcia plastyczne  –
„Co poprawia mi humor?”. Malowanie farbami. Zorganizowanie wystawy. Wypowiedzi dzieci na temat ich prac przedsta-
wiających sposoby na poprawę humoru.
  Obszary z podstawy programowej: I 5; II 1, 2, 4, 6, 7; III 8; IV 1, 2, 3, 5, 11, 12
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Złap, bo upadnie”. Rysowanie kredą chodnikową.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 7; IV 1, 8

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Zabawa „Odczytywanie gestów”. Dzieci obserwują N., który za pomocą gestów prezentuje różne, znane dzieciom

   codzienne czynności. Początkowo dzieci nazywają pokazywane czynności. Następnie starają się zapamiętać kilka z nich
   w takiej kolejności, w jakiej były pokazywane. Gdy N. zakończy serię gestów, chętne dziecko lub wszystkie dzieci odtwa-
   rzają je, zachowując właściwą kolejność i podając ich nazwy – ćwiczenie pamięci i percepcji wzrokowej.
x	 Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 30–31. Łączenie rysunków z zestawami kredek. Wskazywanie miejsc do bezpiecznej
   zabawy piłką. Odszukiwanie tak samo ułożonych piłek, kolorowanie ich na takie same kolory.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Gra planszowa w zespołach z wykorzystaniem pionków.
x	 Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 32, ćw. 2. Łączenie dzieci z ich cieniami.
x	 Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
Temat: Wiersz Doroty Gellner Zły humorek.
Cele:
J	wspieranie rozwoju komunikacji werbalnej
J	rozwijanie spostrzegawczości
J	kształtowanie logicznego myślenia
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45