Page 26 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 26
24 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
t
Piątek emat: Kolorowy Trampolinek.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa pantomimiczna „Co robię?” – rozwijanie ekspresji dziecka, wyrażanie
wyobrażonego zachowania. Zabawa „Echo rytmiczne” – rozwijanie koordynacji i pamięci słuchowo-ruchowej. Ćwiczenia
poranne: Zestaw I. Zabawa konstrukcyjna w kąciku klocków „Budujemy domy”. Ćwiczenie oddechowe. Zabawa ruchowa
– marsz, bieg, podskoki w rytmie tamburynu.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 5; IV 1, 11
Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, językowa, ruchowa – kolorowy Trampolinek. Opisywanie wyglądu Trampo-
linka. Wyjmowanie szablonu postaci Trampolinka z wytłoczonej kartki i ozdabianie jego bluzki. Opisywanie wyglądu, wy-
myślanie przygód Trampolinka. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I.
obszary z podstawy programowej: I 1; III 1, 3, 8; IV 1, 8
Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie na piasku patykiem lub ogonkiem od liścia, układanie kompozycji z patyków. Zabawy na
sprzęcie ogrodowym. Skoki, podskoki obunóż, na jednej nodze na piasku, na trawie.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 11
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa pantomimiczna „Co robię?”. Dzieci kolejno pokazują ruchem i gestami różne czynności. Pozostałe odgadują, co
robią koledzy. Rozwijanie ekspresyjnych możliwości dziecka, wyrażanie wyobrażonego zachowania.
x Zabawa „Echo rytmiczne”. N. prezentuje rytm, np. 2 klaśnięcia, 1 przytup, 3 podskoki. Dzieci naśladują rytm jak echo.
Rozwijanie koordynacji i pamięci słuchowo-ruchowej.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa konstrukcyjna w kąciku klocków „Budujemy domy”. Dzieci układają z klocków domy. Opisują ich wygląd, mówią,
kto w nich mieszka. Rozwijanie pomysłowości dzieci.
x Ćwiczenie oddechowe – dzieci dmuchają na wiatraczki. Doskonalenie prawidłowego wdechu i wydechu.
x Marsz, bieg, podskoki. Dzieci maszerują, biegają lub podskakują w rytm grany przez N. na tamburynie. Rozwijanie mo-
toryki dużej, koordynacji słuchowo-ruchowej.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: plastyczna, językowa, ruchowa.
Temat: Kolorowy Trampolinek.
Cele:
doskonalenie sprawności manualnych – wylepiania plasteliną (kolorowanie)
dostrzeganie efektów swojej pracy – odczuwanie satysfakcji z własnego sukcesu
ozwijanie umiejętności wypowiadania się
r
r
ozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
Pomoce: pędzle, farby, kredki, plastelina, KA.
Przebieg zajęć:
1. Opisywanie wyglądu Trampolinka.
2. Wyjęcie postaci Trampolinka i ozdobienie jego bluzki w dowolny sposób – KA, k. 1. Dzieci mogą go na przykład pokoloro-
wać kredkami lub wylepić plasteliną. Gotowe prace N. umieszcza w widocznym miejscu w sali.
3. Każde dziecko opowiada o swojej pracy. N. zachęca do wymyślania własnych przygód Trampolinka.
4. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).