Page 47 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 47

TYDZIEŃ 4  •  Lecą liście kolorowe • 45

x	 Wylepianie plasteliną litery O.
x	 Zabawa skoczna „Zawody stóp” – rzuty połączone z ćwiczeniem stóp (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
Temat: wiersz Danuty Gellnerowej Żołędzie.
Cele:
J	doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J	wzbogacanie o informacje na dany temat
J	rozwijanie wyobraźni
J	rozwijanie logicznego myślenia
J	rozwijanie sprawności ruchowej.

       Pomoce: tamburyn, KP1.

Przebieg zajęć:
1.	 Rozmowa na temat charakterystycznych cech jesieni.
2.	 Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej Żołędzie.

    Żołędzie                   Na nich będzie
                               żołędziowa uczta z żołędzi.
Chodzę i zbieram żołędzie.     Nie wiem tylko komu
A co z tych żołędzi będzie?    smakować będzie?
Będzie żołędziowy król         Może dzikom,
i królowa,                     gdyby przyszły tu z lasu,
dziewczynka żołędziowa,        ale dziki pewnie
żołędziowe talerze, półmiski,  nie mają czasu.
żołędziowe kubki i miski.
                               	 Danuta Gellnerowa

3.	 Wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza. N. zadaje pytania, np.: Czego szuka bohater wiersza? Jak myślicie, kim on
   może być? Do czego potrzebne są mu żołędzie? Co wy byście zrobili z żołędzi? Jakie zwierzęta jedzą żołędzie? Jakie dary
   jesieni można jeszcze wykorzystać do zrobienia ludzików?

4.	 Zabawa ruchowa „W parku”. Dzieci podzielone na dwie grupy. Jedna grupa to dzieci – drzewa stoją nieruchomo.
   Dzieci z drugiej grupy swobodnie biegają, a na głośny sygnał tamburyna, zatrzymują się przy wybranym drzewie.
   Potem następuje zmiana.

5.	 Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 40–41. Rozpoznawanie i łączenie liści i owoców drzew. Rysowanie po śladzie bez
   odrywania ręki. Rysowanie po śladzie konturów liścia dębu i kolorowanie. Wyszukiwanie w szufladzie Trampolinka
   ludzików z kasztanów.

Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia umuzykalniające.
Temat: Spotkanie z Fryderykiem Chopinem.
Cele:
J	rozwijanie zainteresowania muzyką poważną
J	doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
J	doskonalenie poczucia rytmu
J	uwrażliwianie na zmiany tempa
J	kształtowanie umiejętności uważnego słuchania muzyki.

       Pomoce: nagranie Mazurka F. Chopina (CD), nagranie skocznej muzyki, plansze z rysunkami przedstawiającymi
       budowę utworu, instrumenty perkusyjne: grzechotki, trójkąty, talerze, małe dzwoneczki, bębenek.
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52