Page 25 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 25
TYDZIEŃ 1 • Nasze przedszkole • 23
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Piłka i imię”. Dzieci siedzą w kole. N. toczy piłkę kolejno do każdego z nich. Dziecko, które otrzymało piłkę,
mówi swoje imię i toczy piłkę z powrotem do N. Zabawę kończymy, gdy wszyscy powiedzą swoje imiona. Integracja
wszystkich dzieci w grupie, zapamiętywanie imion.
x Zabawa „Co kto lubi”. N. wydaje polecenia, a dzieci, których one dotyczą, wykonują je, np.: Skaczą wszyscy chłopcy.
Machają rękami wszyscy chłopcy. Dzieci w spodniach robią wesołą minę. Dziewczynki w spódniczkach klaszczą w dłonie.
Rozwijanie sfery ruchowej.
x Ćwiczenie oddechowe. Dzieci dmuchają na piórka wyrzucone do góry przez N. Ćwiczenie prawidłowego wdechu
i wydechu.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: ruchowa, plastyczna, społeczna.
Temat: Mam swój znaczek w szatni i w łazience.
Cele:
oznanie i utrwalenie znajomości własnych znaczków, odnajdywanie ich w szatni i w łazience
p
r
ozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
doskonalenie sprawności manualnych.
Pomoce: znaczki rozpoznawcze dla każdego dziecka, konturowe rysunki każdego znaczka, bębenek, KP1.
Przebieg zajęć:
1. Zabawa ruchowa z gestami i mimiką. Dzieci pokazują ruchy do tekstu mówionego przez N.
Gdy widzimy Trampolinka,
rozwesela się nam minka. (dzieci robią wesołe miny)
Każdy go tu dobrze zna,
skacze z nami hop sa, sa. (dzieci podskakują)
Z Trampolinkiem jest wesoło,
tańczmy razem tu wokoło. (dzieci obracają się wokół własnej osi)
To radosny jest kolega,
który dzisiaj nam zaśpiewa. (dzieci klaszczą w dłonie)
2. N. prezentuje znaczki rozpoznawcze każdego dziecka. Dzieci zapamiętują je, nazywają obrazki na swoich znaczkach.
3. Zabawa ruchowa „Znajdź swój znaczek”. N. rozkłada znaczki rozpoznawcze w różnych miejscach sali. Dzieci biegają
w rytm grany przez N. na bębenku. Na przerwę w muzyce szukają swojego znaczka. Następnie N. zmienia położenie
znaczków w sali i dzieci szukają ich po raz kolejny.
4. Kolorowanie kredkami konturu znaczka. Każde dziecko koloruje swój znaczek.
5. Wyjście do szatni, a następnie do łazienki w celu odszukania swojego znaczka przez każde dziecko. Utrwalenie jego
wyglądu.
6. Wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 1. Dzieci nazywają przedmioty, mówią, do czego i kiedy ich używają. Łączą odpowied-
nie przedmioty. Rozmowy z N. w trakcie i po wykonaniu ćwiczenia.
Uwaga: na wewnętrznej części okładki znajduje się konturowa ilustracja do systematycznego uzupełniania – N. może
wracać do tej strony przez cały czas korzystania dzieci z pierwszej części kart pracy. N. może wykorzystać ją w dowol-
ny sposób i w dowolnym czasie podczas zajęć z dziećmi. Dzieci mogą np.: co miesiąc wyszukiwać identyczne rysunki
(listki, choinki, kotki, piłki) i kolorować je, przeliczać obrazki, łączyć w pary, zaznaczać zbiory.
III Zajęcia w ogrodzie
x Rysowanie kolorową kredą na chodniku. Dzieci tworzą rysunki według własnego pomysłu. Nazywają je, rozmawiają
z N. na ich temat. Rozwijanie wyobraźni plastycznej.
x Zabawa z piłką. Dzieci stoją w kole. N. rzuca do każdego piłkę, mówiąc jednocześnie imię danego dziecka. Zadaniem
dzieci jest odpowiednio szybko zareagować i złapać piłkę. Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej i zręczności.
x Sprawne ustawianie się na sygnał w pociąg – doskonalenie prawidłowej reakcji na sygnał słuchowy i orientacji przestrzennej.