Page 43 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 43

TYDZIEŃ 4  •  Lecą liście kolorowe • 41

Przebieg zajęć:
1.	 Dzieci siedzą w kole. N. opisuje wygląd wybranego dziecka, a dzieci próbują odgadnąć, kogo opisuje.
2.	 Zabawa w kole z piłką. Chętne dziecko rzuca piłkę do wybranego dziecka, które opisuje swój wygląd i rzuca piłkę do ko-

   lejnego dziecka.
3.	 Zabawa ruchowa „Figurki”. Dzieci swobodnie biegają po sali w rytm tamburyna, a na głośny sygnał, zatrzymują się

   i robią dowolną figurę.
4.	 Rysowanie pod dyktando. Każde dziecko otrzymuje podkładkę, kartkę oraz ołówek. N. zaprasza jedno chętne dziecko, aby

   stanęło przed dziećmi. Zwraca się do dziecka: Opowiedz nam, jak wyglądasz. Wskazuj części ciała, o których mówisz, a każdy
   z nas będzie cię rysował. Dziecko wskazuje kolejno od głowy do stóp części swojego ciała, jednocześnie opisując ich wygląd.
   Pozostałe dzieci zgodnie z opisem szkicują sylwetkę dziecka. Następnie dzieci przechodzą do stolików i kolorują rysunek.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Wyszukiwanie poznanych gatunków drzew. Oglądanie nasion, liści i owoców. Zebranie okazów do kącika przyrody.
x	 Chodzenie stopa za stopą po wyznaczonej trasie.

TYDZIEŃ 4   Lecą liście kolorowe

Poniedziałek    temat: Dary jesieni

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Zajęcia w kąciku przyrody – układanie materiału przyrodniczego. Ćwiczenia
oddechowe – dmuchanie listków z kolorowej bibuły. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 35.
Wykonywanie ludzików z kasztanów i żołędzi. Zabawa bieżna „Ogonki”.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 11; IV 1, 11, 12, 18
Zajęcia główne:  ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Korale Pani Jesieni”. Układanie elementów według określonego
rytmu. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 34. Zabawa ruchowa „Sznur korali”, reagowanie na sygnały.  ▶  2. Zajęcia
plastyczne – „Jesienny liść”, wydzieranka z kolorowego papieru.
  Obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 2, 5, 12, 15, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa na zjeżdżalni. Rysowanie kredą na chodniku. Zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 1, 8

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Zajęcia w kąciku przyrody – układanie materiału przyrodniczego.
x	 Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie listków z kolorowej bibuły.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 35. Tworzenie zbioru darów jesieni (oddzielanie ich od zabawek). Łączenie trójkątów

   zgodnie z poleceniem.
x	 Wykonywanie ludzików z kasztanów i żołędzi według pomysłów dzieci.
x	 Zabawa bieżna „Ogonki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48