Page 23 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 23

TYDZIEŃ 1  •  Nasze przedszkole  •  21



            Przebieg zajęć:
            1.  N. przywołuje do siebie dzieci, śpiewając kilkakrotnie na melodię piosenki Wlazł kotek na płotek następujące słowa:


              Zapraszam, zapraszam wszystkich was.
              Na nutki, na dźwięki nadszedł czas.

            2.  N. pokazuje Trampolinka i przypomina dzieciom, że mieszka on w sali przedszkolnej, w której się codziennie spotykają.
              Następnie oznajmia dzieciom, że Trampolinek zaprasza je do wysłuchania piosenki o nim.
            3.  Słuchanie piosenki Z Trampolinkiem do przedszkola (CD). N. sam decyduje, ile razy dzieci słuchają piosenki. Zada-
              je pytania: Kto waszym zdaniem śpiewa tę piosenkę? Komu ją śpiewa? O czym ona opowiada? Czy to wszystko prawda?
              Czy zgadzacie się z jej słowami? Czy ta melodia jest wesoła, czy smutna?

            Gdy dzieci odpowiedzą, że jest wesoła, N. proponuje jeszcze to sprawdzić. Dzieci mogą na przykład w jej rytm zacząć ska-
            kać lub tańczyć. N. sam proponuje kilka sposobów poruszania się, a dzieci go naśladują.



                  Z Trampolinkiem do przedszkola

              Słowa: Urszula Piotrowska  •  Muzyka: Magdalena Melnicka-Sypko
                     C                          G                   C                   G



                                              -
                   1. Ma -  mo,  ta -  to,  aw przed szko -  lu  jest we -  so -  y  Tram -  po  -  li -  nek.
                   C                        G                     F         G          C


                                                                     -
                   I   dla -  te go tam przy cho -  dzi   du -  o ch opców  i   dziew -  czy -  nek.
                               -
                                          -
                  Ref. F                   C                     G 7                    C
                   Z Tram -  po -  lin -  kiem  tu  i  tam,      ty   go  znasz    i    ja  go znam.
                   F                         C                      G 7                   C



                 Z Tram  -  po -  lin -  kiem  tu  i   tam,         tu         i          tam.


              1 .   Mamo, tato, a w przedszkolu               2 .   Nasz wesoły Trampolinek
                jest wesoły Trampolinek .                       z dziećmi bawi się od rana .
                I dlatego tam przychodzi                        Podskakuje, tańczy, śpiewa,
                dużo chłopców i dziewczynek .                   buzia zawsze roześmiana .
                       Ref .   Z Trampolinkiem tu i tam,              Ref .   Z Trampolinkiem…
                           ty go znasz i ja go znam .
                           Z Trampolinkiem tu i tam,
                           tu i tam .
                           Z Trampolinkiem tu i tam,
                           ty go znasz i ja go znam .
                           Z Trampolinkiem tu i tam,
                           tu i tam .


            4.  Nauka piosenki z ruchem. N. może rozpocząć od nauki refrenu. Wszystkie dzieci wstają i patrząc na N., który trzyma
              Trampolinka (KA, k. 1), naśladują jego ruchy.
              Z Trampolinkiem tu i tam,  (dzieci pokazują palcem miejsce, gdzie stoją i np . drzwi sali lub ścianę, za którą znajdują się
                                   inne pomieszczenia)
              ty go znasz (wskazują dłonią kolegę)
              i ja go znam (wskazują dłonią siebie) itd.
            Refren można powtórzyć 2–3 razy.
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28