Page 11 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 11
TYDZIEŃ 2 • Wszyscy razem • 9
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Zajęcia główne y opisywanie wyglądu Trampolinka f zna bezpieczny i higieniczny sposób korzystania
I 1; III 1, 3, 8; IV 1, 8 y wyjmowanie szablonu postaci Trampolinka z pędzli i farb, wkłada fartuszek do malowania
KOLOROWY TRAMPOLINEK Zajęcia w ogrodzie y y ysowanie na piasku patykiem lub ogon- f próbuje ułożyć prostą kompozycję z materiału
(I 1)
z wytłoczonej kartki i ozdabianie jego bluz-
ki (KA, k. 1)
(III 1, IV 8)
y wymyślanie przygód Trampolinka f dostrzega efekty swojej pracy – malowania
odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (III 3)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I
Piątek y f wypowiada się na bliskie mu tematy (IV 2)
f
r
I 5; III 5; IV 11
kiem liścia
przyrodniczego (IV 11)
układanie kompozycji z patyków
zabawy na sprzęcie ogrodowym
y
terenowych w ogrodzie (I 5)
s
koki, podskoki obunóż, na jednej nodze
y
nie oddala się od N. z wyznaczonego terenu
f
na piasku, na trawie f korzysta zgodnie z przeznaczeniem ze sprzętów
zabawy (III 5)
tydzień 2: WSZYSCY RAZEM
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Jak masz na imię?” f podaje swoje imię (III 3)
i popołudniowa y zabawa „Pary” – nauka ustawiania się f stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
I 5; III 4, 5, 6, 8, 9; w parach 6, 8, 9)
IV 1 y ćwiczenia poranne: Zestaw II f rozumie i wykonuje proste polecenia: przychodzi
y zabawa z piłką na wezwanie N., ustawia się w pary (I 5; III 8)
y y zabawa „Ogon wiewiórki” f zwracając się do innych, używa zwrotów grzecz-
MAGICZNE SŁOWA Zajęcia główne y y zabawa słowna „Zagadki Trampolinka” f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
Zabawa ruchowa „Idzie jeż”
nościowych: proszę, dziękuję, przepraszam
(III 4)
(KA, k. 1)
I 5; III 4, 8; IV 1, 2, 3
i rytmicznych (I 5; IV 1)
r
ozmowa na temat sytuacji, w których
podczas zabaw ruchowych reaguje na sygnał
f
należy używać magicznych słów: proszę,
słowny (I 5)
przepraszam, dziękuję
Poniedziałek y y y nauka krótkiej rymowanki Słowa, które f słucha krótkich, inscenizowanych przez N.,
opowiadań, ilustrowanych pacynką (III 8; IV 3)
mają moc
odpowiada na proste pytania dotyczące
f
zabawa ruchowa „Przepraszam, dziękuję”
wysłuchanego utworu (IV 2)
ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw II
nie oddala się od N. podczas spaceru (III 5)
s
Zajęcia w ogrodzie y pacer wokół przedszkola f buduje z piasku i zauważa jego właściwości
f
I 6; III 5; IV 19 y rozmowa na temat wyglądu przedszkola (I 6; IV 19)
i urządzeń znajdujących się na jego terenie
y zabawa w piaskownicy – rysowanie palcem
na piasku
y zabawa „Napełnij butelkę” wymienia nazwy poszczególnych części ciała
MALOWANE KORALE y y zabawa „Kto to mówi?” f uczestniczy w zabawach i zajęciach organizo-
(III 1; IV 2)
zabawa w pokazywanie „Lampa – nos”
i popołudniowa
Aktywność poranna y y y zabawa plastyczna „Dorysuj” f podejmuje proste zabawy inscenizacyjne
ćwiczenia poranne: Zestaw II
I 5; III 1, 5, 6, 8; IV
f
Wtorek 1, 2 y zabawa w teatr z wykorzystaniem kukiełki (IV 1, 2)
wanych przez N. (III 5, 6, 8)
zabawa orientacyjno-porządkowa „Figurki”
chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
f
(I 5)