Page 33 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 33

TYDZIEŃ 2  •  Wszyscy razem  •  31



                Pomoce: duże arkusze papieru, obrazki sytuacyjne ilustrujące zasady grzecznego przedszkolaka, KP1.

            Przebieg zajęć:
            1.  Zabawa „Łódź ratunkowa”. N. dzieli dzieci na 4–5-osobowe grupy. Każda z nich dostaje arkusz papieru, który będzie
              służył jako łódź. Dzieci wchodzą na arkusz. Starają się na nim wszystkie zmieścić i stać jak najdłużej. Wygrywa grupa,
              która najdłużej będzie stała na swojej łodzi.
            2.  Wspólne układanie zasad grzecznego przedszkolaka, regulaminu zachowania się w grupie ilustrowanego obrazkami. N.
              prezentuje obrazki sytuacyjne i zachęca dzieci do rozmowy na ich temat. Przykładowe zasady:

              Dzielę się z innymi dziećmi zabawkami. (obrazek przedstawiający dziecko dające zabawkę koledze)
              Sprzątam po skończonej zabawie. (obrazek przedstawiający dziecko odkładające zabawkę na półkę)
              Gdy umyję ręce, zakręcam kran w łazience. (obrazek przedstawiający dziecko zakręcające kran)
              Przestrzegam zasad bezpieczeństwa. (obrazek przedstawiający dziecko zjeżdżające ze zjeżdżalni na siedząco)
              Słucham uważnie podczas zajęć. (obrazek przedstawiający dziecko uważnie słuchające N . lub kolegi)
              Staram się być samodzielny. (obrazek przedstawiający dziecko wkładające ubranie)
              Używam słów: PROSZĘ, PRZEPRASZAM, DZIĘKUJĘ.
            3.  Wykonanie ćwiczenia KP1, k. 2. Dzieci kolorują okienko przy obrazku, na którym dziewczynka i chłopiec zachowują
              się grzecznie. Rozmowa na temat obrazków.


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa w piaskownicy „Zbuduj z nami babkę z piasku”. Dzieci podzielone na grupy starają się w określonym czasie
              zbudować jak najwięcej babek z piasku.
              x Zabawa „Trafiony”. Dzieci ustawiają się w rzędzie przed kartonowym pudełkiem. Starają się trafić do niego małymi
              piłeczkami. Wygrywa to, które trafi najwięcej razy. Rozwijanie celności rzutu.
              x Zabawa „Szukamy skarbów jesieni”. Dzieci szukają na terenie ogrodu skarbów jesieni: liści, kasztanów, żołędzi, jarzębiny itp.




                          t
            PIĄTEK   emat:  Lubimy malować.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa plastyczna „Narysuj coś” – rozwijanie twórczej wyobraźni plastycznej.
            Zabawa skoczna „Przeskocz listek”. Ćwiczenia poranne: Zestaw II. Wysłuchanie i nauka wierszyka Trzy słowa – rozmowa
            o codziennym używaniu magicznych słów. Zabawa dydaktyczna „Jak mam ubrać lalę?” – doskonalenie mowy i logicznego
            myślenia. Zabawa graficzna „Dokończ obrazek”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 1, 4, 8, 9; IV 2, 5, 8

            Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, językowa, ruchowa – lubimy malować. Zabawa plastyczna – malowanie
            dowolnego obrazka grubymi pędzlami na dużych arkuszach papieru. Oglądanie prac połączone z rozmową. Ćwiczenia
            gimnastyczne: Zestaw II.
              obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 2, 8

            Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie kredą na chodniku liści i drzew występujących w ogrodzie – rozwijanie kreatywności
            plastycznej. Zabawa ruchowo-naśladowcza – rozwijanie ekspresji ruchowej. Zbieranie liści na jesienne bukiety.
              obszary z podstawy programowej: III 5, 6, 8, 9; IV 11



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa plastyczna „Narysuj coś”. Każde dziecko rysuje na kartce A4 coś, co mu podpowiada wyobraźnia (kreski, koła,
              spirale itd.). Następnie N. lub dziecko składa kartkę na pół i dziecko rysuje na niej znowu dowolny rysunek, aż zamalu-
              je całość. Potem N. zgina kartkę kolejny raz itd. Dziecko za każdym razem rysuje inne figury. Rozwijanie twórczej wy-
              obraźni plastycznej.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38