Page 45 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 45

TYDZIEŃ 4  •  Lecą liście kolorowe • 43

Wtorek    temat: O! Owoce

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Zagospodarowanie kącika przyrody, układanie owoców i warzyw. „Zapomniałam
kupić” – analiza i synteza słuchowa wyrazów. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 38. Zabawa
„Wdech – wydech”. Zabawa na czworakach „Pająk i pająk akrobata”.
  Obszary z podstawy programowej: I 3, 5, 7, 9; III 5; IV 2, 4, 5, 6, 8, 18
Zajęcia główne:  ▶ 1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Owoce są smaczne”. Zapoznanie z literą o, O.
Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 36–37. Zabawa ruchowa „Koła”, reagowanie na sygnały.  ▶  2. Zajęcia ruchowe –
Ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw IV.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; IV 2, 4, 5, 9
Zajęcia w ogrodzie: Obserwacje „Szukamy Pani Jesieni” – dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie. Zabawy
w piaskownicy. Zabawa ruchowa „Żonglowanie piłeczką”.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; II 11; IV 11, 18

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Zagospodarowanie kącika przyrody, układanie owoców i warzyw.
x	 „Zapomniałam kupić”. N. mówi: Byliśmy dziś w sklepie warzywnym. Zapomniałam kupić pewne warzywo. Odgadnijcie

   jego nazwę. Zaczyna się (np.) na b. Dzieci zgadują. W razie potrzeby N. podaje kolejne wskazówki, np.: Nazwa tego
   warzywa kończy się na a i składa się z 3 sylab (klaśnięcia) i aż z 9 liter. (brukselka).
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 38. Rysowanie owoców po śladzie i wzorów. Pisanie po śladzie litery o, O.
x	 Zabawa „Wdech – wydech”. Dzieci poruszają się w dowolnych kierunkach według określonego rytmu. Na sygnał zatrzy-
   mują się, unosząc ręce. Następnie pochylają się w prawo, wykonują wydech ustami i wypowiadają przeciągle:
   głoski: szsz. Powracają do pionu, wciągają powietrze i pochylają się w drugą stronę, wykonując te same czynności –
   ćwiczenia percepcji słuchowej, nauka prawidłowego oddychania.
x	 Zabawa na czworakach „Pająk i pająk akrobata” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Temat: Owoce są smaczne.
Cele:
J	zapoznanie z literą o, O
J	doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J	rozwijanie spostrzegawczości
J	rozwijanie percepcji słuchowej
J	rozwijanie percepcji wzrokowej
J	bogacenie słownictwa
J	rozwijanie wyobraźni
J	rozwijanie sprawności ruchowej.

       Pomoce: tamburyn, KP1, KA.
Przebieg zajęć:
1.	 Omówienie historyjki obrazkowej o przygodzie Trampolinka – KP1, s. 36–37. Chętne dzieci mogą czytać teksty

   na obrazkach.
2.	 Wyróżnienie głoski o w nagłosie w słowach: owoce i Ola.
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50