Page 47 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 47
TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 45
x Wylepianie plasteliną litery O.
x Zabawa skoczna „Zawody stóp” – rzuty połączone z ćwiczeniem stóp (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
Temat: wiersz Danuty Gellnerowej Żołędzie.
Cele:
J doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J wzbogacanie o informacje na dany temat
J rozwijanie wyobraźni
J rozwijanie logicznego myślenia
J rozwijanie sprawności ruchowej.
Pomoce: tamburyn, KP1.
Przebieg zajęć:
1. Rozmowa na temat charakterystycznych cech jesieni.
2. Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej Żołędzie.
Żołędzie Na nich będzie
żołędziowa uczta z żołędzi.
Chodzę i zbieram żołędzie. Nie wiem tylko komu
A co z tych żołędzi będzie? smakować będzie?
Będzie żołędziowy król Może dzikom,
i królowa, gdyby przyszły tu z lasu,
dziewczynka żołędziowa, ale dziki pewnie
żołędziowe talerze, półmiski, nie mają czasu.
żołędziowe kubki i miski.
Danuta Gellnerowa
3. Wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza. N. zadaje pytania, np.: Czego szuka bohater wiersza? Jak myślicie, kim on
może być? Do czego potrzebne są mu żołędzie? Co wy byście zrobili z żołędzi? Jakie zwierzęta jedzą żołędzie? Jakie dary
jesieni można jeszcze wykorzystać do zrobienia ludzików?
4. Zabawa ruchowa „W parku”. Dzieci podzielone na dwie grupy. Jedna grupa to dzieci – drzewa stoją nieruchomo.
Dzieci z drugiej grupy swobodnie biegają, a na głośny sygnał tamburyna, zatrzymują się przy wybranym drzewie.
Potem następuje zmiana.
5. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 40–41. Rozpoznawanie i łączenie liści i owoców drzew. Rysowanie po śladzie bez
odrywania ręki. Rysowanie po śladzie konturów liścia dębu i kolorowanie. Wyszukiwanie w szufladzie Trampolinka
ludzików z kasztanów.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia umuzykalniające.
Temat: Spotkanie z Fryderykiem Chopinem.
Cele:
J rozwijanie zainteresowania muzyką poważną
J doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
J doskonalenie poczucia rytmu
J uwrażliwianie na zmiany tempa
J kształtowanie umiejętności uważnego słuchania muzyki.
Pomoce: nagranie Mazurka F. Chopina (CD), nagranie skocznej muzyki, plansze z rysunkami przedstawiającymi
budowę utworu, instrumenty perkusyjne: grzechotki, trójkąty, talerze, małe dzwoneczki, bębenek.