Page 24 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 24

22  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień



          Wersja łatwiejsza:
          Pierwszą zwrotkę śpiewa N., wcielając się w rolę narratora tekstu piosenki i cały czas animując Trampolinka (może się kła-
          niać, rozglądać, podskakiwać, tańczyć itp.).
          Refren dzieci śpiewają z N.
          N. umawia się z dziećmi, że drugą zwrotkę on będzie śpiewał, a one spróbują wykonać to, co Trampolinek. Można spróbo-
          wać bez muzyki przećwiczyć ruchy zabawy (okręcenie się dookoła własnej osi, skoki w miejscu itp.).
          Piosenkę dzieci mogą utrwalać na kolejnych zajęciach.
          Na koniec Trampolinek dziękuje dzieciom za piękne zaśpiewanie piosenki.

          Wersja trudniejsza:
          Do roli narratora tekstu piosenki N. wybiera chętne dziecko oraz dwoje dzieci – mamę i tatę, których zadaniem będzie słu-
          chać dziecka i np. kiwać potakująco głową.
          Pierwsza zwrotka: śpiewa wybrane dziecko, zwracając się do rodziców i wskazując w odpowiednich momentach Trampolinka.
          Refren: śpiewają wszyscy (lub tylko drugie jego powtórzenie).
          Druga zwrotka: śpiewa N., animując Trampolinka.
          Refren: śpiewają wszyscy (lub tylko drugie jego powtórzenie).



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Skacze zajączek”. Dzieci skaczą obunóż, naśladując skoki zająca.
             x Zbieranie kolorowych liści na bukiety dla Pani Jesieni. Układanie na trawie kompozycji z liści, nazywanie własnych prac.
             x Obserwacja przyrody. Dzieci opowiadają o wyglądzie roślin i zachowaniu zwierząt. Wypowiadają się na temat zmian za-
            chodzących w pogodzie. Rozwijanie ukierunkowanej spostrzegawczości i umiejętności wypowiadania się na dany temat.




                           t
          Czwartek   emat: Mam swój znaczek w szatni i w łazience.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Nasz uśmiech”. Ćwiczenia oddechowe „Kolorowe balo-
          niki”.  Ćwiczenia poranne: Zestaw I. Zabawa „Piłka i imię” – ćwiczenie w zapamiętywaniu imion. Zabawa „Co kto lubi” –
          rozwijanie sfery ruchowej. Ćwiczenie oddechowe.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 3, 5, 6, 9

          Zajęcia główne: Aktywności: ruchowa, plastyczna, społeczna – mam swój znaczek w szatni i w łazience. Zabawa
          ruchowa z gestami i mimiką do rymowanki Przyjaciele Trampolinka. Prezentacja znaczków rozpoznawczych każdego dziec-
          ka – zapamiętywanie ich i nazywanie. Zabawa ruchowa „Znajdź swój znaczek”. Kolorowanie kredkami konturu znaczka.
          Odszukiwanie znaczków przez dzieci w szatni i w łazience – utrwalanie ich wyglądu. Wykonanie ćwiczenia z KP1.
            obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 2, 5, 8, 9

          Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie kolorową kredą na chodniku. Zabawa rzutna z piłką. Nauka sprawnego ustawiania się
          w pociąg na sygnał.
            obszary z podstawy programowej: I 5; IV 8



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integracyjna „Nasz uśmiech”. Dzieci siedzą w kole i wzajemne obdarowują się uśmiechem. Odczytują uczucia
            wyrażone minami, np.: śmiech, złość, zdziwienie. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej, wprowadzanie miłego nastroju.
             x Ćwiczenia oddechowe „Kolorowe baloniki”. Dzieci siedzą w kole. W jego środku leży kilka nadmuchanych baloników.
            Dzieci starają się dmuchać na balony tak, aby się przemieściły. Doskonalenie pogłębionego wdechu i wydechu.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29