Page 18 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 18

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

          WRZESIEŃ










          TYDZIEŃ 1    Nasze przedszkole




                                t
          Poniedziałek   emat: Trampolinek odwiedza przedszkole.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Powitanie. Zabawy dowolne według indywidualnego wyboru dzieci. Rozmowy
          okazjonalne z każdym dzieckiem podczas zabawy. Zabawa kołowa z recytacją wyliczanki – wzajemne poznawanie się i inte-
          gracja dzieci w grupie przedszkolnej*. Ćwiczenia poranne: Zestaw I. Zabawa „Gdzie się schował miś?”. Zabawa artykulacyj-
          na. Zabawa konstrukcyjna „Zbuduj to, co ja” – kształcenie pamięci wzrokowej.
            obszary z podstawy programowej: III 4, 5, 6, 8, 9

          Zajęcia główne: Aktywności: językowa, społeczna, ruchowa – Trampolinek odwiedza przedszkole. Zabawa rytmiczna
          „Klaszczemy z Trampolinkiem”. Zabawa integracyjna „Jestem ja, jesteś ty”. Poznanie Trampolinka – opisywanie jego posta-
          ci. Słuchanie opowiadania W drodze do przedszkola. Rozmowa kierowana na temat treści opowiadania. Zabawa ruchowa
          „Zwierzęta”. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I.
            obszary z podstawy programowej: III 5, 6, 8, 9; IV 3

          Zajęcia w ogrodzie: Spacer po ogrodzie przedszkolnym, poznawanie ogrodu, sprzętów do zabawy. Zwrócenie uwagi na
          zasady bezpiecznego zachowania się w ogrodzie. Poznawanie zasad zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawa w piaskow-
          nicy. Poznanie możliwości zabaw w piasku mokrym i suchym. Zabawa ruchowa bieżna „Złap uciekający liść”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 6; III 5; IV 19


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Powitanie. N. wita się z każdym dzieckiem, podaje rękę, spontanicznie rozmawia z każdym przedszkolakiem. Przypina
            dzieciom identyfikatory z imionami.
             x Zabawy dowolne według indywidualnego wyboru dzieci. Rozmowy okazjonalne z każdym dzieckiem podczas zabawy.
             x Zabawa kołowa z recytacją wyliczanki przez N.: Pociąg odjeżdża hen w daleki świat, ale dzieci ładnie tańczą i… (N. wymie-
            nia imiona dzieci) dziś zobaczą… (imię dziecka) pokaż się. Dzieci ustawiają się w kole, trzymają się za ręce. N. recytu-
            je wyliczankę. Chodzi z dziećmi po kole i wymienia kolejno imiona wszystkich przedszkolaków. Wymienione dziecko
            wchodzi do środka koła i kłania się pozostałym. Wzajemne poznawanie się i integracja dzieci w grupie przedszkolnej.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa „Gdzie się schował miś?”. Dzieci siedzą na dywanie. N. pokazuje im maskotkę misia. Następnie prosi dzieci
            o zamknięcie oczu i chowa misia w sali. Dzieci otwierają oczy, a potem próbują odgadnąć, gdzie schowała się zabawka.
             x Zabawa artykulacyjna. Dzieci naśladują odgłosy różnych ptaków, np.: ku, ku; kle, kle; ko, ko. Utrwalanie prawidłowego
            sposobu oddychania i wymowy głosek.
             x Zabawa konstrukcyjna „Zbuduj to, co ja”. N. stawia prostą budowlę z klocków. Dzieci przyglądają się jej, a następnie
            próbują ją odtworzyć. Kształcenie pamięci wzrokowej.






          * Propozycja zapisu w dzienniku – tekst wyróżniony szarym tłem.
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23