Page 13 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 13

TYDZIEŃ 3  •  Jestem przedszkolakiem  •  11



             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa plastyczna „Narysuj coś”   f   chętnie uczestniczy w twórczych działaniach
                    i popołudniowa    y  zabawa skoczna „Przeskocz listek”  plastycznych (IV 8)
                    I 5; III 1, 4, 8, 9; IV   y  ćwiczenia poranne: Zestaw II  f   chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych
                    2, 5, 8           y  wysłuchanie i nauka wierszyka Trzy słowa   (I 5)
                                        – rozmowa o  codziennym używaniu   f   używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
                LUBIMY MALOWAĆ  Zajęcia główne  y y  zabawa dydaktyczna „Jak mam ubrać lalę?”   f   próbuje kontrolować posługiwanie się głosem
                                        magicznych słów
                                                                           próbuje zapamiętać i  recytować krótkie
                                                                        f
                                                                          wierszyki (IV 5)
                                        – doskonalenie mowy i logicznego myślenia
                                                                          (IV 2)
                                        zabawa graficzna „Dokończ obrazek”
                                                                           stara się uczestniczyć w  rozmowach
                                                                        f
                                        zabawa plastyczna – malowanie dowolnego
                                      y
                                                                          prowadzonych przez N. (III 8, 9; IV 2)
                    I 5; IV 1, 2, 8
                                        obrazka grubymi pędzlami na dużych
                                        arkuszach papieru               f   nazywa wybrane części garderoby (IV 2)
                                                                           nazywa i wskazuje części ciała (III 1; IV 2)
                Piątek                y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw II  f   maluje farbami plakatowymi z użyciem pędzli
                                                                        f
                                        r
                    Zajęcia w ogrodzie  y  ysowanie kredą na chodniku liści i drzew   (IV 1, 8)
                    III 5, 6, 8, 9; IV 11  występujących w ogrodzie     f   próbuje nazywać wykonaną pracę i opowiada
                                      y  zabawa ruchowo-naśladowcza       o niej (IV 2)
                                      y  zbieranie liści na jesienne bukiety  f   potrafi ułożyć kompozycję z  materiału
                                                                          przyrodniczego (IV 11)
            tydzień 3: JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM



             Dzień /                                                           Przewidywane osiągnięcia
             Temat  Obszary z podstawy                                        dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej             Sposoby realizacji              do podstawy programowej

                    Aktywność poranna   y  zabawa paluszkowa do rymowanki   f   stara się ustawić zgodnie z poleceniem – umie
                    i popołudniowa    y y  zabawa w kole ze śpiewem – doskonalenie   f   wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłowy
                                                                          utworzyć koło, podając innym dzieciom ręce
                                                                          (III 5; IV 12)
                                        koordynacji słuchowo-ruchowej
                    I 9; III 5; IV 1, 11, 12
                DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA   y y y  zabawa oddechowa           f   próbuje naśladować ruchem sposób poruszania
                                        ćwiczenia poranne: Zestaw III
                                                                          oddech (I 9)
                                        zabawa „Zgadnij, jakie to zwierzę”
                                        zabawy konstrukcyjne – układanie budowli
                                                                          się zwierząt (IV 1)
                                                                           próbuje budować z klocków proste konstrukcje
                                        z klocków
                                                                        f
                                                                          (IV 11)
                    Zajęcia główne
                                        r
                    II 9; III 1, 2, 8, 9; IV 2
                                        konkursy zręcznościowe
                                                                          prowadzonych przez N. (III 8, 9; IV 2)
                                        zabawy taneczne w kole przy muzyce
                                      y y y y  ozmowa na temat Dnia Przedszkolaka  f   stara się uczestniczyć w  rozmowach
                                                                           potrafi wspólnie z rówieśnikami obdarowywać
                                                                        f
                Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie   y y  ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III  f   odczuwa radość z bycia przedszkolakiem
                                        zabawa oddechowa
                                                                          się radością  (II 9; III 2)
                                                                          (III 1, 2)
                                        r
                                        ysowanie patykiem koła na wygładzonej
                    III 5, 8, 9
                                        ziemi i kredą na płytkach chodnikowych
                                                                          sytuacjach (IV 15)
                                      y  zabawa „Gdzie schował się miś?”  f   używa liczebników głównych w naturalnych
                                      y y  zabawa ucząca reakcji na sygnał wzrokowy  f   próbuje rozpoznawać za pomocą zmysłu dotyku
                                        zabawa integracyjno-ruchowa „Piłka
                    Aktywność poranna
                MOJE EMOCJE  i popołudniowa  y  zabawa dydaktyczna „Niespodzianka   f   rozpoznaje i próbuje nazywać własne uczucia:
                                        w kole”
                                                                          przedmioty codziennego użytku i nazywa je
                                                                          (IV 13)
                    I 5; IV 7, 13
                                        w worku”
                                                                          radość, smutek, złość (II 2)
                                        zabawa z pokazywaniem części ciała
                                      y y  ćwiczenia poranne: Zestaw III  f   stara się w zrozumiały sposób mówić o swoich
                Wtorek                y y  zabawa ruchowa „Po śladach”  f   potrafi zilustrować mimiką różne stany
                                                                          potrzebach i odczuciach (III 9)
                                        zabawa ruchowo-graficzna
                                                                          emocjonalne (II 4, IV 1)
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18