Page 20 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 20

18  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Spacer po ogrodzie przedszkolnym, poznawanie ogrodu, sprzętów do zabawy. N. zwraca uwagę na zasady bezpiecznego
            zachowania się w ogrodzie. Poznawanie zasad zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
             x Zabawa w piaskownicy. Poznanie możliwości zabaw w piasku mokrym i suchym z wykorzystaniem: łopatki, wiaderka,
            grabek, foremek.
             x Zabawa ruchowa bieżna „Złap uciekający liść” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          Wtorek   emat: Przyjaciele Trampolinka.
                         t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: „Nasze zabawy” – indywidualne zabawy w kącikach tematycznych. Wdrażanie
          do odkładania zabawek na miejsce. Kolorowanie konturów przyjaciół Trampolinka kredkami ołówkowymi – rozwijanie
          umiejętności kolorowania i nauka prawidłowego trzymania kredki. Ćwiczenia poranne: Zestaw I. Spacer po przedszkolu.
          Zwrócenie uwagi na zasady bezpiecznego poruszania się po budynku. Zabawa dydaktyczna „Mały i duży” – wdrażanie do
          używania określeń mały – duży. Zabawa kołowa ze śpiewem „Labado” – integracja dzieci w grupie.
            obszary z podstawy programowej: I 5; II 8, 9; III 5, 6, 8, 9

          Zajęcia główne: Aktywności: językowa, ruchowa, plastyczna – przyjaciele Trampolinka. Rozmowa na temat przyjaciół
          Trampolinka, których spotkał on w drodze do przedszkola. Nauka rymowanki Przyjaciele Trampolinka – wspólna recytacja
          połączona z animacją ruchową z wykorzystaniem sylwet zwierząt. Malowanie farbą plakatową konturu wiewiórki. Rozmowa
          na temat wykonanych prac.
            obszary z podstawy programowej: IV 1, 2, 5, 8

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa twórcza „Jesienna kompozycja”. Tworzenie dowolnych kompozycji z różnorodnych materia-
          łów przyrodniczych. Zabawa „Dmuchane listeczki” – ćwiczenia oddechowe. Zabawa bieżna.
            obszary z podstawy programowej: I 9; III 5, 6, 8, 9; IV 11


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x „Nasze zabawy” – indywidualne zabawy w kącikach tematycznych. N. zwraca uwagę na zgodną zabawę, niewyrywanie
            sobie zabawek. Przypomina o odkładaniu ich na miejsce.
             x Kolorowanie konturów przyjaciół Trampolinka (wiewiórki, kreta, sikorki) kredkami ołówkowymi (każde dziecko samo
            wybiera zwierzątko). Rozwijanie umiejętności kolorowania i nauka prawidłowego trzymania kredki.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Spacer po przedszkolu, oglądanie wszystkich jego pomieszczeń (sal przedszkolnych innych grup, holu, szatni, kuchni itd.).
            N. zwraca uwagę na zasady bezpiecznego poruszania się po budynku. Odpowiada na pytania zadawane przez dzieci.
             x Zabawa dydaktyczna „Mały i duży”. Dzieci dobierają obrazki do pary, np.: mała i duża wiewiórka, mały i duży kret, mała
            i duża sikorka. Wdrażanie do używania określeń mały – duży.
             x Zabawa kołowa ze śpiewem „Labado” – integracja dzieci w grupie (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Rodzaj aktywności: językowa, ruchowa, plastyczna.
          Temat: Przyjaciele Trampolinka.
          Cele:
            r
            ozwijanie mowy i myślenia
            kształcenie pamięci wzrokowo-słuchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
            r
            ozwijanie umiejętności malowania
            doskonalenie sprawności manualnych.
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25