Page 23 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 23
TYDZIEŃ 1 • Nasze przedszkole • 21
Przebieg zajęć:
1. N. przywołuje do siebie dzieci, śpiewając kilkakrotnie na melodię piosenki Wlazł kotek na płotek następujące słowa:
Zapraszam, zapraszam wszystkich was.
Na nutki, na dźwięki nadszedł czas.
2. N. pokazuje Trampolinka i przypomina dzieciom, że mieszka on w sali przedszkolnej, w której się codziennie spotykają.
Następnie oznajmia dzieciom, że Trampolinek zaprasza je do wysłuchania piosenki o nim.
3. Słuchanie piosenki Z Trampolinkiem do przedszkola (CD). N. sam decyduje, ile razy dzieci słuchają piosenki. Zada-
je pytania: Kto waszym zdaniem śpiewa tę piosenkę? Komu ją śpiewa? O czym ona opowiada? Czy to wszystko prawda?
Czy zgadzacie się z jej słowami? Czy ta melodia jest wesoła, czy smutna?
Gdy dzieci odpowiedzą, że jest wesoła, N. proponuje jeszcze to sprawdzić. Dzieci mogą na przykład w jej rytm zacząć ska-
kać lub tańczyć. N. sam proponuje kilka sposobów poruszania się, a dzieci go naśladują.
Z Trampolinkiem do przedszkola
Słowa: Urszula Piotrowska • Muzyka: Magdalena Melnicka-Sypko
C G C G
-
1. Ma - mo, ta - to, aw przed szko - lu jest we - so - y Tram - po - li - nek.
C G F G C
-
I dla - te go tam przy cho - dzi du - o ch opców i dziew - czy - nek.
-
-
Ref. F C G 7 C
Z Tram - po - lin - kiem tu i tam, ty go znasz i ja go znam.
F C G 7 C
Z Tram - po - lin - kiem tu i tam, tu i tam.
1 . Mamo, tato, a w przedszkolu 2 . Nasz wesoły Trampolinek
jest wesoły Trampolinek . z dziećmi bawi się od rana .
I dlatego tam przychodzi Podskakuje, tańczy, śpiewa,
dużo chłopców i dziewczynek . buzia zawsze roześmiana .
Ref . Z Trampolinkiem tu i tam, Ref . Z Trampolinkiem…
ty go znasz i ja go znam .
Z Trampolinkiem tu i tam,
tu i tam .
Z Trampolinkiem tu i tam,
ty go znasz i ja go znam .
Z Trampolinkiem tu i tam,
tu i tam .
4. Nauka piosenki z ruchem. N. może rozpocząć od nauki refrenu. Wszystkie dzieci wstają i patrząc na N., który trzyma
Trampolinka (KA, k. 1), naśladują jego ruchy.
Z Trampolinkiem tu i tam, (dzieci pokazują palcem miejsce, gdzie stoją i np . drzwi sali lub ścianę, za którą znajdują się
inne pomieszczenia)
ty go znasz (wskazują dłonią kolegę)
i ja go znam (wskazują dłonią siebie) itd.
Refren można powtórzyć 2–3 razy.