Page 11 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 11

TYDZIEŃ 2  •  Wszyscy razem  •  9



             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  opisywanie wyglądu Trampolinka  f   zna bezpieczny i higieniczny sposób korzystania
                    I 1; III 1, 3, 8; IV 1, 8  y  wyjmowanie szablonu postaci Trampolinka   z pędzli i farb, wkłada fartuszek do malowania
                 KOLOROWY TRAMPOLINEK  Zajęcia w ogrodzie  y y  ysowanie na piasku patykiem lub ogon-  f   próbuje ułożyć prostą kompozycję z materiału
                                                                          (I 1)
                                        z wytłoczonej kartki i ozdabianie jego bluz-
                                        ki (KA, k. 1)
                                                                          (III 1, IV 8)
                                      y  wymyślanie przygód Trampolinka  f   dostrzega efekty swojej pracy – malowania
                                                                           odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (III 3)
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I
               Piątek                 y                                 f   wypowiada się na bliskie mu tematy (IV 2)
                                                                        f
                                        r
                    I 5; III 5; IV 11
                                        kiem liścia
                                                                          przyrodniczego (IV 11)
                                        układanie kompozycji z patyków
                                        zabawy na sprzęcie ogrodowym
                                      y
                                                                          terenowych w ogrodzie (I 5)
                                        s
                                        koki, podskoki obunóż, na jednej nodze
                                      y
                                                                           nie oddala się od N. z wyznaczonego terenu
                                                                        f
                                        na piasku, na trawie            f   korzysta zgodnie z przeznaczeniem ze sprzętów
                                                                          zabawy (III 5)
            tydzień 2: WSZYSCY RAZEM


             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                    Aktywność poranna   y  zabawa „Jak masz na imię?”   f   podaje swoje imię (III 3)
                    i popołudniowa    y  zabawa „Pary” – nauka ustawiania się   f   stara się zgodnie bawić z innymi dziećmi (III 5,
                    I 5; III 4, 5, 6, 8, 9;   w parach                    6, 8, 9)
                    IV 1              y  ćwiczenia poranne: Zestaw II   f   rozumie i wykonuje proste polecenia: przychodzi
                                      y  zabawa z piłką                   na wezwanie N., ustawia się w pary (I 5; III 8)
                                      y y  zabawa „Ogon wiewiórki”      f   zwracając się do innych, używa zwrotów grzecz-
                MAGICZNE SŁOWA  Zajęcia główne  y y  zabawa słowna „Zagadki Trampolinka”   f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                        Zabawa ruchowa „Idzie jeż”
                                                                          nościowych: proszę, dziękuję, przepraszam
                                                                          (III 4)
                                        (KA, k. 1)
                    I 5; III 4, 8; IV 1, 2, 3
                                                                          i rytmicznych (I 5; IV 1)
                                        r
                                        ozmowa na temat sytuacji, w których
                                                                           podczas zabaw ruchowych reaguje na sygnał
                                                                        f
                                        należy używać magicznych słów: proszę,
                                                                          słowny (I 5)
                                        przepraszam, dziękuję
                Poniedziałek          y y y  nauka krótkiej rymowanki Słowa, które   f   słucha krótkich, inscenizowanych przez N.,
                                                                          opowiadań, ilustrowanych pacynką (III 8; IV 3)
                                        mają moc
                                                                           odpowiada na proste pytania dotyczące
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Przepraszam, dziękuję”
                                                                          wysłuchanego utworu (IV 2)
                                        ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw II
                                                                           nie oddala się od N. podczas spaceru (III 5)
                                        s
                    Zajęcia w ogrodzie  y  pacer wokół przedszkola      f   buduje z piasku i zauważa jego właściwości
                                                                        f
                    I 6; III 5; IV 19  y  rozmowa na temat wyglądu przedszkola   (I 6; IV 19)
                                        i urządzeń znajdujących się na jego terenie
                                      y  zabawa w piaskownicy –  rysowanie palcem
                                        na piasku
                                      y  zabawa „Napełnij butelkę”         wymienia nazwy poszczególnych części ciała
                 MALOWANE KORALE      y y  zabawa „Kto to mówi?”        f   uczestniczy w zabawach i zajęciach organizo-
                                                                          (III 1; IV 2)
                                        zabawa w pokazywanie „Lampa – nos”
                    i popołudniowa
                    Aktywność poranna   y y y  zabawa plastyczna „Dorysuj”  f   podejmuje proste zabawy inscenizacyjne
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw II
                    I 5; III 1, 5, 6, 8; IV
                                                                        f
               Wtorek   1, 2          y  zabawa w teatr                   z wykorzystaniem kukiełki (IV 1, 2)
                                                                          wanych przez N. (III 5, 6, 8)
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa „Figurki”
                                                                           chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                                                                        f
                                                                          (I 5)
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16