Page 24 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 24
22 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
Wersja łatwiejsza:
Pierwszą zwrotkę śpiewa N., wcielając się w rolę narratora tekstu piosenki i cały czas animując Trampolinka (może się kła-
niać, rozglądać, podskakiwać, tańczyć itp.).
Refren dzieci śpiewają z N.
N. umawia się z dziećmi, że drugą zwrotkę on będzie śpiewał, a one spróbują wykonać to, co Trampolinek. Można spróbo-
wać bez muzyki przećwiczyć ruchy zabawy (okręcenie się dookoła własnej osi, skoki w miejscu itp.).
Piosenkę dzieci mogą utrwalać na kolejnych zajęciach.
Na koniec Trampolinek dziękuje dzieciom za piękne zaśpiewanie piosenki.
Wersja trudniejsza:
Do roli narratora tekstu piosenki N. wybiera chętne dziecko oraz dwoje dzieci – mamę i tatę, których zadaniem będzie słu-
chać dziecka i np. kiwać potakująco głową.
Pierwsza zwrotka: śpiewa wybrane dziecko, zwracając się do rodziców i wskazując w odpowiednich momentach Trampolinka.
Refren: śpiewają wszyscy (lub tylko drugie jego powtórzenie).
Druga zwrotka: śpiewa N., animując Trampolinka.
Refren: śpiewają wszyscy (lub tylko drugie jego powtórzenie).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Skacze zajączek”. Dzieci skaczą obunóż, naśladując skoki zająca.
x Zbieranie kolorowych liści na bukiety dla Pani Jesieni. Układanie na trawie kompozycji z liści, nazywanie własnych prac.
x Obserwacja przyrody. Dzieci opowiadają o wyglądzie roślin i zachowaniu zwierząt. Wypowiadają się na temat zmian za-
chodzących w pogodzie. Rozwijanie ukierunkowanej spostrzegawczości i umiejętności wypowiadania się na dany temat.
t
Czwartek emat: Mam swój znaczek w szatni i w łazience.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Nasz uśmiech”. Ćwiczenia oddechowe „Kolorowe balo-
niki”. Ćwiczenia poranne: Zestaw I. Zabawa „Piłka i imię” – ćwiczenie w zapamiętywaniu imion. Zabawa „Co kto lubi” –
rozwijanie sfery ruchowej. Ćwiczenie oddechowe.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 3, 5, 6, 9
Zajęcia główne: Aktywności: ruchowa, plastyczna, społeczna – mam swój znaczek w szatni i w łazience. Zabawa
ruchowa z gestami i mimiką do rymowanki Przyjaciele Trampolinka. Prezentacja znaczków rozpoznawczych każdego dziec-
ka – zapamiętywanie ich i nazywanie. Zabawa ruchowa „Znajdź swój znaczek”. Kolorowanie kredkami konturu znaczka.
Odszukiwanie znaczków przez dzieci w szatni i w łazience – utrwalanie ich wyglądu. Wykonanie ćwiczenia z KP1.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 2, 5, 8, 9
Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie kolorową kredą na chodniku. Zabawa rzutna z piłką. Nauka sprawnego ustawiania się
w pociąg na sygnał.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 8
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa integracyjna „Nasz uśmiech”. Dzieci siedzą w kole i wzajemne obdarowują się uśmiechem. Odczytują uczucia
wyrażone minami, np.: śmiech, złość, zdziwienie. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej, wprowadzanie miłego nastroju.
x Ćwiczenia oddechowe „Kolorowe baloniki”. Dzieci siedzą w kole. W jego środku leży kilka nadmuchanych baloników.
Dzieci starają się dmuchać na balony tak, aby się przemieściły. Doskonalenie pogłębionego wdechu i wydechu.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).