Page 27 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 27
TYDZIEŃ 2 • Wszyscy razem • 25
III Zajęcia w ogrodzie
x Rysowanie na piasku patykiem lub ogonkiem od liścia, układanie kompozycji z patyków. Dzieci opowiadają o swoich
pomysłach. Rozwijanie kreatywności.
x Zabawy na sprzęcie ogrodowym. Dzieci wspinają się na drabinki, przechodzą pod przeszkodami, zjeżdżają na zjeżdżalni,
kołyszą się na chybotkach i karuzelach. N. zwraca uwagę na bezpieczeństwo zabaw. Rozwijanie motoryki dużej, spraw-
ności motorycznej.
x Skoki, podskoki obunóż, na jednej nodze na piasku, na trawie. Dzieci starają się jak najdłużej utrzymać równowagę.
Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
TYDZIEŃ 2 Wszyscy razem
t
Poniedziałek emat: Magiczne słowa.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Jak masz na imię?” – utrwalanie znajomości imion, rozwijanie poczu-
cia własnej wartości. Zabawa „Pary” – nauka ustawiania się w parach. Ćwiczenia poranne: Zestaw II. Zabawa z piłką – roz-
wijanie umiejętności wyrażania wyobrażonego zachowania. Zabawa „Ogon wiewiórki” – rozwijanie ogólnej sprawności
ruchowej. Zabawa ruchowa „Idzie jeż”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 4, 5, 6, 8, 9; IV 1
Zajęcia główne: Aktywności: językowa, społeczna, ruchowa – magiczne słowa. Zabawa słowna „Zagadki Trampolinka”
– rozmowa na temat sytuacji, w których należy używać magicznych słów: proszę, przepraszam, dziękuję. Nauka krótkiej
rymowanki Słowa, które mają moc. Zabawa ruchowa „Przepraszam, dziękuję” – utrwalanie zasad grzecznego zachowania
wobec innych. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw II.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 4, 8; IV 1, 2, 3
Zajęcia w ogrodzie: Spacer wokół przedszkola. Rozmowa na temat wyglądu przedszkola i urządzeń znajdujących się na jego
terenie. Zabawa w piaskownicy. Rysowanie palcem na piasku – wypowiedzi na temat pracy. Zabawa „Napełnij butelkę” –
rozwijanie małej motoryki.
obszary z podstawy programowej: I 6; III 5; IV 19
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa „Jak masz na imię?”. Dzieci siedzą w kole. N. rzuca losowo piłkę (woreczek) do każdego z nich. Zadaniem dziec-
ka jest powiedzieć swoje imię i odrzucić piłkę z powrotem do N. Utrwalanie znajomości imion, rozwijanie poczucia wła-
snej wartości.
x Zabawa „Pary”. Dzieci rozbiegają się po sali. Na hasło N.: Pary! zatrzymują się, tworząc pary (np. chłopiec z dziewczynką).
Stojąc w miejscu, przedstawiają się sobie, mówią swoje imię. (Przed rozpoczęciem zabawy N. wyjaśnia dzieciom, co to
znaczy utworzyć z kimś parę).
x Ćwiczenia poranne: Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa z piłką (woreczkiem, balonem). Dzieci siadają w kole. Kolejno przekazują sobie piłkę z rąk do rąk. Zabawa
polega na tym, by w każdej rundzie piłka miała inne „właściwości”, np.: Podajemy sobie piłkę, jakby była bardzo gorąca
(lekka, lepka, mokra, kłująca, pachnąca itp.). Rozwijanie umiejętności wyrażania wyobrażonego zachowania.
x Zabawa „Ogon wiewiórki”. Dzieci wkładają sobie szarfy z tyłu za spodenki, aby wystawał ogonek. Na znak N. rozbiegają
się po sali. Na kolejny znak starają się zabrać innym dzieciom szarfy, ale w taki sposób, aby nie stracić własnej. Wygrywa
dziecko, które nie straci swojego ogonka i zdobędzie najwięcej szarf. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
x Zabawa „Idzie jeż” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).