Page 32 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 32
30 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Piłka”. Dzieci stoją w kole. Kolejno podają sobie piłkę, mówiąc swoje imię i dopowiadając coś, co im się z nim
kojarzy. Zabawę rozpoczyna N. Rozwijanie umiejętności dokonywania skojarzeń.
x Zabawa „Liczymy kasztany”. Dzieci szukają w ogrodzie kasztanów i żołędzi. Starają się policzyć, ile ich jest. Rozwijanie
umiejętności liczenia.
x Zabawa „Pary”. Dzieci biegają po ogrodzie. Na sygnał dźwiękowy ustawiają się w pary. Kilkakrotne powtórzenie zabawy.
Doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał dźwiękowy.
CZWARTEK emat: Zasady grzecznego przedszkolaka.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa plastyczna „Narysuj siebie i swojego kolegę” – doskonalenie sprawności
grafomotorycznych. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Znajdź parę”. Ćwiczenia poranne: Zestaw II. Zabawa „Jak mam
na imię?” – przypomnienie imion dzieci w grupie. Zabawa tematyczna „Idziemy z lalką i misiem na spacer” – rozwija-
nie umiejętności wyciągania wniosków. Zabawa dydaktyczna „Dobierz do pary” – doskonalenie umiejętności myślenia
przyczynowo-skutkowego.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5, 6, 8, 9; IV 1, 2, 7, 8, 12, 14
Zajęcia główne: Aktywności: językowa, społeczna, plastyczna, ruchowa – zasady grzecznego przedszkolaka. Zabawa
integracyjna „Łódź ratunkowa” z wykorzystaniem dużego arkusza papieru. Wspólne układanie zasad grzecznego przed-
szkolaka – obrazkowego regulaminu zachowania się w grupie. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – rozpoznawanie i opisywanie
zachowywania grzecznego i niegrzecznego.
obszary z podstawy programowej: III 4, 5, 6, 7, 8, 9; IV 2, 5
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa w piaskownicy „Zbuduj z nami babkę z piasku”. Zabawa „Trafiony” – rozwijanie celności
rzutu. Zabawa „Szukamy skarbów jesieni”.
obszary z podstawy programowej: I 6; III 5, 6, 8, 9; IV 18, 19
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa plastyczna „Narysuj siebie i swojego kolegę”. Każde dziecko rysuje kredkami siebie i swojego kolegę. Doskona-
lenie sprawności grafomotorycznych.
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Znajdź parę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Ćwiczenia poranne: Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Jak mam na imię?” – przypomnienie imion dzieci w grupie. Dzieci siedzą w kole. Jedno odwraca się do drugie-
go i pyta: Jak mam na imię? Dziecko odpowiada, następnie odwraca się do kolejnej osoby i zadaje to samo pytanie itd.
x Zabawa tematyczna „Idziemy z lalką i misiem na spacer”. Dzieci nazywają poszczególne części garderoby, w które ubie-
rają lalkę lub misia. Obserwują pogodę i starają się uzasadnić, dlaczego wybrały właśnie takie ubrania. Rozwijanie umie-
jętności wyciągania wniosków.
x Zabawa dydaktyczna „Dobierz do pary”. Łączenie w pary pasujących do siebie obrazków, np.: lalka – wózek, talerz –
– kubek, pies – kość. Doskonalenie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: językowa, społeczna, plastyczna, ruchowa.
Temat: Zasady grzecznego przedszkolaka.
Cele:
r
ozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
r
ozwijanie umiejętności społecznych – przestrzegania zasad życia przedszkolnego
wiczenie umiejętności zachowania równowagi na ograniczonej powierzchni.
ć