Page 38 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_6latek_poszerzona_cz1
P. 38

36 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień

Środa    temat: Moja ulubiona zabawka

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Przesyłamy pozdrowienia”. Kolorowanie obrazka według
określonego kodu. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 28–29. Zabawa dydaktyczna
„Piramida z klocków” – ćwiczenie stosunków przestrzennych, zręczności, porównywanie liczby elementów. Zabawa
orientacyjno-porządkowa „Konie na wybiegu”.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 2, 9, 8, 12, 13, 14, 15
Zajęcia główne:  ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Zabawki”. Zabawa „Co do czego pasuje?”. Przeliczanie elementów
w zbiorach, porównywanie liczebności. Zapoznanie z cyfrą 1 (kreślenie palcem, układanie z drucika). Zabawa ruchowa
„Zrób to, co ja”. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 26–27.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – „Zabawy z piosenką Dzień
dobry”. Utrwalenie znajomości piosenki Dzień dobry, nauka zwrotek (CD). Wykonywanie układu ruchowego do piosenki
– doskonalenie koordynacji ruchowej, kształtowanie poczucia rytmu i pamięci.
  Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 1, 7, 8, 11, 12, 14, 15
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Przeciąganie liny”. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Zabawa ruchowa
„Fruwająca piłka”.
  Obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 5

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Zabawa integracyjna „Przesyłamy pozdrowienia”. N. wraz z dziećmi siada w kręgu. Turla piłkę do wybranego dziecka,

   mówiąc: Pozdrawiam… (wymienia pierwszą sylabę imienia dziecka). Dziecko, które otrzymało piłkę, wymawia pozo-
   stałe sylaby swojego imienia. Następnie w ten sam sposób przekazuje piłkę koledze.
x	 Kolorowanie obrazka według określonego kodu.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 28–29. Rysowanie wzorów po śladzie i samodzielnie, pisanie cyfr po śladzie. Doryso-
   wywanie elementów po prawej i po lewej stronie zgodnie z poleceniem. Kolorowanie rysunków przedstawiających
   flamastry – najgrubszego i najcieńszego. Rysowanie po śladzie.
x	 Zabawa dydaktyczna „Piramida z klocków” – zabawa w zespołach czteroosobowych. N. przygotowuje zestaw 30 drewnia­
   nych klocków i po około 5 żetonów dla każdego dziecka. Gracze ustalają, ile żetonów trzeba uzbierać, aby zakończyć
   grę, np. 5. Pierwszy gracz wybiera 1 klocek i ustawia go według uznania na podłodze. Drugi gracz wybiera kolejny
   klocek i stawia go na poprzednim tak, by pozostał w równowadze. Podobnie robią następni gracze. Po ustawieniu
   5 klocków, gracz, na którego przychodzi kolej, burzy piramidę, bierze nagrodę (żeton) i zaczyna stawiać konstrukcję
   od nowa.
   Pozostali kolejno dokładają klocki. Gra kończy się, gdy któryś z graczy uzbiera 5 żetonów – ćwiczenie stosunków prze-
   strzennych, zręczności, porównywania liczby elementów.
x	 Zabawa orientacyjno-porządkowa „Konie na wybiegu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Zabawki.
Cele:
J	zapoznanie z cyfrą 1
J	rozwijanie spostrzegawczości
J	doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
J	kształtowanie umiejętności dokonywania prostych operacji matematycznych
J	doskonalenie umiejętności porównywanie liczebności zbiorów
J	rozwijanie sprawności ruchowej.
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43