Page 13 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 13
TYDZIEŃ 3 • Jestem przedszkolakiem • 11
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa plastyczna „Narysuj coś” f chętnie uczestniczy w twórczych działaniach
i popołudniowa y zabawa skoczna „Przeskocz listek” plastycznych (IV 8)
I 5; III 1, 4, 8, 9; IV y ćwiczenia poranne: Zestaw II f chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
2, 5, 8 y wysłuchanie i nauka wierszyka Trzy słowa (I 5)
– rozmowa o codziennym używaniu f używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
LUBIMY MALOWAĆ Zajęcia główne y y zabawa dydaktyczna „Jak mam ubrać lalę?” f próbuje kontrolować posługiwanie się głosem
magicznych słów
próbuje zapamiętać i recytować krótkie
f
wierszyki (IV 5)
– doskonalenie mowy i logicznego myślenia
(IV 2)
zabawa graficzna „Dokończ obrazek”
stara się uczestniczyć w rozmowach
f
zabawa plastyczna – malowanie dowolnego
y
prowadzonych przez N. (III 8, 9; IV 2)
I 5; IV 1, 2, 8
obrazka grubymi pędzlami na dużych
arkuszach papieru f nazywa wybrane części garderoby (IV 2)
nazywa i wskazuje części ciała (III 1; IV 2)
Piątek y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw II f maluje farbami plakatowymi z użyciem pędzli
f
r
Zajęcia w ogrodzie y ysowanie kredą na chodniku liści i drzew (IV 1, 8)
III 5, 6, 8, 9; IV 11 występujących w ogrodzie f próbuje nazywać wykonaną pracę i opowiada
y zabawa ruchowo-naśladowcza o niej (IV 2)
y zbieranie liści na jesienne bukiety f potrafi ułożyć kompozycję z materiału
przyrodniczego (IV 11)
tydzień 3: JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej Sposoby realizacji do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa paluszkowa do rymowanki f stara się ustawić zgodnie z poleceniem – umie
i popołudniowa y y zabawa w kole ze śpiewem – doskonalenie f wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłowy
utworzyć koło, podając innym dzieciom ręce
(III 5; IV 12)
koordynacji słuchowo-ruchowej
I 9; III 5; IV 1, 11, 12
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA y y y zabawa oddechowa f próbuje naśladować ruchem sposób poruszania
ćwiczenia poranne: Zestaw III
oddech (I 9)
zabawa „Zgadnij, jakie to zwierzę”
zabawy konstrukcyjne – układanie budowli
się zwierząt (IV 1)
próbuje budować z klocków proste konstrukcje
z klocków
f
(IV 11)
Zajęcia główne
r
II 9; III 1, 2, 8, 9; IV 2
konkursy zręcznościowe
prowadzonych przez N. (III 8, 9; IV 2)
zabawy taneczne w kole przy muzyce
y y y y ozmowa na temat Dnia Przedszkolaka f stara się uczestniczyć w rozmowach
potrafi wspólnie z rówieśnikami obdarowywać
f
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y y ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III f odczuwa radość z bycia przedszkolakiem
zabawa oddechowa
się radością (II 9; III 2)
(III 1, 2)
r
ysowanie patykiem koła na wygładzonej
III 5, 8, 9
ziemi i kredą na płytkach chodnikowych
sytuacjach (IV 15)
y zabawa „Gdzie schował się miś?” f używa liczebników głównych w naturalnych
y y zabawa ucząca reakcji na sygnał wzrokowy f próbuje rozpoznawać za pomocą zmysłu dotyku
zabawa integracyjno-ruchowa „Piłka
Aktywność poranna
MOJE EMOCJE i popołudniowa y zabawa dydaktyczna „Niespodzianka f rozpoznaje i próbuje nazywać własne uczucia:
w kole”
przedmioty codziennego użytku i nazywa je
(IV 13)
I 5; IV 7, 13
w worku”
radość, smutek, złość (II 2)
zabawa z pokazywaniem części ciała
y y ćwiczenia poranne: Zestaw III f stara się w zrozumiały sposób mówić o swoich
Wtorek y y zabawa ruchowa „Po śladach” f potrafi zilustrować mimiką różne stany
potrzebach i odczuciach (III 9)
zabawa ruchowo-graficzna
emocjonalne (II 4, IV 1)