Page 32 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 32

30  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Piłka”. Dzieci stoją w kole. Kolejno podają sobie piłkę, mówiąc swoje imię i dopowiadając coś, co im się z nim
            kojarzy. Zabawę rozpoczyna N. Rozwijanie umiejętności dokonywania skojarzeń.
             x Zabawa „Liczymy kasztany”. Dzieci szukają w ogrodzie kasztanów i żołędzi. Starają się policzyć, ile ich jest. Rozwijanie
            umiejętności liczenia.
             x Zabawa „Pary”. Dzieci biegają po ogrodzie. Na sygnał dźwiękowy ustawiają się w pary. Kilkakrotne powtórzenie zabawy.
            Doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał dźwiękowy.


          CZWARTEK   emat: Zasady grzecznego przedszkolaka.
                              t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa plastyczna „Narysuj siebie i swojego kolegę” – doskonalenie sprawności
          grafomotorycznych. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Znajdź parę”. Ćwiczenia poranne: Zestaw II. Zabawa „Jak mam
          na imię?” – przypomnienie imion dzieci w grupie. Zabawa tematyczna „Idziemy z lalką i misiem na spacer” – rozwija-
          nie umiejętności wyciągania wniosków. Zabawa dydaktyczna „Dobierz do pary” – doskonalenie umiejętności myślenia
          przyczynowo-skutkowego.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 5, 6, 8, 9; IV 1, 2, 7, 8, 12, 14

          Zajęcia główne: Aktywności: językowa, społeczna, plastyczna, ruchowa – zasady grzecznego przedszkolaka. Zabawa
          integracyjna „Łódź ratunkowa” z wykorzystaniem dużego arkusza papieru. Wspólne układanie zasad grzecznego przed-
          szkolaka – obrazkowego regulaminu zachowania się w grupie. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – rozpoznawanie i opisywanie
          zachowywania grzecznego i niegrzecznego.
            obszary z podstawy programowej: III 4, 5, 6, 7, 8, 9; IV 2, 5

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa w piaskownicy „Zbuduj z nami babkę z piasku”. Zabawa „Trafiony” – rozwijanie celności
          rzutu. Zabawa „Szukamy skarbów jesieni”.
            obszary z podstawy programowej: I 6; III 5, 6, 8, 9; IV 18, 19


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa plastyczna „Narysuj siebie i swojego kolegę”. Każde dziecko rysuje kredkami siebie i swojego kolegę. Doskona-
            lenie sprawności grafomotorycznych.
             x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Znajdź parę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa „Jak mam na imię?” – przypomnienie imion dzieci w grupie. Dzieci siedzą w kole. Jedno odwraca się do drugie-
            go i pyta: Jak mam na imię? Dziecko odpowiada, następnie odwraca się do kolejnej osoby i zadaje to samo pytanie itd.
             x Zabawa tematyczna „Idziemy z lalką i misiem na spacer”. Dzieci nazywają poszczególne części garderoby, w które ubie-
            rają lalkę lub misia. Obserwują pogodę i starają się uzasadnić, dlaczego wybrały właśnie takie ubrania. Rozwijanie umie-
            jętności wyciągania wniosków.
             x Zabawa dydaktyczna „Dobierz do pary”. Łączenie w pary pasujących do siebie obrazków, np.: lalka – wózek, talerz –
            – kubek, pies – kość. Doskonalenie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego.


          II Zajęcia główne

          Rodzaj aktywności: językowa, społeczna, plastyczna, ruchowa.
          Temat: Zasady grzecznego przedszkolaka.
          Cele:
            r
            ozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
            r
            ozwijanie umiejętności społecznych – przestrzegania zasad życia przedszkolnego
            wiczenie umiejętności zachowania równowagi na ograniczonej powierzchni.
            ć
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37