Page 35 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 35

TYDZIEŃ 3  •  Jestem przedszkolakiem  •  33




            TYDZIEŃ 3    Jestem przedszkolakiem




                                    t
            PONIEDZIAŁEK   emat: Dzień Przedszkolaka.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa paluszkowa do rymowanki – rozwijanie umiejętności dostrzegania ryt-
            mu. Zabawa w kole ze śpiewem – doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw III. Zabawa
            oddechowa. Zabawa „Zgadnij, jakie to zwierzę” – rozwijanie umiejętności wyrażania wyobrażonego zachowania. Zabawy
            konstrukcyjne w kąciku klocków – układanie budowli z klocków.
              obszary z podstawy programowej: I 9; III 5; IV 1, 11, 12

            Zajęcia główne: Aktywności: muzyczna, emocjonalna, społeczna, ruchowa – Dzień Przedszkolaka. Rozmowa na te-
            mat Dnia Przedszkolaka. Konkursy zręcznościowe. Zabawy taneczne w kole przy muzyce – wdrażanie do wspólnych gier
            i zabaw. Zabawa oddechowa. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw III.
              obszary z podstawy programowej: II 9; III 1, 2, 8, 9; IV 2

            Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie patykiem koła na wygładzonej ziemi i kredą na płytkach chodnikowych. Zabawa „Gdzie
            schował się miś?” – ćwiczenie percepcji wzrokowej i umiejętności liczenia. Zabawa ucząca reakcji na sygnał wzrokowy.
              obszary z podstawy programowej: III 5, 8, 9



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa paluszkowa do rymowanki. Dzieci pokazują kolejno liczone palce: Trampolinek z dziećmi bawił się paluszkami.
              Bawiły się dzieci, bawiły paluszkami. Jak jeden nie może, to drugi mu pomoże. Jak drugi nie może, to trzeci mu pomoże.
              Jak trzeci nie może, to czwarty mu pomoże. Jak czwarty nie może, to rączka mu pomoże itd. Rozwijanie umiejętności do-
              strzegania rytmu.
              x Zabawa w kole ze śpiewem. Dzieci chodzą w kole, powtarzając słowa: Kółko graniaste czworokanciaste, kółko nam się
              połamało (dzieci pokazują, jak się łamie), cztery grosze kosztowało (pokazują cztery palce), a my wszyscy bęc! (przyku-
              cają). Doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa oddechowa. Każde dziecko dostaje mały wacik kosmetyczny. Na hasło N.: Start! lub Trzy – czte – ry! dzieci
              zaczynają dmuchać w górę na waciki. Ćwiczenie pogłębionego wdechu i wydechu.
              x Zabawa „Zgadnij, jakie to zwierzę”. Chętne dzieci naśladują sposób poruszania się różnych zwierząt (bez wydawania
              dźwięków). Pozostałe zgadują, jakie to zwierzęta. Rozwijanie umiejętności wyrażania wyobrażonego zachowania.
              x Zabawy konstrukcyjne w kąciku klocków – układanie budowli z klocków o różnej wielkości i w różnym kolorze.
              Swobodne rozmowy z N. na temat wykonanych konstrukcji. Rozwijanie pomysłowości.


            II Zajęcia główne

            Rodzaj aktywności: muzyczna, emocjonalna, społeczna, ruchowa.
            Temat: Dzień Przedszkolaka.
            Cele:
              miłe spędzenie czasu w przedszkolu, wzajemne obdarowywanie się radością
              w
              drażanie do wspólnych gier i zabaw
              p
              ogłębianie prawidłowego wdechu i wydechu
              ozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
              r
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40