Page 9 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 9

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                           WRZESIEŃ









            tydzień 1: NASZE PRZEDSZKOLE


             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  powitanie                    f   używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
                    i popołudniowa    y  zabawy dowolne według indywidualnego   f   stara się aktywnie uczestniczyć w organizowa-
                    III 4, 5, 6, 8, 9  y y  ozmowy okazjonalne z każdym dzieckiem   f   stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
                                                                          nych zabawach i zajęciach (III 5, 8)
                                        wyboru dzieci
                                        r
                TRAMPOLINEK ODWIEDZA PRZEDSZKOLE  Zajęcia główne  y y y y y y y  ćwiczenia poranne: Zestaw I  f   korzysta zgodnie z przeznaczeniem ze sprzętów
                                        podczas zabawy
                                                                          6, 8, 9)
                                                                           słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzie-
                                        zabawa kołowa z recytacją wyliczanki
                                                                        f
                                                                          ciom (III 8; IV 3)
                                        zabawa „Gdzie się schował miś?”
                                                                          terenowych w ogrodzie (I 5)
                                        zabawa artykulacyjna
                                                                           nie oddala się od N. z wyznaczonego terenu
                                        zabawa konstrukcyjna „Zbuduj to, co ja”
                                                                        f
                                                                          zabawy (III 5)
                                        zabawa rytmiczna „Klaszczemy z Tram-
                                                                           buduje z piasku i zauważa jego właściwości,
                                                                        f
                                        polinkiem”
                    III 5, 6, 8, 9; IV 3
                                                                          np. przesiewa przez sitko, przesypuje do wia-
                                        zabawa integracyjna „Jestem ja, jesteś ty”
                                                                          derek, grabi, nabiera łopatką (I 6; IV 19)
                                        poznanie Trampolinka – opisywanie jego
                                        wyglądu (KA, k. 1)
                                        s
                                        szkola
                                        ozmowa kierowana na temat treści opo-
                                        r
                                      y y  łuchanie opowiadania W drodze do przed-
                Poniedziałek          y y  zabawa ruchowa „Zwierzęta”
                                        wiadania
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I
                    Zajęcia w ogrodzie
                                        s
                                        zabawa w piaskownicy
                    I 5, 6; III 5; IV 19  y y  pacer po ogrodzie przedszkolnym
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Złap uciekający
                                        liść”
                    Aktywność poranna   y  „Nasze zabawy” – indywidualne zabawy   f   podejmuje proste zabawy tematyczne (III 5)
                    i popołudniowa      w kącikach tematycznych         f   stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
                    I 5; II 8, 9; III 5, 6,   y  kolorowanie kredkami ołówkowymi kon-  6, 8, 9)
                                        turów przyjaciół Trampolinka
                    8, 9              y y  ćwiczenia poranne: Zestaw I  f   rozumie, że inne dzieci mają prawo do zabawy
                                                                          tymi samymi zabawkami  (II 8, 9)
                PRZYJACIELE TRAMPOLINKA  Zajęcia główne  y y y y  zabawa dydaktyczna „Mały i duży”   f   recytuje krótkie rymowanki ilustrowane gestem
                                                                           chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                        s
                                        pacer po przedszkolu
                                                                        f
                                                                          (I 5)
                                        zabawa kołowa ze śpiewem „Labado”
                                                                          i ruchem (IV 2, 5)
                                        ozmowa na temat przyjaciół Trampolinka
                                        r
                                                                           maluje farbami plakatowymi z użyciem pędzla
                                        nauka rymowanki Przyjaciele Trampolinka
                    IV 1, 2, 5, 8
                                                                        f
                                                                          (IV 1, 8)
                                        – wspólna recytacja połączona z animacją
                                                                           próbuje układać kompozycje z materiału przy-
                                        ruchową z wykorzystaniem sylwet zwierząt
                                                                        f
                                                                          rodniczego (IV 11)
                                        wiórki
                                                                          oddech (I 9)
                                        ozmowa na temat wykonanych prac
                                        r
                Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  y y y  malowanie farbą plakatową konturu wie-  f   wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłowy
                                        zabawa twórcza „Jesienna kompozycja” –
                    I 9; III 5, 6, 8, 9;
                                        rodnych materiałów przyrodniczych
                    IV 11               tworzenie dowolnych kompozycji z różno-
                                      y  zabawa „Dmuchane listeczki” – ćwiczenia
                                        oddechowe
                                      y  zabawa bieżna
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14