Page 9 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 9
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
WRZESIEŃ
tydzień 1: NASZE PRZEDSZKOLE
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y powitanie f używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
i popołudniowa y zabawy dowolne według indywidualnego f stara się aktywnie uczestniczyć w organizowa-
III 4, 5, 6, 8, 9 y y ozmowy okazjonalne z każdym dzieckiem f stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
nych zabawach i zajęciach (III 5, 8)
wyboru dzieci
r
TRAMPOLINEK ODWIEDZA PRZEDSZKOLE Zajęcia główne y y y y y y y ćwiczenia poranne: Zestaw I f korzysta zgodnie z przeznaczeniem ze sprzętów
podczas zabawy
6, 8, 9)
słucha krótkich opowiadań o treści bliskiej dzie-
zabawa kołowa z recytacją wyliczanki
f
ciom (III 8; IV 3)
zabawa „Gdzie się schował miś?”
terenowych w ogrodzie (I 5)
zabawa artykulacyjna
nie oddala się od N. z wyznaczonego terenu
zabawa konstrukcyjna „Zbuduj to, co ja”
f
zabawy (III 5)
zabawa rytmiczna „Klaszczemy z Tram-
buduje z piasku i zauważa jego właściwości,
f
polinkiem”
III 5, 6, 8, 9; IV 3
np. przesiewa przez sitko, przesypuje do wia-
zabawa integracyjna „Jestem ja, jesteś ty”
derek, grabi, nabiera łopatką (I 6; IV 19)
poznanie Trampolinka – opisywanie jego
wyglądu (KA, k. 1)
s
szkola
ozmowa kierowana na temat treści opo-
r
y y łuchanie opowiadania W drodze do przed-
Poniedziałek y y zabawa ruchowa „Zwierzęta”
wiadania
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I
Zajęcia w ogrodzie
s
zabawa w piaskownicy
I 5, 6; III 5; IV 19 y y pacer po ogrodzie przedszkolnym
y zabawa ruchowa bieżna „Złap uciekający
liść”
Aktywność poranna y „Nasze zabawy” – indywidualne zabawy f podejmuje proste zabawy tematyczne (III 5)
i popołudniowa w kącikach tematycznych f stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
I 5; II 8, 9; III 5, 6, y kolorowanie kredkami ołówkowymi kon- 6, 8, 9)
turów przyjaciół Trampolinka
8, 9 y y ćwiczenia poranne: Zestaw I f rozumie, że inne dzieci mają prawo do zabawy
tymi samymi zabawkami (II 8, 9)
PRZYJACIELE TRAMPOLINKA Zajęcia główne y y y y zabawa dydaktyczna „Mały i duży” f recytuje krótkie rymowanki ilustrowane gestem
chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
s
pacer po przedszkolu
f
(I 5)
zabawa kołowa ze śpiewem „Labado”
i ruchem (IV 2, 5)
ozmowa na temat przyjaciół Trampolinka
r
maluje farbami plakatowymi z użyciem pędzla
nauka rymowanki Przyjaciele Trampolinka
IV 1, 2, 5, 8
f
(IV 1, 8)
– wspólna recytacja połączona z animacją
próbuje układać kompozycje z materiału przy-
ruchową z wykorzystaniem sylwet zwierząt
f
rodniczego (IV 11)
wiórki
oddech (I 9)
ozmowa na temat wykonanych prac
r
Wtorek Zajęcia w ogrodzie y y y malowanie farbą plakatową konturu wie- f wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłowy
zabawa twórcza „Jesienna kompozycja” –
I 9; III 5, 6, 8, 9;
rodnych materiałów przyrodniczych
IV 11 tworzenie dowolnych kompozycji z różno-
y zabawa „Dmuchane listeczki” – ćwiczenia
oddechowe
y zabawa bieżna